|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
|
"Anledningen till att man begår brott är väl inte att man kommer från ett annat land, det beror väl mer på att man inte har rätt förutsättningar där man är." Visst har inte alla samma förutsättningar men tycker absolut inte det är en anledning att blåsa folk (tror inte att det är så du menar heller). Finns alltid någon som har bättre förutsättningar som i så fall skulle kunna motivera att man på egen hand jämnar ut förutsättningarna. Förvånar mig inte ett dugg att TS blivit knäpptyst. Snarare förvånad att tråden överhuvudtaget finns kvar. Beundrar hans mod att ens starta tråden och tänka tanken att skapa någon form av rättvisa. Skulle tippa att 99% (inklusive mig själv) skulle lagt ner direkt och bara accepterat att man gjort en dundertabbe som gjort affär med fel folk. Sen förstår jag inte varför politik inte kan diskuteras på AP om det på något sätt är relaterat till tex bilaffärer och görs på ett sansat sätt? |
|
Verdi |
Alltså, det finns ju gott om tunga brottslingar med "helsvensk" bakgrund. Tony Olsson, Andreas Axelsson, Tommy Zethreus, Leif Axmyr, Ulf Olsson, Niklas Lindgren... Det är fan inga trevliga killar. Det finns även gott om svenska smågangsters. Men det är ingen som tar notis om deras etnicitet. Man lägger det inte på minnet. Däremot är det många som reagerar mycket starkare när de ser en med utländsk bakgrund göra ett brott. Det utnyttjar de ynkliga förlorartyperna i SD och försöker hetsa vidare. De bygger på med dåligt underbyggd statistik och hävdar i andra fall att "etablissemanget" mörkar en massa. Visst, är man halvt efterbliven och sitter med ett dåligt jobb så blir man bitter och vill så gärna tro på SD. Att om vi bara kastar ut alla invandrare så får alla svenskar det så bra... Men det är ju inte så. Vi kommer alltid att ha en underklass. Det kapitalistiska systemet bygger på det. Annars skulle inte skitjobben bli gjorda till rimlig kostnad. ps. Vad gäller zigenare så är det ju inte invandrare i många fall. Många har levt i Sverige i åtskilliga generationer. Betydligt längre än många andra som vi ser som helsvenska. Typ Laila Freivalds, Kristian Luuk, Fredrik Reinfeldt osv osv. |
|
Verdi: Du har helt rätt, att kalla romer för invandrare går verkligen att diskutera. Genom historiens gång har de ju blivit mera som ett nomadfolk. Verkar som de första kom till Sverige på 1500 talet. Länk Här en lista på lite mera kända romer i världen (tex Charlie Chaplin). Länk Angående theraposa2009 så vore det trevlig att få ett livstecken snart. 12/10 var senaste inloggningen, inte så länge sedan i och för sig. Oavsett det grova misstaget att luras av denne brottsling så respekterar och beundrar jag hans mod/vilja att slå hårt mot hårt, men det är självklart inte helt riskfritt att göra så. Men det tror jag han är fullt medveten om. Även vi här på autopower försökte i ett tidigt läge upplysa om dessa risker. Buset är ju oftast inte ensamma och många tillsammans blir starka. Oavsett om det handlar om "onda" eller "goda" krafter. |
|
| Snälla, oavsett om det är gott menat eller inte. LÄGG NER RASFRÅGAN så vi slipper en låst tråd och information som ingen har glädje av. | |
|
Verdi!! med fler,, ge er nu va! Allt snack om politik och rasfrågor hör inte hemma i denna tråden och inte i ett bilforum över huvudtaget. Föreslår att ni tar den disskusionen på ett forum som är anpassat till det alternativt via Powerpost. Eller träffas och ta en kopp kaffe? BjörnB, för att svara på frågan i ditt inlägg: Politik och rasfrågor är nog det bland känsligaste man kan diskutera, och det är lätt hänt att det ballar ur till slut. Det är ju inte som att diskutera favvo-färg på bil.. Nu senast "Verdi" som släpper grodor.. Till slut reagerar och någon och skriver av sig, och då låses säkert tråden av admin. Och ingen får nytta av trådens egentliga innehåll. Ok, jag vet om jag går händelserna i förväg men man har sett det hända förut för mindre.. Som sagt, ämnen som politik och rasfrågor hör INTE hemma i ett forum för bilar. |
|
Verdi |
Jag skrev ETT inlägg. Och det var fan inga grodor. Hacka på någon annan och sluta jiddra om "rasfrågor". |
|
Verdi & mats_epost: Sluta svamla politiska teorier eller bege er till andra forum. Mvh |
|
| Azrael: Hade precis slutat, men så kommer du och provocerar mig med att jag svamlat. ;-) Synd att du inte håller med om det jag skrev, men det gjorde många andra kan jag avslöja. Tyckte helt enkelt det blev en del som behövde bemötas, en motvikt och det står jag för. | |
|
Som sagt alla har olika åsikter om allt o alla. Det är bara respektera varandra även om man håller med eller inte. Tycker oxå att man inte ska sabba tråden så den tas bort pga politiska åsikter som rör diverse olika grupper inkl. svenskar! Ni som tror att svenskar är guds barn och alla svenskar är ärliga får ge er och väx upp!! BMW M-POWER |
|
|
Vore mest intressant att få ett livstecken från theraposa. Tror dom flesta håller med. |
|
|
För de som önskar läsa mera om hur theraposa2009 blev lurad och hans kamp för rättvisa så finns även själva original tråden (9 sidor och 12394 visningar!). Varning för bedragare. Länk |
|
|
Det är exakt 30 dagar sedan theraphosa2009 slutade att skriva. En lång semester...........bara det inte är en ståplats i någon vik. För det förstår ni väl att han och familjen blivit hotade av "Rolf-Zigge". Oberoende om "Rolf-Zigge" har ett namn som leder tankarna till östeuropa så är det ju där som zigenarnas fana vajar högst. Alltså följande uttalande av Malmös poliser kan vi väl ändå inte blunda för. Polisen i Malmö för statistik över de folkgrupper som är mest brottsbenägna. – Det är zigenare, jugoslaver, polacker och araber, säger kriminalinspektör Sven Petterson. Zigenarna är utan tvekan den mest brottsfrekventa gruppen i samhället. Framförallt de utomnordiska, säger han vidare. Slut citat. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
karlhilding, har du svårt att fatta eller? |
|
|
Hej senast jag hörde så har Rolf friman bett mig att ta bort all info om honom, jag har gått med på en förlikning, som innebär att jag får 20,000 kr kontant och 5000 kr varje månad tills skulden är betald, vilket jag tror blir den bästa lösningen. Så på fredag så ska min advokat kontakta mig och då ska vi skriva på uppgörelsen. Håller friman denna överens kommelse då blir jag väldigt överaskad, Men väldigt glad med. Så vi får hålla tummarna. Pengarna ska betalas in till min advokat byrå, och missar han en enda betalning, då blir det dom stol mm, så jag hoppas han fattar allvaret och att detta är den bästa chans han kommer att få. Ber om ursäkt att det tagit tid för mig att skriva här, men jag har tagit bil körkort och just nu så letar jag efter en ny bil, bmw givetvis då, Och tack alla som har hjälpt mig, ni är guld värda. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
glömde att säga att han får betala alla advokat kostnader med. visst, efter en sån här grej som jag har varit med om, det fanns/ finns fortfarande oro att en dag så står han och hans familj och kompisar här utanför och vill se till att jag tar tilbaka min anmälan, men det är en risk jag får ta, och jag kan väll med handen på hjärtat säga att min syn punkt på nysvenskar har ändrats, inte så jag hatar dom, men jag vill nog inte göra fler affärer med dom, och visst vi svenskar kan vara lika duktiga på att lura folk, mm,mm men jag tycker ändå, att vissa människor är ett strå vassare, fräckare. Men det är min synpunkt, och den står jag för. Polisen är ett stort skämt, dom har inte gjort ett förbannat dugg för att hjälpa mig, så jag, har inte många goda ord om dom i heller, skulle haft samma polis som i usa, där dom säkert tagit detta på fullt allvar. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Härligt att det kanske löser sig för dig, MYCKET bra att du står på dig och inte låter kräken vinna Inte ett dugg överraskande att polisen inte är till någon hjälp....tyvärr |
|
|
Det är bra att du kontaktat advokat i det här ärendet. Det finns en utomstående part som vet hur man kan agera i fall som ditt. Jag förmodar att din advokat gjort upp allting med Rolf angående förlikningen och informerat honom om vad som händer om betalningen ej sköts så som avtalats. Hur som helst är det ju en så d-a tråkig historia du råkat ut för. Lider med dig. |
|
|
ja det är inget jag önskar min värsta ovän, men jag håller tummarna att Rolf nu fattar att detta är hans bästa chans, trist är ju att jag behöver en bil nu, men har drygt bara några tusen, så jag hoppas att jag får dom 20 snabbt som satan. Men det ska väll klöddas där med, så mina förhoppningar är väldigt små. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
nu blir det rätte gång, han sket i att höra av sig, ja varför skulle denna historia få ett lyckligt slut?? fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Alltså på fullaste allvar......Du trodde väl ändå inte att han skulle försöka göra rätt för sig? Finns inte i hans ordförråd och du måste sluta vara så naiv/godtrogen. Det där att finns något gott i varje människa är en sanning med modifikation. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.