|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
|
Rolf friman hörde av sig, han kan inte göra affärer längre pga av mitt fina jobb, så han bad mig ta bort en tråd på internet, så han kunde börja tjäna pengar igen och betala mig, jag berättade att jag hade både polis och advokat inkopplat, och skulle på polis förhör den 2 sep, Han bad mig vänta och lovade att jag skulle få minst 20-30 tusen inom 11 dagar, alltså till den 5 september. Så allt ska bara skickas iväg, så hur gör jag nu?? och varför har jag skuld känslor?? Hur hade ni gjort?? väntat eller satt igång allt?? fubar= fucked upp beyond any recognition | |
| Ger han dig hela summan kan du väl ta bort tråden. Själviskt men vad fan jag skulle göra det. | |
|
Du hoppas på gott när du äntligen hör av han, det är väl naturligt. Om han hade satt in pengar på ditt konto och sen ringt dig, hade det inte varit så man gör? Money talks, bullshit walks? Mvh Asken |
|
|
Du skall ha 60 000kr minst innan du ens funderar på att göra något. Och tjäna pengar kan han väl göra som alla vi andra... på hederligt vis. |
|
|
Han kanske bara försöker köpa tid. Så du skiter i polisförhöret. Rolf vill alltså ha lite tid på sig så han kan blåsa fler personer och sen betala dig? Man kan inte lita på ett ord som en zigge säger. |
|
|
theraphosa2009: Vad är det för fel på dig? För h-e människa vakna!! DU SKA INTE HA NÅGRA SKULDKÄNSLOR ÖVERHUVUDTAGET!!! Du ber ju om att bli uppfuckad med den sortens mentalitet. Sluta tyck synd om en skojare och bedragare, lär dig av denna erfarenhet nu och gå vidare i livet. |
|
Roffa1 |
Precis som någon redan nämt, så är han enbart ute för att köpa sig dyrbar tid. Du kommer ALDRIG att få ett öre av den bedragaren. Börjar du att vela nu och tar tillbaka din polisanmälan osv, så finns det ingen som hjälper dig när du senare upptäcker att du återigen är BLÅST! Hela summan skall betalas kontant eller att han lämnar tillbaka Din stulna bil. Tro inte på fagra löften från en simpel bedragare inte ett ord av vad han säger är sant. Hans yrke är att lura godtrogna individer som dig. (Sorry!) |
| Hoppas du lärt dig något av denna historia... | |
|
Ge dig nu, han har lurat dig på bilen och nu ska du låta honom blåsa dig igen? Skit ska skit ha. Se till att den jäveln åker dit ordentligt nu, OM du inte tänker lägga honom på sjukhus en längre tid. Johan |
|
|
"Han bad mig vänta och lovade att jag skulle få minst 20-30 tusen inom 11 dagar" Då kan du uppdatera tråden då och förklara att han börjat betala av skulden... Tyvärr blir jag inte förvånad om tråden och även denna tråd försvinner ändå. |
|
|
nej ni har rätt, jag har funderat hela natten och jag ska fullfölja anmälan, och polis rapporten, han har haft gått om tid på sig, blev bara glad att jag såg en chans att kunna få tilbaka mina pengar, eller min bil, när han ringde, men som en skrev han försöker bara köpa sig tid. och Han vet, jag vet att drar jag tilbaka polis anmälan nu, då kan jag inte göra en ny, han förtjänar inte mer tid. Och jag kan lova er att jag har lärt mig min läxa. Jag vill ochså tacka alla er som har stöttat mig i denna bedrövliga historia, ni är guld värda. Nej jag fullföljer allt. Jag blev bara så jävla glad över att han hörde av sig, tänkte att nu kanske han kan ordna upp affären, så jag kan gå vidare.Och han har ju ljugit om allt annat så, varför skulle detta vara sant?? fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
får jag mina pengar då skriver jag det, här men denna och även den andre tråden kommer vara kvar som en påminelse att ser det ut som skit, luktar skit, då är det skit. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
Roffa1 |
Du kommer "ALDRIG" att få några pengar, sätt istället hoppet till att polisen återlämnar bilen till den rätta ägaren Dig. (det är den enda chansen du har) Tag upp detta vid det kommande polisförhöret, kräv då att polisen agerar och beslagtar det som ev,finns kvar av din BMW. |
|
Roffa1. ja det är det jag får inrikta mig på, som jag skrev i den andre tråden så kontaktade jag seppo hooli, och medelade honom att detta var en polis sak, så han har nog sagt en hel del väl valda ord till Rolf. och jag tror det var därför Rolf hörde av sig, till mig. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
Roffa1 |
Tillägg: Hoppas du sett till att bilen är "helförsäkrad" trots att den är avställd, ring till ditt försäkringsbolag och förklara hur det hela ligger till med bedrägeriet/bilstöld, osv. Utan gällande helförsäkring får du själv ombesörja transport-bärgning av fordonet från Norrland till din hemort, likaså får du själv bekosta all ev,skadegörelse på bilen. Kontakta Seppo och försök få reda på vilket skick bilen är i för tillfället. Samt varför den är avställd? |
|
Gör ingenting tills pengarna dyker upp! Show me the money! Mvh |
|
|
Håller givetvis med de andra som redan gett Dig rådet- gör ingenting. Roffa1 har ju, milt uttrycket, uttryckt sina tvivel om att polisen skall göra något åt Din "stöld". Nu när polisen tycks agera så skulle de se lite knepigt ut om Du "drar tillbaka" anmälan och om- bör nog hellre skriva "när" bedragare Rolf tyvärr inte får fram pengarna i utlovad tid skall Du alltså göra en ny anmälan om att Rolf inte klarar av Er uppgjorda avbetalningsplan... Trams! Låt bedragare Rolf få svettas lite - och får han problem att handla med bilar- desto bättre. målet är ju då nästan nått. Fast hellre några månader på vatten och bröd kanske.. |
|
Roffa1 |
Gör klart för Seppo att efter polisförhöret, så blir han föremål för en utredning angående grovt häleri. Lämnar han istället över bilen frivilligt till dig redan nu, så erbjuder du dig att lägga ned det förestående polisförhöret, osv. Om han nappar på detta ditt generösa erbjudande så skall du då ha kvitto på att du köpt tillbaka bilen av Seppo samt att ägarbytet är genomfört med Dig som registrerad ägare. Jag tycker nästan lite synd om Rolf Friman när han sedan jagas av en ilsken Finne och ett gäng vilda lappjä#vlar med bössa o jaktkniv;-) |
|
Du ska absolut inte dra tillbaka din polisanmälan eller inläggen på forumen. Ställ dig också gärna frågan ifall du vill vara delaktig i att han kan fortsätta med sina så kallade "affärer", vilket inte är något annat än ekonomisk brottslighet. Han har satt i system att lura ärliga svenskar på bil och pengar och du är tyvärr ett av många offer. Kanske är borttagningen av informationen på internet ett alternativ efter att han har betalat dig HELA summan, men absolut inte innan dess. Det är på tiden att ärliga svenskar markerar att det inte är acceptabelt att bli lurade. Det är tyvärr ingen slump att zigenaren Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman och hans bekanta i Bessik släkten bara väljer att lura ärliga svenskar. Detta är anledningen att de har kunnat göra dessa så kallade "affärer" så länge utan några påföljder. Att få en arg finne och några lappjävlar efter sig är knappast något de ligger sömnlösa över. Han spelar på att du är godtrogen och fortfarande tror det bästa om folk. I detta fallet rör det sig om en bedragare som aldrig kommer att göra rätt för sig. Tyvärr kommer han för lindrigt undan oavsett hur det slutar med din bil. |
|
|
min advokat, kommer att kräva 3 saker av rolf, en bmw m5a, eller pengarna tilbaka, eller min bmw 750 i retur. och då får rolf betala transport kostnaden, plus skadestånd om något är förstört på min bil. Och jag kan ju inte försäkra en bil som jag inte står för, jag väntar hellre, min advokat lovade att han skulle krama åt Rolf så det kändes rejält, plus han åker på advokats kostnaderna, 1000 kr i timmen. Sen så lär sig, Kanske, han att man kan inte sälja skinnet på björnen innan den är död fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Jag har skrivit inlägg i din förra tråd, men har annat att tillägga vad gäller här. Ett gott råd...jävlas aldrig med en zigenare eller någon från balkan. Dem har inget förstånd överhuvutaget och är kapabla till att göra mycket ont utan att bry sig speciellt mycket. Lita på mig, jag vet hur det folket funkar, jag själv är från forna Jugoslavien och ser både hur zigenare är och hur dem lever, men även folket i balkan, hur dem är och hur dem lever. Det betyder inte att Rolf själv kan utsätta dig för nåt, men som många vet så är en zigenarfamilj stor och släkten mycket större. Dessa människor är inget arbetarfolk utan tyvärr ett tiggarfolk som lever livet med svarta pengar. Dem är kapabla till vad som helst. LITA ALDRIG PÅ EN ZIGENARE ELLER NÅGON FRÅN BALKAN/SYDEUROPA Att ta bort tråden för att han ska tjäna pengar? Gör inte det förrän fallet är avklarat. Ge dig inte vad gäller anmälan när du ändå fått upp ångan. Ta heller inte emot några pengar från Rolf för det är nr 1 som dem försöker med, mutor...precis som man gör i balkan. Jag själv mutade 2 poliser för min fortkörning nu i somras, att slippa betala 300€ i böter...dem fick en sedel var i bröstfickan så var allt glömt. Så funkar livet för dessa människor, tror man kan köpa sig ut. Stå på dig, fäll den äckliga, smutsige jäveln, men låt det vara där. För skulle du få för dig att jävlas med han efter allt, så kan du gott räkna med trubbel. då hjälper inga arga finnar, skogar o allt vad som nämnts. Lycka till med fallet! "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.