AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
63.044

Nu är jag kluven behöver råd av er, hur fan ska jag göra?

Sida 5 av 10
Med tanke på att zigenare numera kommer undan med att hota domare (i Malmö) till tystnad så har det nog desvärre hänt här också.

Ni som anser att detta är rasistiskt, lägg ner. Detta är bara ett konstaterande då det aldrig hänt att en "svensk" har hotat domare till tystnad. Man förstår tyngden av vilka trådskaparen har att göra med.
Att det aldrig hänt att en svensk hotat domare är rent struntprat.

Tänker inte börja diskutera det här närmare, men som exempel kan jag ta de mest beryktade motorcykelgängen i Sverige.

Det theraphosa2009 råkat ut för är hemskt och jag stödjer honom till ett hundra procent. Det är alldeles för mycket mjäkande med buset i detta land. Dock synd att ingen seriös press i Sverige berättat om vad som hänt. Tex Expressen, Aftonbladet, SVD, DN eller de största motortidningarna osv.

Nu blev det en artikel i SDs egen propaganda site?? I'm not impressed.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
mats_epost:

Varför har du hängt upp dig på SD?
Det är ju tyvärr den enda tidning som är rakryggad.
Spy din galla över över alla andra tidskrifter nu när du tycker det är "synd" (starkt ord) att de andra inte skriver om det. Du har ju möjligheten annars själv att skriva en blänkare i ex.vis Aftonbladet som normalt tar in hur mycket osant skit som helst. Men här skulle de för en gångs skull få en "sannsaga"

Och jag citerar crli9191: "Ni som anser att detta är rasistiskt, lägg ner."

"Byta upp sig? Till vad då?"
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Och tycker det är oerhört tragiskt det som hänt och förmodligen händer
theraphosa2009. Och att en del här hånar honom för hans godtrogenhet.
För är det inte så att VILL tro gott om folk och desto ärligare vi är själva så har vi svårt att inse att här finns mycket drägg numera.

Förhoppningsvis får våra "betjenter" sy in dessa element och sedan efter 6 månader slussas dom ut till ett "hem" för att anpassas till den nya svenska vardagen igen = ett evigt kretslopp som kostar oss skattebetalare oerhörda summor

karlhilding: Står för det jag skrev men kommer inte svara på här varför jag har synpunkter på SDs egna "nyhets sajt".

Vill du diskutera detta så gör det gärna via pm. Tycker helt enkelt vi bör försöka hålla Autopower fritt från politik.

Själva artikeln i sig är dock bra skriven och fantastiskt bra att "Rolf" t.o.m. hängs ut med en bild. Intressant också med Besik kopplingen vilket väl knappast förvånar.

Men jag skiter ärligt talat i varifrån dom kommer. Däremot förespråkar jag absolut hårdare tag mot buset. Att det bara skulle vara invandrare som sysslar med skumrask affärer tar jag som ett skämt.

Hoppas verkligen allt är ok med theraposa2009.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
mats_epost:

Men snälla du. Om det nu varit AB eller Stridsropet eller Norrskensflamman hade du då nämnt tidningens politska tillhörighet.
Du kastar sten i glashus.

karlhilding: Skicka PM om du vill ha en diskussion om högerextrem och vänsterextrem media.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
mats_epost:
Är INTE intresserad av ett PM till dig.
Är minnet kort så kan du ju bläddra upp och kolla att du hängde ut SD.
Och jag står för för tidigare uttalande om att hade tidskriften varit nån av de nämnda hade denna diskusssion aldrig uppstått!!

Nu är det fakta att trådskaparen har blivit drabbad av en systematisk ekonomisk brottsling och i detta fallet är det en zigenare. Läxan vi bör lära oss ifrån detta är att vara väldigt vaksamt och försiktig när det gäller bilaffärer med zigenare. Jag påstår inte att man inte blir blåst av andra men att faran är mycket större här kan man inte vara så naiv att man blundar för.

Denna gången har det dessutom visat sig vara fysiskt farligt då trådskaparen inte ens vågar svara eller berätta mer. "mats_epost" kan försöka vinkla det hur han vill men sannolikheten att råka illa ut gällande bilaffären med just denna typen av personer är ofantligt mycket större och detta är något jag anser våra BMW-vänner på forumet ska bli uppmärksamma på.

Brottslingen har gjort denna typen av affären många gånger tidigare och att det blivit tyst nu är tyvärr inte överraskande. Det finns en anledning varför offret har blivit tyst och inte brottslingen men det är väl något man får acceptera i dagens nya samhälle. Vem vill riskera sitt liv för den ynka summa pengar det rör sig om i sammanhanget.
Är verkligen Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman zigenare? Jag tycker mera det låter som om han eller hans föräldrar härstammar från forna Jugoslavien?

Att det finns flera ökända zigenare i Malmö området som agrerar bilförmedlare är dock känt och självklart ska man vara på sin vakt, jag håller med.

Jag håller nog med er om det mesta även om jag inte är ett fan av SDs nyhets sajt. ;-)

Samt att jag tycker att man bör akta sig för att i generaliserande ordalag hävda att bara invandrare begår brott. Både invandrare och svenskar håller på med skumrask affärer även om det kanske ibland är lite olika former/typer av brott.

Jag är en stor förespråkare av hårdare straff och ökade resurser till polisen men för mig har inte detta ett endaste dyft att göra med politisk tillhörighet.
mats_epost: Om du vill ha svar på din fråga angående ursprung så ja, personen i fråga är zigenare. Det finns många bosatta och utvandrade romer i forna Jugoslavien. Nästan 50% av hans namn är dessutom svenskt så man kan samtidigt undra ifall han eller hans föräldrar har svenskt ursprung. Vet inte om tanken var att lura potentiella offer. Rena skämtet! :)

För övrigt så hoppas vi att trådskaparen inte har råkat mer illa ut än att ha skrämts till tystnad.
Tyvärr relaterar denna fråga till invandring och politik, hur mycket man än vill blunda för det. Nej, ingen påstår att det enbart är invandrare som är kriminella utan snarare att de är klart överrepresenterade (för vissa brott mer än andra). Diskutera gärna däremot hur man löser detta, istället för att förneka att problemet finns! Sen kan jag ju hålla med Mats_epost att detta kanske inte är rätt forum...
Keiser: Jag håller med dig om att det inte är rätt forum men jag håller inte med dig i övrigt.

Invandrarna är överrepresenterade för vissa typer av brott, svenskar överrepresenterade för andra typer av brott.

Det är mest SD som anstränger sig förbannat hårt för att göra politik av det här. ;-)

Men det blir väl lätt så i lågkonjuktur. Vi får hoppas att det vänder nu, då behöver återigen Sverige all arbetskraft som finns att tillgå.
Invandrare är överrepresenterade vad gäller brott i allmänhet och "allvarliga" brott i synnerhet (klar överrepresentation i fängelser tex), dock inte alla brott. Det som irriterar mig något är att detta alltid ska negligeras eller bortförklaras då det absolut inte kan vara sant. Detta är varken konstruktivt eller särskilt hållbart i längden. Förövrigt har denna utveckling pågått klart längre än nuvarande lågkonjunktur...

Men för all del, vi kan ju ta fasta på det som vi är överens om, nämligen att detta inte är platsen för denna diskussion. :)

Folk kommer nog lära sig den hårda vägen vad gäller denna typen av brott också. Titta bara hur det var med mätarfifflet, nu är iaf medvetenheten högre!
Keiser: Du får väl försöka ge oss lite svart på vitt då? Statistik eller dylikt med ordentlig källhänvisning. SDs egna media godkänner jag inte som källhänvisning. ;-) Jag antar också att vi enbart pratar om första generationens invandrare, dvs invandrarna. Personer som är födda i Sverige kan väl knappast kallas för invandrare? Jag hoppas varje fall vi är överens om detta?
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Vet inte hur många inlägg jag läst att typ:
"vi ska inte diskutera politik på autopower"

Så lägg ner det tjafset NU då! Vuxna människor.. (annars kanske tråden blir låst) Finns nog några som följer tråden.

Inget politik-snack under linjen, OK??
Mats_epost: gå in och läs på BRÅ (Brottsförebyggande rådet) hemsida. Hoppas att den är "godkänd" (där står förövrigt också uppdelningar vad gäller olika grupper, kan avslöja att den är vidare än din beskrivning). :)
Spoiler: 28% med utländskt medborgarskap i fängelser (ej inräknat personer födda utomlands men med svenskt medborgarskap)...

Spacco: är väl inte särskilt mycket "tjafs"!? Tvärtom, både Mats och de flesta andra tidigare i tråden har dessutom en trevlig ton! Det har visserligen nämnts ett parti här men i övrigt har väl inte diskussionen varit politisk? Nåja, jag ser med spänning fram emot en ny vändning i tråden, kanske du kan bidra?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Anledningen till att man begår brott är väl inte att man kommer från ett annat land, det beror väl mer på att man inte har rätt förutsättningar där man är.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Helt rätt Lus.. "Brottsbenägenhet" har absolut inget att göra med vilket land man kommer från. Det är bara bullshit tycker jag!

Keiser, jo men sådana diskusioner som nu fördes brukar balla ur.
Flera börjar kommentera och sedan kommer glåporden som ett brev på posten=tråden låst!
Jag har redan kommenterat tidigare i tråden och bara väntar på att trådskaparen ska uppdatera oss nu.
Angående trådskaparens frånvaro: Han kanske är bortrest eller bara tappat intresset för att skriva om det?
Tyvärr är det vanligt att sådant här tystas ner av människor som sysslar med blåsningar eller bedrägerier, men det är då jag anser att man ska skrika ännu högre för då lyckas man till slut. Det är alltid den som slår hårdast och skriker högst som vinner. (läs nu theraphosa2009)

Trådskaparens näst sista inlägg borde han nog tänkt över. Ingen bra idé att avslöja i vilket område man bor när man håller på med ett sådant här ärende.. Om det nu var sant det han skrev..?
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Får jag be ALLA som läser att tänka på vad ni skriver så inte denna tråd försvinner.. Den har i nuläget 6890 visningar, och mer kan det bli när folk som ska köpa bil av blåsarna eventuellt gör en sökning på google..
Då är det guld att hitta denna tråd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.