|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
|
Jag återkommer ofta till tanken att bedragare inte vet hur löst de hänger när de blåser folk. Ingen kan se på en person hur långt denne är beredd att gå för att få "rättvisa". Påfallande ofta ser man inte skillnad på en person dömnd för rättspsykiatrisk undersökning och vilken annan lirare som helst. Dessutom är vi många, som bara genom att lyfta en lur, kan fixa stöd från läskiga typer och då menar jag inte "OG" eller "HA", utan bara helt "vanligt sinnesstörda" personer som har en alternativ syn på hur man hanterar dessa former av problem... Jag fattar helt enkelt inte hur man kan utsätta sig för sådana risker när det handlar om småpengar som i detta fall... Nu kanske Theraposa är en hygglig kille med god moral, men han hade ju lika gärna kunnat vara något helt annat... Fattar som sagt inte hur bedragarna orkar leva som de gör... |
|
|
För ziggisarna är det inga problem att blåsa folk och "hänga löst" hela tiden. Det är en livsstil för dom, gamla som unga, män som kvinnor. |
|
|
Det är inte så riskfyllt att blåsa folk i Sverige. Här knyter 99,999% av befolkningen näven i fickan och skäms. I värsta fall beklagar man sig för sina vänner och sedan händer det ingenting. Det är extremt sällan att någon skulle lyfta luren som i Profossens exempel. Och orsaken till det är nog att vi förlitar oss naivt på människans goda (?) natur, vilket vi är uppfostrade till, samt tror att alla har en inneboende jantelag. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
inte hört något från vare sig advokat eller polis, trist så jag har gått vidare nu, skulle jag sitta och grunna på hur detta gick till så........ja jag hade blivit knäpp. så blir det något bra, det ska den jävelen ha, blir det inte något, ja då hoppas jag att det finns någon i detta land som undviker den skojaren, annars skulle detta kännas totalt meningslöst, klart det gör det ändå, men har jag kunnat varna någon annan då är jag nöjd. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
| Förr eller senare får nästan alla bedragare vad dom förtjänar. Endera åker dom in på kåken, om det nu är ett straff i deras ögon, och/eller så dör dom. Medellivsslängd hos kriminella inklusive bedragare är inte så hög. | |
|
Henke, det låter bra, hoppas han blir straff knu--ad, och får någon mysig sjukdom som gör att grejen trillar av, Rolf friman är en stor skojare, akta er jävligt noga för honom. fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
Staffknuffad? ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
"Endera åker dom in på kåken, om det nu är ett straff i deras ögon, och/eller så dör dom. " Gäller inte det oss alla? ;-) (Fattar vad du menar och håller med) |
|
|
Angående firmor som inte lever upp till vad man kan förvänta sig, detta gäller inte det som ni skriver om i denna tråd men tänkte varna för denna firma. Sweden Auto lights han säljer strålkastare och lampor men han leverera inte något, han annonserar på Blocket.se jag har klagat hos dem men det händer inget. Var bara en liten varning |
|
|
Gammel tråd. men killen kontakted faktisk mig for ca en månard siden.. samma skit, kontakt mm mm, takkede nej så klart.. viste dock inte för än nu at det var samma kille... men jeg tror der är andre der er efter honnom... Kolla denne bomb som sprängte på hans ardress her i Malmö.... Länk |
|
| Lol. Hoppas han dog. | |
Karl-Hilding |
Skulle vara kul att höra hur det gått får theraphosa2009. |
|
Hej ett tag sen sist. har varit på rätte gång nu i malmö, får besked om hur det går, om ca 2 veckor, fanns andra med, en var han skyldig 300,000 så jag hoppas allt går bra. han försökte få ner priset på min bmw till 25000 alltså att den bara var värd det, men jag stod på mig,han köpte min bil för 60,000 då är det, det priset som gäller. sen var det mycket diskutioner om jag ofta handlade på blocket,mm,mm det var ju inget jag tyckte angick hans advokat, bara ett sätt för dom att ha något att skylla på. åklagaren som skötte min talan var jätte bra. stolt över henne. så om han någon gång skulle vinna en jävla massa pengar d får jag mina pengar, den risken är en fis i rymden, men jag har gjort vad jag kunde för att få rättvisa. personligen så tycker jag att han verkar trevlig rolf friman, han har nog menat väl, men är fruktansvärt dålig på att fullfölja sina affärer. fan killen är bara 22 år, och redan skulder långt upp över öronen.Det behöver ju inte betyda att jag är villig att ge honom 60 k så vad som händer nu det vet jag inte. Mvh Roger fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
föresten 08 satt han i fängelse, ochså för skumma affärer. med bilar inblandade. hade jag visst det, hade det stoppat affären och åklagaren frågade hur jag kunde vara så godtrogen, ja det undrar jag med, men jag litade på honom, det fanns aldrig något tvivel, ingen kan beklaga detta mer än jag. och min bmw? ja stöt dämparna bak på den är i sönder, och växel lådan funkar inte, tar jag hem den nu, då förlorar jag alldeles för mycket. och som jag sa till rolfs advokat. rolf var hemma hos mig och hämta den, ska han lämna tilbaka den då ska den vara i samma skick som när jag lämnade den. och det kostar nog en slant. tyvärr har rolf fortfarande inga pengar. mvh Roger fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.