|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Ni bearbetar helt fel gubbe, det är Seppo ni istället skall klämma åt. Han är ej ännu i samma bedragar klass som Rolf Friman, så det finns nog hopp om att han frivilligt återlämnar bilen för att på så sätt slippa åtal samt vite/böter på flera tusentals kronor. Bilen lär nog Seppo förlora i vilket fall. (om den ej säljs vidare) Att din advokat skulle lyckas klämma ur Rolf Friman en M5:a får mig att starkt tvivla på hans seriositet. Låter som ett dåligt skämt, varför inte be om en Rolls med en gång;-) Be din s.k advokat att istället klämma åt köparen Seppo för häleri, då har ni en lösning inom räckhåll. |
|
Håller med Roffa här. Kräva Rolf på en M5? Låter riktigt oseriöst att komma från en advokats munhåla. Han kollar på för mycket filmer känns det som. Detta är tyvärr Sverige och inte USA... "Riktiga män kör diesel" |
|
| Herr Bayer. En lite komiskt cirkelresonemang blir det när du först säger att du är från balkan och påstår att man aldrig ska lita på en från balkan. Ska vi alltså inte tro dig när du säger detta? =) | |
|
Nu är jag inte riktigt insatt i hur du blivit blåst tidigare theraphosa2009, men om jag varit i din sitution hade jag nog gjort så här i stora drag: Först och främst bett om att få dom kontant mot att du drar tillbaka allting. Sedan väntat och sett om några pengar dyker upp. Skriv inga papper med honom. Om dom dyker upp ta dom och stoppa undan så länge, kanske sätta in dom på frugans konto eller liknande. Sedan hade jag drivit på processen ändå. Blåsare ska blåsas själva! Nu har han inget bevis för att han gett dig "kompensation". Nu kan du driva det till rättgång och täcka kostnaderna med hans egna pengar. i detta läget är övertaget helt ditt och i bästa fall blir han skyldig att betala skadestånd. Vidare tror jag inte zigenare och balkan-folk är värre än någon annan men det är ju alltid lätt att sitta och säga det ena och andra på ett forum. |
|
Roffa1 |
Förklara gärna hur man ska få in pengar från en bedragare som har "MILJON" skulder hos kronofogden? Det står redan 400 st (Blåsta) personer i kö för att få tillbaka sina pengar. Tycker det är mkt märkligt att person i fråga ej sitter bakom lås o bom. Byt spår, bearbeta istället Seppo. |
|
Generaliserande och nedlåtande uttalanden om en hel folkgrupp hör inte hemma i diskussionen över huvud taget, ang detta med romer och balkaneser och deras "egenskaper".. I övrigt så vet jag inte vad som är klokast att göra. Det verkar rimligt att gå vidare med polisärendet oavsett, med förhör osv så att det kan fastställas vad som hänt, vad som sagts i olika sammanhang av vem kring ärendet och vilka papper som finns, vilka transaktioner. På det viset har du kanske en chans att minska förlusten och att se till att viss rättvisa skipas. Att bedragaren nu bytt taktik till att erbjuda en kompensation/muta för att varningen ska dras tillbaka för denne person här på forumet för att vederbörande ska kunna fortsätta med sin verksamhet... låter som rena rama dumheterna. Gå inte på detta nya lurendrejeriförsök. Vad du gjort hittills har helt enkelt varit att försöka varna folk från en bedragare i syfte att förhindra fortsatt brottslighet av det här slaget och att söka råd om hur man kan gå vidare. Utan att vara särskilt insatt i gällande förordningar kan jag inte se att du handlat fel i detta, snarare tvärtom tycker säkert de allra flesta utom bedragaren själv. Stå på dej med gott samvete, blanda inte in sådant som etnicitet och saker som kan uppfattas som hot om våld för det bara ställer till det. Det finns en fin linje skriven i sanden någonstans man får vara medveten om, ett Internetforum är knappast rätta stället att utreda brott och fundera ut lämpliga bestraffningar etc. Detta är en sak för polis och rättsväsende att ta hand om och inget annat. |
|
| Vart kan man läsa om när han lurat dig på dina bilar? Beklagar men dessa bedragare kommer alltid att finnas. | |
| Hittade tråden. | |
|
Han har ju sålt bilarna han har lurat till sig som han inte har betalt ett öre för, så pengar har han nog. Skulderna hos kronofogden är en annan värld. 628csi |
|
|
Grelle, jag vet att det lät komiskt men jag har mycket svårt för mitt egna folkslag. Nu är det väldigt svårt att urskilja dem som kom när kriget va i balkan på 90-talet och dem som är svenskfödda vars föräldrar kom till Sverige sena 60 talet. Själv är jag svenskfödd och uppvuxen med svensk kultur och mentalitet medan dem som kommit från kriget är uppväxta på helt annat sätt och är mer respektlösa mot livsstilen i Sverige. Alla är inte sådana, men VÄLDIGT många är det. Jag åker mer eller mindre varje år till mitt hemland på sommaren och lik förbannat år efter år så försöker folket blåsa mig på pengar på olika sätt. Tur är att jag kan allt om landet och livet där så jag klarar mig, men jag har varit med om när jag sålt bilar på Blocket och personer med fd Jugoslaviskt påbrå kommer och ska kolla på bilen. Det är alltid samma visa och jag säger att jag inte vill sälja bilen till dem helt enkelt. Dem fortsätter ändå att tjata om att få köpa bilen men jag nekar dem, och då börjar dem bli aggresivare. Om jag säljer en bil så är det upp till dig om du vill lita på mig eller inte ;))) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Seppo är vägen att gå. Häleritipset är bra, kommer nog att ordna upp sig. Om bilen är förstörd, är det då Seppo eller Ziggen som får betala skadorna? Någon som vet? |
|
|
nej min advokat menade att antingen får han välja att ge mig mina 60,000 kr eller en bmw m5a, som ochså var intressant vid tid punkten, för affären. Han ringde idag igen för ca 10 minuter sen och frågade om jag fått tag i han som lagt ut tråden om honom, på politiskt inkorrekt, men jag vet inte vem han är, han bad om min tillåtelse att skriva min historia på denna tråd så att andra kunde bli varnade, och jag har läst den, mycket bra skrivet, men det innebär ju att ingen vill handla med Rolf längre, så där har jag lyckats bra, ingen ska behöva uppleva det jag gjort, men jag har fått många bra råd av er, är mycket tacksamm fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
TH. Ursäkta om jag fattar trögt men hur i hela världen ska du få en M5:a. Äger Zeppo eller snygg Rolf eller snygg Rolfs goa morsa en sådan? mvh P |
|
|
Låter mycket märkligt av en advokat att föreslå att han ska fixa fram en M5 åt dig. Någon sådant alternativ finns väl inte i kontraktet ni upprättat? N |
|
|
Knappast fördelaktigt för dig heller. En sliten M5-90 kan vara värd betydligt mindre än 60' eller din 750i. |
|
|
Eller har den välsmorde lagvrängarens svärson en gammal M5 som dom vill bli av med och tänkte behålla dom omtalade 60 000.- själva. Hoppas det löser sig men bytarbjörns versamhet att du får en annan bil än din verkar klart märkligt.... |
|
|
nej först så, var det prat om att Rolf skulle köpa min bil, för 60,000 kr. och jag berättade för Rolf att för dom pengarna skulle jag vilja köpa en bmw m5a. Han hade då kontakter i Tyskland som kunde ordna fram en sån bil, så han skulle höra där. Efter en vecka så hörde han av sig, då hade han hittat en bmw m5a kombi, 97 års modell, den hade gått 12000, ärliga mil. Och skulle enligt Rolf kosta 4000 euro. Så jag sa att skaffa den till mig, och då plus 20,000 kr.Och det skulle Rolf göra, för som jag sa till honom, antingen pengar eller bil. Men det blev ju varken eller, så min advokat tyckte att Antingen får Rolf skaffa fram en bmw m5a, eller betala mig 60,000 kr. I köpe avtalet står inget om m5an, utan det var ett förslag Rolf kom med senare. Givetvis ska den m5an jag ska ha av Rolf vara ny besiktigad, senast 97 års modell och den ska inte ha gått mer än 12000 mil. Sen får han försöka lösa det hur han vill. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
theraphosa2009: Det har aldrig tillverkats någon M5T under 97, ingen annan M5a för den delen heller... tyvärr. |
|
|
Både Rolf och seppo åker ju dit, Rolf för bedrägeri och seppo för häleri. Polisen frågade hur mycket pengar jag lagt ner på min bmw 750, och då berättade jag att jag köpte den för 45000 kr, gjorde vid den för 30. okej frågade polisen, vad köpte seppo den för?? han köpte den för 23000 av Rolf. Okej sa polisen, det är ju ett klart fall av häleri. Så jag ska se om jag kan ordna så jag kan komma till polisen lite tidigare, för nu vet ju seppo om detta, så jag ska ringa polisen nu på fredag, och eventuellt få en tidigare tid, skulle ju igentligen dit den 2 september, men jag vill ha igång allt nu, så ingen kan smita, plus jag vet ju var bilen finns. Skickar han den utomlands då får jag aldrig tilbaka min bmw. så vi får se vad som händer fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
b97_knl INTE??? Då var det alltså ochså en lögn?? Jävla Rolf........... fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.