|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick precis reda på vad som 2011 modell innehåller för X1. Hade hoppats på en effekthöjning på 18d i stil med 150-->160 hk och kanske ett prisvärt paket som innehåller sådant som borde vara standard, typ Sportstol, Xenon och ok stereo. Men icke. Nyheterna är: -För 20D så kommer samma HK antal som i 320D, är det 184 eller dylikt. -23D går att få manuell! -"Enkel" Bluetooth a 2800:- som tillval (ingen antenn, laddning etc, bara BT) -I övrigt nya exteriörfärger, där VIT METALLIC är en! I LIKE! Det sammanfattas till att risken för att BMW gör en "klassiker" och uppdaterar motorstyrkan i 18d i mars istället är överhängande... Så nu blev jag än mer osäker på ett ev köp. hmm.... | |
|
jag är också på köp tankar för en X1 20d. Dock vill jag inte ha den nuvarande törstiga 177 hk utan den som du pratar om N47To motorn som är på 184 som drar 0.1 liter mindre per mil. Jag beställer inget förrän modell 2011 blir offentligt Var kan man se det förresten ang. modell 2011? |
|
|
Vore kul att veta, beställde min x1, 2.0D Xdrive med 7 veckors leverans och det blev en -11. Bilen kommer in nästa vecka eller senast veckan därefter :-) |
|
Verdi |
Skiljer det mycket i förbrukning mellan 177hk och 184hk? På E90 skiljer det nästan ingenting (0,48 vs 0,47). Är det nåt annat som skiljer på X1:an som gör att skillnaden blir så stor? |
| Det kan ju vara att jag misstar mig men F10 är ju större än E84 och den förbrukar ju 0.1 mindre i 184 hk vs 177 hk | |
Verdi |
Hmmm... Är du säker på att det inte är 0.01? |
Verdi |
ps. Alltså, 0,10 över 100km. |
|
Jo du kanske har rätt, tycker fortfarande att det är skumt att X1 drar mer än motsvarande F10 |
|
Verdi |
Fyrhjulsdrift, högre luftmotstånd... Gör mycket. |
|
Kollade på bmw.se 3-serien E91 20d 184 hk förbrukar 4.8 l/100km 5-serien F11 20d 184 hk förbrukar 5.2 l/100km Nya X3 20d 184 hk förbrukar 5.6 l/100km Enligt en försäljare på BMW så borde 2011 modell X1 20d 184 hk förbruka iaf omkring nya X3 20d 184 hk Ni kan väl inte säga att nya X3 drar mindre? Min BMW 320i Länk |
|
|
Problemet är ju att jag vill beställa en X1 nu men vill vänta tills rätta motorn kommer och då får man vänta ända tills mars månad. Min BMW 320i Länk |
|
|
X1 20d har väl fortfarande 177hk? Inte ens BMW Tyskland flaggar för att det nu är 184hk i 20d, utan de anger fortfarande 177hk. 18d kommer garanterat inte ändras, utan lär förbli på 143hk. Anledningen till detta är att motorn nyligen uppdaterats. Den fick inte fler hästkrafter men den ökade i vridmoment från 300Nm till 320Nm samtidigt som CO2 utsläppen minskade. Det gjorde att 318d klassificeras som miljöbil i både sedan och touring utförande. Det är väl bara att beställa en X1 om du vill ha en. För oavsett hur länge du väntar kommer det alltid att komma nyare bättre saker, så ska du vänta in allt lär du aldrig köpa en ny bil. |
|
| Och vad är rätta motorn då? | |
|
2.3d Min BMW 320i Länk |
|
| Länk m-paket verkar vara på väg | |
| Äntligen kanske man få nerlackat iom Mpkt. Tror iofs de kan ha tappat köpare pga att det inte funnits tidigare..... Fast nu kommer ju X3 som är snyggare... | |
| Länk ny motor samt m-paket.. spännande | |
| Länk info även på svenska | |
| M-sporten ser riktigt bra ut! | |
|
Blev genast mer intressant :-) Länk Kommer möjligen Carbonsvart? |
|
| Jag brukar inte vara något fan av M-sportpaket, men detta var sponant faktiskt väldigt lyckat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.