|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
M535i har egen modellkod DC71 manuell/DC81 Automat för ickekatalysator renade. vilket är versionerna som såldes i Sverige (204hk) och resten av Europa (218hk) utom Schweiz som fick samma version som vi. Så det går redan på chassinummerstadiet se om det är en äkta M535i eller inte. Plus att M535i kom före 535i första byggd 7/84 jag har en Tysk AMS från sensommaren 1984 där dem provkör/visar en förseriebil, toppfarten på M535i är 4km/h högre Skillanden är inte så stor och visst kan man kritisera att det gick att få M535i med automatlåda, kom dock ihåg att den samtida 745i SA med M88maskin också gick att få med automat, Jag skulle säga att det finns nivåer mellan M-bilar och den kan variera, mesta M-bilen bör för demflesta vara M1 (det finns inga E26 utan M-motor) för att därefter sprida sig allt mer, diskussionen om M535i är äkta eller inte påminner om den gällande frontmotoriserade Porschar. Svaret måste vara vad tillverkaren satt för betäckning, sen kan vi tycka hur mycket som helst att det är fel vilket även förändras under åren. Enklast är att köra vad tillverkaren marknadsfört bilarna som. 2009 uppfattade inte jag att den röda E31 840Ci stod vid sidan om träffen speciellt vid avslutet i Eskilstuna. Z8 hade väl kunnat marknadsföras som M-bil men BMW valde att inte göra det, kanske för att kraven på väghållning och sättet människor skulle sett på den då hade varit annorlunda dock är den precis som M5 E28/M5 E34 och M3 E30 Cabrio slutmonterad för hand, fast precis som dem två första skedde mycket/det mesta i Dingolfing. Stephan |
|
|
Tack för ett detaljerat svar Stephan! Man lär sig något nytt varje natt :-) Mvh Philip |
|
|
Ska försöka titta på den, återkommer. |
|
|
F114! Vilken M635:a är det du äger? WBAEE310301050521 |
|
|
Stephan, är du seriös nu? Du vet likväl som jag och alla andra som vad där att träffen officiellt avslutas alltid i Västerås när själva tipskörningen börjar och då står det endast M-bilar på gräsplan som är utställningsområdet. På M-bilar i Eskilstuna var det endast prisutdelning för det vinnande ekipaget i körningen. Denna nivå du har lagt dig på i ämnet är inget annat en ren provokation riktad mot arangörerna av M-träffen som är en mycket uppskattad och ett välbesökt arragenang som firade 5år 2010. Du vet bättre än så här! Det står dig fritt att arrangera en egen träff. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Patrik "M635:an fick följa samma fotspår som M5 E28, E24:an var ju under denna tid en riktig direktörscoupe vilket inte många "vanliga" människor hade råd med." Kom inte M635 ut före M5 E28 ? I boken "BMW M-Series the complete story" står det att M635 producerades från 4/84-2/90 medans M5 E28 producerades från 10/84-12/87. Alltså var det M5 E28 som fick följa M635 i fotspåren :) Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Är det ingen som har varit och tittat på den aktuella bilen? M3 E30Länk |
|
| såld? | |
|
Precis, är den fortfarande til lsalu eller såld? Hoppas den stannade i Sverige! Tacksam för en update. |
|
|
Precis AG, det kan stämma :) "Alltså var det M5 E28 som fick följa M635 i fotspåren :)" Har för mig att E28 M5 presenterades på bilsalongen i Amsterdam då de ville att det var low-key. Men M635 CSi prersenterads då tidigare förutsötter jag? |
|
zcooter |
Vad gick skönheten för då??? kanske inte besvaras men dock intressant o veta |
|
Den är såld till norsk ägare boende i Sverige från 8/9. Stephan |
|
| dessa norskar alltså, de köper upp alla fina bilar. | |
|
En rolig tråd som man missat. Personligen ställer jag mig 100% på Stephans sida, anser också att M535i är en äkta M-bil. Anonsen är ju borta. Förstår att det var en prisvärd M5:a som startade tråden. Hur mycket begärdes det i anonsen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.