|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
| www.flashback.org/t1358097 | |
| Man måste älska flashback ibland | |
|
Lider som satan med dig men tror tyvärr aldrig du kommer få se några pengar av ziggarpacket Enda chansen är att du hittar någon lirare som "fixar" tillbaka bilen åt dig Roffe var inte direkt rolig läsning Personnummer Namn Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman Adress Trelleborgsgatan 7 B Postnummer 21435 Ort Malmö Betalningsanmärkningar Antal Summa (SEK) Anmärkningar Allmänna Mål 1 950 Anmärkningar Enskilda Mål 1 155 000 Anmärkningar Total 2 155 950 Utmätning Ja Skuldsanering Nej Skuldsaldo Antal Saldo (SEK) Allmänna Mål 4 5 163 Enskilda Mål 2 432 402 Total 6 437 565 kr i skuld |
|
|
Länk ziggen i egen hög person. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Haha rolig t-shirt han har på en av bilderna " Born to be famous" han lever upp till det verkligen inom fel sida av lagen. 19 bast och 6,5 mille i skuld aja vad säger man.... BMW M-POWER |
|
|
Allas vår Lasse Bessiks status verkar just för tillfället vara IN i fängelset...Om några månader är det UT igen....& sen IN...& så UT...& så håller det på i vårt fantastiska samhälle med dess fantastiskt slappa kriminallagar =(. Länk |
|
| Sorry, såg nu att artikeln var 1år gammal. Låg på mest lästa listan på SDS & tog för givet att den var aktuell. Dock är ju ämnet aktuellt här så den får ligga kvar =) | |
| Azrael: Man måste ju bara älska namnet "Paul Luciano Persson" ;-) | |
| konstigt att SD går som tåget i den änden av landet? | |
| vet att vi ska lämna den politiska diskussionen åt sidan men jag menar mest att det finns anledningar och att man kanske inte blir allt för förvånad när man läser om sånt här. | |
|
Om jag förstår den här flashback tråden korrekt så har "Rolf" lurat av en person på en 190 000 kronors bil nyligen? Man blir för övrigt nästan rädd när man läser på flashback, man får intrycket av att det dräller av mentalt störda psykopater i detta land. Då syftar jag inte på själva händelserna utan på vissa av de som skriver inlägg på flashback. För övrigt helt ofattbart att inte polisen kan sätta stopp för dessa ligor/familjer. De har gått över en gräns för länge sedan. Men tanke på hur länge de har härjat och att allihopa borde vara ytterst kända av polisen så är det oerhört patetiskt. Ibland skämmer det svenska polisväsendet verkligen ut sig. Varför måste det vara sådant daltande och mesande? :-( Tycker också att pressen kunde göra betydligt mera för att varna för dem. |
|
Verdi |
Flashback är en mänsklig avskrädeshög i många avseenden. Mycket snack, lite verkstad skulle jag tippa dock... Tror inte att det är polisernas fel. Det är väl snarare lagarna som är för tandlösa. Säkert skrivna av några mesiga sossekärringar nån gång i tiden... |
|
Ja, polisen behöver så klart befogenheter, resurser och lagstöd för att kunna göra något rejält. Jag håller självklart med om att straffskalor och lagar är oftast alldeles för milda. De är helt enkelt inte anpassade till verkligheten och till nutiden. Även om vissa partier försöker göra politik av detta så är det för mig inte en särskilt politisk fråga alls. Det handlar om vår trygghet och respekt för våra medmänniskor om sunt förnuft. Vi ska inte acceptera en situation där buset härjar fritt. Dessutom är jag helt övertygad om att gjorde man en folkomröstning om strängare straffskalor skulle den gå igenom hur enkelt som helst, oavsett vilket parti som sitter i regeringsmakten. |
|
| Helt otroligt att dom inte döms till längre fängelsestraff när domstolsväsendet vet om dessa personers ENORMA skuldberg så själv skadeståndet blir ju i själva verket 0kr eftersom dom aldrig kommer ens försöka betala | |
| Lagarna och straffen är inte anpassade efter verkligheten, så enkelt är det! Man får nog försöka inse det och spela med i spelet. I FB killens fall så har han ju nyckeln och vet var bilen står, hämta den!! Han oroar sig för att den är skadad men det är betydligt billigare än att bli av med hela bilen, fråga TS här tex. Personligen gör jag inga bilaffärer med invandrare, en billig försäkring som iaf tar ner risken att bli blåst. | |
| GINO: Du får läsa skuldsammanfattningen på rätt sätt; Totalt 6 skulder på 437 565 kr. | |
|
WGG, det du skrev det har jag vetat om hela tiden, du har helt rätt, fick det förklarat av en polis konstapel, och angående mina pengar, visst chansen att jag får tilbaka mina pengar är en fis i rymden, det vet jag med, men SNÄLLA Försök förstå min situation med, jag måste ju göra vad jag kan inom ramarna, även om jag aldrig ser dom pengarna igen, så gör det ju inget om han får dom plus på sitt kronofogda konto, det kan den jävelen ha, och jag har redan spanat in en annan bmw, men frågan är om jag och killen kan komma överens. Tack så mycket till er ALLA, jag känner att när det känns dystert, och Mörkt, då går jag in här och läser, och allt känns bättre. ERT stöd hjälper. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
| Theraposa2009. Din historia berör oss alla på AP. Det är för tragiskt. Jag är helt övertygad om att alla som läst din historia kommer att vara väldigt försiktiga framöver när det är dags att sälja bil. Jag går in i tråden ett par gånger per dag för att hålla mig uppdaterad om vad som händer (läs: att idioten åker dit ordentligt). | |
|
Kane: Tack för rättelsen. Inte så lätt alla ggr med skulder när man inte är så high på skulder som Herr Friman :) BMW M-POWER |
|
|
Go "Rolf" kan ju söka jobb på LYXFÄLLAN, han vet ju hur man kommer undan fogden ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.