|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
crille82: Jodå, jag är bekant med Audis konfigurator vid det här laget då jag har den öppen osunt ofta ;-) Sportstol blir aldrig relevant för Volvo i och med att originalstolarna håller högre klass än Audis standardstolar. En sak som talar för Audin dock är ju Quattro Edition paketet som innehåller xenon, 17", sportsolar osv. Allt som man behöver i stort sett. Kampanjinnehåll: * quattro®quattro®Vorsprung durch Technik: quattro®-tekniken ser till att kontinuerligt fördela kraften mellan fram och bakaxlarna till alla de fyra hjulen.quattro® permanent fyrhjulsdrift * Xenon plus-ljus * Sportstolar * El. svankstöd * Alufälgar 17" * Låsbara hjulbultar * Multifunktionssportratt av läder * Tillval: Sportchassi 0 kr Erbjudande: från 23 900 kr ------- //Lövet |
|
Verdi |
andreas_lofgren, Visst, det skiljer kanske 38000:- i inköpspris men det kommer ju inte att kosta dig 38000:- extra att ta den som tjänstebil. Nu håller säkert volvon värdet bra här i Sverige. Men det gör Audi också. Räkna på att bilen sjunker 40% på 3 år. Då blir din kostnad 40% av 38000:-, dvs ~15000:-. Eller 5000:- per år. Du får för övrigt en 320dT med comfort+dynamic för runt 335 000:- också mha aktuella erbjudanden. Om du kollar på V60 kan du ju lika gärna kolla på VW också. Eller varför inte en Skoda Octavia? Det är ju "nästan Audi". Volvo är ju så isolerade känns det som. |
Verdi |
Varför kan man inte få en A4 diesel med automat och quattro utan att behöva gå upp på 3.0TDI? |
| Dom 38000:- kostar ganska mycket mer som tjänstebil för den som nyttjar bilen eftersom dom ligger över dom 7,5 basbeloppen som är lågt förmånsskattade. | |
Verdi |
Det finns ju en speciell Bavaria-version nu också som kanske hjälper lite? Länk Kanske bara är jag som är konstig, men jag har alltid kört tysk premium (haft 2 audi och 2 BMW) och allt annat känns som ett steg nedåt. Inklusive Torslandas stolthet. :) |
|
Verdi: Ja de kan man fundera på... Förmodligen för att sälja fler dyra modeller. Det har aldrig gått att kombinera quattro och automat på de "små motorerna" i A4. MVH Christofer |
|
|
Två frågetecken kring Bavaria finns dock: 1: Är den reggad som egen modell hos skatteverket? Annars blir förmånsvärdet högt ändå. Kinetic/Momentum/Summum är reggade som egna modeller hos skatteverket. 2: Bavaria kan inte kombineras med ramavtal :-( ------- //Lövet |
|
Verdi |
Själva vitsen med Bavaria är väl 2 st gissar jag. 1. Erbjuda tjänstebilsförare ett lägre förmånsvärde. 2. Erbjuda rimlig rabatt på "utgående" modell till privatpersoner. Rabatten motsvara ju ungefär ett normalt ramavtal så det känns ju rimligt... |
|
Svaret på fråga 1 är enligt Länk att Bavaria faktiskt är reggad som modell. Perfekt, då har BMW ordnat förmånsvärdet äntligen. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.