AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
13.374

exportskylta r- röda eller gula?

Sida 2 av 2
Du får köra med de utländska skyltarna i sju dagar i Sverige. Oavsett om skyltarna i sig gäller längre så sju eller fem dagar är ingen större skillnad.
Hej kan man beställa skyltarna till tex ett hotell i Tyskland ,vart får man försäkrings nummret som krävs för beställning av skylta ,tacksam för lite tips.
jag åkte nyss (20110907) genom e47 Flensburg med gula gällande gula-fünftages-skyltar och stoppades med motiveringen att det inte gällde med försäkringen och jag hänvisade till gröna kortet som har danska koden bland länderna.
och ett antal tjaffs moment på tyska och tur att danskens tyska kunnskaper tog slut och jag fick åka.

det andra är att jag nu i dag 20111018 blev stoppad i helsingborg. för att det absolut var förbjudet att köra bilen med dessa skyltar redan från första sekund jag åkt in i sverige.

jag har köpt en svensk Trafikförsäkring som gäller i 6 mån och bilen är registrerad efter chassinummer. enligt försäkringsbolaget är det en trafikförsäkring och innebär vara gällande för bruk av bil. där av namnet på avtalet : Trafikförsäkring.

jag behöver verkligen kunnskap i detta...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Dansken hade fel. De är giltiga i Danmark efter 1/4-2010.

Dock så har jag hört att de inte duger i Sverige?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.