AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.118

Är det här en seriös annons?

Sida 1 av 2
Verdi
OM jag behåller min 320d så är jag lite sugen på dessa hjul:
Länk

Dock har samma kille även en uppsättning M-fälgar till E60 också. Är det stöldgods? Piratkopior? Eller känns det schysst?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Säljaren har en lustigt namn och oregistrerat mobilnummer, men det visste du säkert redan. Hjulen verkar finnas där du bor, det är väl bara att åka och kolla och testa att pruta om du vill ha dem.

Jag är förvånad att såpass många vuxna människor har oregistrerade mobilnummer...

MVH Christofer
tvivlar de är orginal för det priset om de är "Nya". Kolla att det finns BMW inreg i insidan av fälgen om du tittar på dem, men annars kostar replika fälgar ungefär detta priset och det är ju helt klart en snygg fälg. Jag sålde nyss mina M3 replikor 19" för 13500 som jämförelse.
Roffa1
Tror det handlar om äkta vara, priset är mkt intressant med tanke på att det handlar om i stort sett nya fälgar o däck. Tänker snart sätta ut mina original 18" stjärneker 287 de har rullat knappt 100 mil, 99.9% nyskick. Vad kan man begära för dessa tro? (kolla på mina bilder) Tror en komplett sats kostar 33.000:-hos BMW.
Den här snubben i Uppsala säljer mycket fälgar, i just den härr annonsen har han ändrat namn från tidigare annonser. Lite skumt är det iaf.
Verdi
Han har samma namn som i en nästan identisk annons för E60 M-fälgar iaf. Men i en tredje annons har han iofs samma nummer men annat namn. Där säljer han lösa däck och lite smådelar.

Vet inte. Känns inte helt klockrent.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Replikafälgar skos VÄLDIGT sällan med dyra märkesdäck. Även om det förekommer så är det väldigt sällsynt.

Och om det är original så står det BMW stämpel på insidan av någon eker.

Dom ser ju fina ut, och priset är schysst så slå till om du är sugen!

Behöver du fina replikafälgar annars i valfri storlek och valfri modell så hör du av dig till mig!
Roffa1
Verdi: Är du inne i en tillfällig personlig svacka, du verkar hoppa från deal till deal utan att veta vad du egentligen vill. Ta en kopp kaffe och ta det lugnt;-)
Verdi
Hehe... Stämmer nog bra det. Vet inte alls vad jag vill. Just nu lutar det åt att jag låter saker och ting vara som de är fram till våren...
Roffa1
Låter som ett mkt klokt beslut;-)
Nikeman; håller inte alls med dig om att replikafälgar sällan skos med märkesdäck. Sålde precis de 19" som satt på 335 xi som jag bytte till mig för en mån sen och på dessa satt Dunlop Sport Maxx och det var replika M3 fälgar. Ser inget hinder för den som vill ha en snygg kopia att för den skull inte satsa på fyra vettiga gummin. Snarare tvärtom ofta, när fälgen är billig/are har du råd med bättre däck. Men tycker det är skumt om någon säljer orginalfälgar med märkesdäck i princip nya för detta pris. Jag har sålt många omgångar hjul under åren, både replikor och orginal BMW och vet vad man brukar få ut av orginalhjul. De ligger ofta på 16´och uppåt. Men om de nu är orginal och det verkligen står BMW inuti fälgen är det väl bara att slå till. Har för övrigt satt på Kumho nu på mina orginalfälgar jag köpte till min 335-a och kan bara säga att vilken skillnad på däckljud. Dunlopen var rent störande och Kumho går mkt tyst, har ju Kumho även på min 530d F10 och kan varmt rekommendera dessa däck som är betydligt billigare än många andra "Kända" märkesdäck.

Du gör nog klokt Verdi som avvaktar lite om du inte vet vad du vill ha egentligen, blir ju annars bara att byta för bytandets skull och du har ju ändå en bra bil som kommer hålla värdet mkt bra.
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Med känsla: Mja titta lite i annonser osv på replikafälgar så sitter det ofta Nankang, Sunny, Kumho eller något annat "lite billigare" däck på fälgen. Även om en del köper dyrare däck också såklart. Men merparten köper billiga däck.

Angående Kumho så kör jag själv väldigt gärna på dessa just för att jag trivs riktigt bra med Kumhos komfort och prestanda.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
NikeMan
Hur mycket får man ge för 18" LeMans replika skoda med schysta däck 225mm till en e90?

Jag har 19" mattsvarta Breyton Spirit som jag inte alls trivs med och vill byta ut dom.
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Marin: Räkna med 9000-9990:- för fälgarna och sedan är det bara att plussa på däckpriset som brukar hålla nivå med dackonline's priser.
Roffa1

Mina 18"originalhjul ligger nu ute på Blocket till försäljning. (Äkta orig inkl BMW garanti)
Får jag dem sålda så skaffar jag en sats med 19" 225M. (kul att ha något att byta med)

Länk
Verdi
Gillar att du snodde annonsens utformning nästan rakt av, Roffa. :-)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Roffa1: Nya kostar 22-23 tusen på BMW. Minus 10% om du är medlem i klubben. Det är vad jag betalade.

"BMW six appeal"
Roffa1
Lånade bara lite text;-)
Roffa1
bood: Då är ju mitt pris riktigt billigt, endast 14.900:- och då är de dessutom lackförseglade hos Mr Cap.
Roffa1: Vad fan e de för annons? Jag som trodde bilen ingick i priset ;).
Verdi
Har haft lite kontakt med killen som har alla annonser. Nåt skumt är det.

Jag erbjöd ett pris på hjulen som han hade begärt tidigare (12500:-) men bara om de var äkta, och inte replikor. Då sa han att fälgarna var sålda och skickade med bussgods och att han väntade på att de skulle bli uthämtade innan han tog bort annonsen.

Jag frågade varför han hade så mycket annonser på blocket. Han förklarade det med att han pysslade med import av bilar från Tyskland och att "det blev många hjul över".

Kan någon insatt förklarar hur det kan bli hjul över?

Nu hade han tydligen 4 st M193-fälgar utan däck också. De ville han ha 8500:- för. Vad tror ni? Fördelen är väl att man slipper RFT, nackdelen är att det blir dyrare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.