AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.457

Bilbytarångest, behöver råd

Sida 2 av 2
Verdi
Nu ringde jag precis till Wennmans. De har haft bilen sen förra måndagen. De sa 8-10 arbetsdagar då... Nu "kanske" den är klar imorgon (10:e arbetsdagen).

Han sa att "allt är lackat och klart men den är inte ihopsatt, vi får se om vi hinner imorgon".

Det går tungt nu. Skulle vara skönt att få den till helgen...
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Jag hade slagit till, provkörde både 320d och 325d när jag köpte senaste bilen och 325d känns mycket piggare + all extrautrustning. Som du säger kommer den nya vara värd mer när den säljs också så den blir ju kanske inte riktigt 77k dyrare i längden.

Verdi
Min är absolut inte slö. Har chippat den till 221hk. Går jäkligt bra med tanke på förbrukningen. Oerhörd skillnad mot den 320d Efficient Dynamics på 163hk jag har som hyrbil iaf. Det är som natt och dag. Den är lite träig faktiskt.
Verdi
Jag ångrar mig faktiskt. Var perfekt för mig den där... Ännu mer sugen på navi efter att ha haft E90 med navi som hyrbil nere i Nice förra helgen.

Nåväl, ångesten går vidare. Fick förlängt kontrakt ett år till på mitt pendlingsuppdrag så till våren ska det bli nytt. Då har min gått runt 8500-9000 mil. Tänkte passa på då innan den slår om till de magiska 10 000 milen.

Vet inte riktigt vad jag vill ha. Begagnad 325dAT LCI med så mycket utrustning som möjligt, alternativt en faceliftad 525dAT M-sport med komfortstolarna.

Andra alternativ är Audi A4 3.0TDI Quattro Avant och Mercedes C320 CDI kombi.

Eller beställa en sprillans tjänstebil. Då blir det nog en 320dAT X-Drive.
Verdi
Ett wildcard som går stick i stäv med allt annat är Audi A5 3.0 TDI. Tycker den är grymt snygg fortfarande, dock inte så praktisk. :-)
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
En kompis till mig hade en A5 3.0 TDI och jag måste säga att jag gillade den bilen skarpt!
Tycker precis som du att den är grymt snygg och motorn är en riktig pärla.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
vad det gäller bmw är du rätt ute tycker jag, däremot så tycker jag inte om audimodellerna, de är inte fula men känns som halvhjärtade halvtråkiga kompromisser. c-klassen gillar jag mer men visst är inredningen ganska tråkig och mina erfarenheter av moderna mercedesbilar är att de har mycket krångel med elektronik och motorer.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
3-serie touringen kommer ju att se ny ut tills den nya kommer, medan 5:an kommer att se äldre och äldre ut för varje F11 du ser...

Audin är snygg, men de vinner väl aldrig över BMW?
Mercedes? Allvarligt?

=)
Verdi
Vad är det för fel på Mercedes?

Har sett en 325dAT LCI till hyfsat pris på Blocket. Länk

Kollade på bilpriser.se och den ligger en hel del under det...

Ett problem bara. Min fru har börjat övningsköra (bättre sent än aldrig) och med automat "hemma" så blir det ju svårare att fixa kortet.

Har ju även fixat motorvärmare och kostat på en riktig polering + vaxning hos Bilputsen för inte så länge sen så den är i riktigt bra skick nu.

Jag får väl ha is i magen och vänta tills vintern är över och hon har bärgat kortet, eller iaf kan bemästra en manuell låda utan problem. (blir tyvärr motorstopp lite för ofta än... :=))
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Mitt åsikt om mercedes är väl lite partisk eftersom jag är BMW-nörd, men det stora problemet verkar vara att ägarna inte är nöjda - de hamnar alltid efter BMW i den typen av undersökningar. Dessutom har de ofta större/snabbare värdeminskning i biltidningars tester och de har motorer som är mindre effektiva i relation till förbrukning.

utseendemässigt tycker jag att de med sina senaste modeller har lyckats ganska bra utvändigt, men de ser ganska tråkiga ut på insidan.

325:an var fin.. Är själv på jakt efter 320d/325d LCI, men väntar nog till våren då min 120d borde vara mer lättsåld..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.