|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte sälja iväg min bmw 330D touring. svensksåld, 2 ägare, alltid servad, norrlandskörd.. satt ett pris på 105,000:- Inte ett napp på 2 månader nu! Är jag för dyr? eller är det bara fel årstid att sälja bil på? Länk | |
|
det är nog att folk tycker skatten e hög på den om den inte är lb-reggad. men ibland är bmw skitsvårt o sälja.har haft ibland annonser på bmw som varit billigast o finast och mest utrustning och fan får man inte sålt det ändå. testa och byta bort den o se om du kan tjäna pengar där istället |
|
|
Tror nog inte det är så mycket intresse för just långmilade diesel bmw bilar. This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
| Enligt min (och antagligen marknadens) mening så begär du helt enkelt för mycket. 2 månaders annonsering utan försäljning talar ju sitt tydliga språk. Din bil närmar ju även sig den för många beganatköpare smått magiska gränsen vid 20 000 mil. Med en lite mer realistisk prissättning så blir den säkert såld, det är ju fortfarande en mycket trevlig bil. | |
|
Jag har den billigaste svensksålda 03an på blocket vad jag kan finna. Kollar man med firmor och prisvärderingar så är det inte priset det är fel på. Fast ja, 2 månaders annonsering utan resultat tarlar ju för sig själv om du nyligen beskriver =). Blir till att skänka bort en bil till med andra ord :P |
|
|
har du inte en polare eller känner nån som har bilfirma,då kan du sälja den genom firma så folk kan köpa den på avbetalning,det ökar chansen rejält o sälja den så.jag brukar göra så när det är bilar med högre priser än 40 000kr och då blir det lättare o sälja den |
|
| Föe exakt ett år sedan sålde jag min 330 touring (bensin) sv-såld. en 03a med 6vxl låda 22500mil. Jag fick 82000:- Så jag föreslår ett annonspris en bit under 100 och lite prut på det så borde den gå iväg | |
|
För ca. 3 år sålde jag min 320d Touring -03. Visst ingen 330 men en automatare och bättre utrustad, allt som din har samt bl a Navi/Tv, elstolar m minne, ellucka. Den hade då rullat drygt 17' mil, var i ett bra skick och det fanns fortfarande rostskyddsgaranti kvar. Jag fick 119' för den efter några veckors annonserade. Började annonsera kring 130' men det var först när jag gick ner i pris som det blev lite intresse. Sammanfattningsvis...Tror att du ligger något högt i pris... ___ //Ulf |
|
|
För c:a 1 år sedan gick det att hitta någon/några liknande för runt 90000:-. (Min brorsa letade då) Sen är det inget gjort verkar det som med denna. Den är original. I mina och vissa andras ögon inget som tilltalar direkt. Önskar dig lycka till alla fall |
|
|
Och där kontrar jag mer än gärna och berättar att jag aldrig skulle få för mig att köpa en bil som inte är original. TS: Sänk priset en aning, ta nya, bättre bilder och fortsätt vänta. Den blir såld. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Clintan66: vad menar du med att inget är gjort? Original är väl ett plus men är det så att visst underhåll är eftersatt så är det ju ett minus. ___ //Ulf |
|
|
En original bil är väl fan så värd mer än en trimmad/skruvad bil? Och när började vi jämföra svensksålda/import bilar. Är det bara jag som tänker logiskt? En bil som gått 7 år i södra sverige mot en bil som rullat 7år uppe i norrlands dvs (mycket mindre salt).. Ingen som kan föreställa sig hur dom här bilarna ser ut under den snygga karossen? bromsar, spindelleder, broms ok osv osv.. Sen förstår jag att dom flesta här inne kör bensen och verkar inte förstå prisskillnaden på bensin och diesel bilar. Jag går med på att jag kan gå ner lite i pris, men gillar inte när man börja jämföra olika bilar i olika förhållanden. Sen tror jag inte att den blir mer lättsåld om jag skriver att den är steg2 chippad till 230hk och 500nm som den faktiskt är. |
|
|
Jag har inte påstått att en 320d är fullt jämförbar med en 330d men det kan ändå ge en fingervisning och som sagt, jag fick 119' för 3 år sedan. Jag tittade själv på 330d då jag köpte min 320d 2006 och prisskillnaden var inte enorm och 4,5 år senare så lär den ju knappast vara större. Visst var min import men köpt av mig i Tyskland på BMW och en tidigare ägare så det var knappast några konstigheter med historiken. Norrlandskörd är garanterat ett plus samt att prisnivån normalt ligger något högre där. Sen håller jag med om att trimmning knappast höjer värdet, eller mer så att för ett fåtal är det ett plus men för flertalet är det ett minus (även om vissa kanske ändå kommer att trimma den efter ett köp...) Sen spelar det ju ingen roll om vi värderar bilen högt eller lågt, att ingen har köpt den för det pris du begär är ju det som indikerar om ditt pris är rätt eller fel. ___ //Ulf |
|
|
Varför skulle din bil prissättas som originalbil? Onekligen är den ju chippad. Kan vara rätt bra information att ge en köpare... Sedan är norrlandsbilar bara mer värda för norrlänningar. Det är knappast så att det saltas mer i skåne med tanke på att det snöar 4 ggr om året där. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Du kan ju börja med att ange registreringsnumret och sänka priset till 99000:-. Går en psykologisk gräns vid 100 för många. Sen måste du väl ha lite tur att hitta rätt spekulant. 6600:- i skatt och 0,70 blandat är faktiskt mindre än jag trodde, även om den inte blir helt billig att ha. Visst är det bra att den är körd utan salt uppe i Jämtland men folk är väl inte så villiga att åka långt för att se bilar i den här prisklassen? Dessutom när det inte är lika givet att bilen är ok som när det gäller bilar som nästan är nya. Blir en osäkerhet. Kostar både tid och pengar att åka ändå till Östersund från Stockholm/södra Sverige. |
| Tror att den blir mer svårsåld om du skriver att den är chippad. Men hur har du annars tänkt att informera köparen att den är chippad? | |
|
Dessutom, vad är det som säger att bilen rullat hela tiden i Norrland bara för att säljaren råkar finnas där just nu? ------- //Lövet |
|
|
Det som jag menade med original är tex inga fälgar för det första. Sen med trimmat osv är jag medveten om. Då hamnar du hos en viss kategori av folk. Denna är förhållande vis fin, men ser tråkig ut i mina ögon. Sedan denna pris lappen (visst kan du få det kanske med tiden) men just nu är det inget som lockar i mitt tycke. Detta dels för du kan finna dem på bil firmor för denna prislappen (som exempel i Mårtensson i Hörby) och då får man om man vill dela upp betalningen + oftast några fina fälgar till. Mitt tycke är att bilen ser lite tråkig ut. Ska det vara lönt att handla privat, så anser jag att man skall tjäna på det gemfört med att handla på bilfirma om du förstår mig rätt. Sedan att vissa spottar och fräser för man skriver vad man tycker....Ja då behöver man inte skriva på forum och be om åsikter.... |
|
|
Sen lite som Verdi skrev också. Ingen åker så långt när de kan finna något i närheten. I ditt fall kan du även tjäna något på fler och tydliga bilder. Som exempel där det brukar kunna komma rost osv, så folk kan se tydligt via din annons. Motor utrymme osv. Vissa tvättar ju enbart utsidan. Struntar i dörrar osv på insidan och kanter. |
|
|
Fin bil, hade lät kunna tänka mig en sån, om det var min prisklass. jag är själv ute efter diesel (max 20 000:-) Det är rätt sjukt att man ryggar så för skatten.. om man räknar på att Bensin kostar 12,50 Diesel 12,09. V70n drar 1l o din 330d 0.7. Skatten på v70 2300? skatt på din 6600:- När du har kört 1100 mil, så kostar dom lika mycke per mil.... Om man sen kan få tag på billig Diesel? (9:-/liter?) Ja, då är dom lika på 700mil.. Det kan man inte tro att det drar iväg så mycke ^^ Lycka Till! |
|
|
Var inte med min mening att verka bitter :P Skit kul att se vad folk har att komma med, därför jag gjorde en tråd. Creeds till alla som skriver vad dom tycker. Jag kommer självklart berätta för pekulanter att bilen är chippad, men den säljs även helt original om dom vill det. Sen är det endast 2 ägare på den och såld här på ivarsbil i Östersund, och alltid servad på samma verkstad dvs Ivarsbil i Östersund. Ägaren innan mig kommer ifrån Östersund just därför bör man va ganska säger på att den endast är jämtlandskörd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.