|
Sida 4 av 10
|
|
|---|---|
|
ja alla andra som vill med för den delen, jag hottar ut käringen så fyller vi huset med bmw åkare,har gott om kaffe, för utan ert stöd hade Rolf vunnit, tyvärr fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Vet inte om det går fram men mitt enkla budskap är: - låt polisutredningen ha sin gång - haka inte på dessa sidospår som handlar om att trasha romer och balkaneser i allmänhet, generellt oklokt. Såvida du inte råkar vara en helt oberoende person som kan ta dig an organiserad brottslighet utan att behöva bekymra dig om nära och kära, överlåt allt till polis & åklagare. Det är vad du kan göra som jag ser det om jag försöker leva mig in i din livssituation. |
|
|
Organiserad brottslighet?! Detta är smågangsters som håller på att blåsa naiva människor, inget annat. Det finns brott med betydligt mindre risk och bättre förtjänst, det håller den "organiserade brottsligheten" på med! Och ja, det är klart att det finns en koppling till kultur precis som Bayer påpekade tidigare. Det kanske kommer som en överraskning för vissa men alla är inte/agerar inte lika världen över. Precis som vi beter oss på ett visst sätt här uppe, så finns andra beteenden på andra platser. Har det itne gått fram så är internet allmänt tillgängligt (till Juvanovic förtret), det innebär att den nämnde förövaren troligen också läser detta så ju mer du skriver att du blir rädd etc desto oftare kommer de ringa! Sluta prata med dem och låt advokaten sköta detta. Hänvisa dit om han tar kontakt igen, lägg sen på telefonen! |
|
| Glöm inte att banda ev samtal med skumrasket. kan vara bra att ha när det ska samtalas med myndigheten. | |
|
jag är inte rädd, mer försiktig, värnar om mina barns säkerhet. såna här typer ska inte vinna över mig. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Keiser, små gangsters, är för mig personer som snor cyklar, mopeder och säljer för en strunt summa, snattar i butiker mm, det är små gangsters, du ska ju ha kontakter så du kan sälja ditt stöld gods, och då är det såna kontakter som håller tyst med vad dom gett, och inte frågar polisen om det är lagligt, nej han är kanske ingen bessnik, men steget är inte långt ifrån fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
| Du kan kalla det vad du vill men det är inte vad man normalt brukar inordna under begreppet organiserad brottslighet. Det är samma killar som du hänvisar till, bara några år äldre... Stöldgodset? Ja det säljer han i detta fall till ytterligare en naiv människa som tror han gör ett klipp eller någon som blundar med samvetsögat och hoppas på det bästa! | |
|
Keiser, ja du har rätt. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
bra. undrar hur han ska kunna tjäna några pengar, tänk om jag fick 10% på varje affär jag stoppar, kanske jag snart hade haft råd att beställa en ny bmw m5a. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Tråkigt det som hänt, och jag tycker du gör det bästa av situationen theraphosa2009. Hoppas det här försvårar det för lurendrejaren något. Men tyvärr är det så illa att dom allra flesta googlar inte runt på en säljares eller köpares namn. Dom flesta människor vet knappt vad ett diskussionsforum som detta är. Det gör att han enkelt kommer att kunna fortsätta sina "affärer" med intet ont anande folk. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
| Boka in mig på kaffet! Kan ta med en rulle Gunnbostängsel ifall ziggen dyker upp. Finns det någon sjö i närheten av där du bor, Theraposa? ;-) | |
|
Profossen, du är så välkommen, och ja vi har ring sjön bara en mil bort, tar ca 20 minuter att köra dit. jag antecknar i almenackan =) fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
| Hur går det här????????? | |
|
Bara stå på dej! Hur har det gått! |
|
|
min advokat har skickat ut en betalnings begäran där han kräver Rolf friman på 60,000 kr plus då ränta och skadestånd, polisen verkar tycka det är mitt eget fel så där har jag inte hört något tyvärr. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Alltså fritt fram för dräggen enl svensk polis. Inte så konstigt att SD går som tåget........ "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
Roffa1 |
Hoppas du ej betalar något för advokatens tjänster, det är iså fall bortkastade pengar. Ni kommer ej att få tillbaka en enda spänn från herr Friman. Tror ej ens han längre är kontaktbar. (har nog gått under jord) tills läget lättat. Att polisen ej bryr sig det allra minsta var ingen större överraskning. |
| Hur har det gått här då? | |
| Blev också nyfiken, hoppas du satte dit ziggarpacket | |
|
Bara en gissning men det lutar åt att zigenarpacket hotat. Om du skriver mer på AP så vet vi var din brevlåda bor typ.....och dina barn går i den o den skolan. För att bara bli så här tyst så måste det hänt något... "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.