AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
25.990

Köp av 525 Touring 2003 Med M-Paket och nivåreglering ...

Sida 4 av 5
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Håller med Kahn-d. Begreppet rosthög är förstås subjektivt och olika personer accepterar olika mycket rost. Att begära att dessa skall vara 100% rostfria är inte realistiskt.
Jag har lite rost runt nummerskyltsbelysningen på min 00:a. Är det en rosthög då?
@GINO:Kan Du inte komma och bedömma skicket på min bil oxå :) ?
Allt som finns står i min annons här på AP (Powerbörsen) Länk

Spontat,hur bedömmer Du bilen i detta fallet?
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Ett litet inlägg i debatten :)

Är det inte lite skillnad, du (Alex84) står för dina rostbubblor vilket långt ifrån alla gör.

Dom allra flesta mörkar. Vilket är trist. Jag har dock inte sett bilarna live, men haft kontakt med åtminstonde en av dom. Och han säger att bilen inte har någon rost alls. Samt endast handtvättat. Men det borde han endast gå i god för så länge han ägt bilen, vilket är några månader bara.

Jo visst är det skillnad men jag undrar bara hur det uppfattas i min annons ändå?
Jag vet själv hur bilen är och skulle själv inte tveka vid ett köp av denna bil,men som sagt det är jag det..

Man undrar hur andra uppfattar annonsen både här och på blocket med tanke på de svar (mail,telefon) som man får ?!

Som Lövet svarat mitt tidigare inlääg här i tråden så delar jag Hans uppfattning att allt som skrivs,sägs är inget förrän man sett bilen som ev köpare.
När man själv varit på jakt efter bil så har man snarare sett lik än rostfria pärlor när man kommit fram tyvärr.

Men frågan är hur man når fram att man är ärligt i annonsen ?

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Personligen så föredrar jag närbilder på ev defekter. Jag vet hur en silvrig e39:a ser ut så en massa bilder från fem meters avstånd ger mig inte så mkt. Däremot riktiga närbilder på repor, bucklor, stenskott osv leder till ett ärligt intryck enl mig. Samtidigt så kanske det inte är så säljande bilder. Men det är ju en annan sak.

Mvh Martin
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Ja - ett sätt är ju att faktsikt erkänna att det finns rost. Sen är det väl bara att beskriva så mycket man kan.
Bilder är bra också. Inte så säljande men det ger ett vederhäftigt intryck. Det var iallafall mitt första intryck när jag läste (Alex84) annons. Sen spårade det lite :)

Som sagt, det är ovanligt att folk talar om defekterna på bilen. frågar man så säger 99% att det inte finns nåt fel eller rost.
Så man får helt enkelt undersöka själv.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ta dit kunden en mulig och kall höstdag och bilen skall vara nystädad och ev. nyvaxad. Låt din vackra hustru/dotter var med och presentera bilen.
Har du ingen? Ok hyr/låna in en för en 500 spänn.
Blir lite som en car-makeover. Lovar att det funkar!

Byta upp sig? Till vad då?
Hahaha,köper Ditt tips karlhilding :)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Förklaring till hur jag resonerar begreppet rosthög:
För mig är begreppet rosthög, om under delen av motorhuven där det brukar vanligtvis rosta är täckt med grova rostbubblor från ena sidan till andra sidan.

Om bagageluckan har grova rostskador på flertal ställen.
Rost bubblor runt tanklocket
Rost bubblor runt bakreskärmen....

För er som tycker att det borde heta ngt annat får jätte gärna berätta det.

Inte nog med rosten, så finns det andra brister på bägge länkade bilarna.

Hade bilrna annonserats för 50 000:- respektive 80 000:- hade jag inte gått ut med den benämningen.
Man får vad man betalar för men om man ljuger för spekulant rakt i ansiktet via telefon och hoppas att folk är blinda vet jag inte vad mer man kan säga...

Ja, jag är mkt kräsen och pedant och ej dum nog att betala dem pengarna folk begär för sina vanvårdade bilar.

GI
2.196
GINO
Alex84:

All heder åt din annons där det framgår bilens skick i detaljnivå och övrig nödvändig info(Jag förmodar att du inte döljer ngt) :)
Det finns folk som skriver mkt bra skick, eller nästan nyskick på bilar som har dem bristerna som din bil har eller ännu värre.
Jag som spekulant vet iaf om jag kommer och kikar på din bil vad som väntar en.

Sen kan pris alltid dikuteras fram och tillbaka vilket är helt naturligt om man inte har kommit överens om ngt innan.

Men om du inte får din bil såld så betyder det att du måste bita i det sura äpplet och sänka priset ytterligare och minska ditt prutmån eller lämna in den hos en bilhandlare och få 35 000:- vilket är sorgligt.

Själv har har en E46: 02:a ich inte en enda rostfläck eller repa på bilen.
Ser riktigt fräsch ut.
Skulle kunna säga att bland dem finaste i Sverige, det vågar jag påstå.
Om det är ngn som undrar hur man lyckas behålla en bil i sådan bra skick kan jag bjuda på ngr tips oxå :)

BMW M-POWER
Ma
66
Magnusa
530d Touring-02 535d Touring-07 *SÅLD*
MB C63 AMG Touring-08 (sorry)
Själv måste jag säga att jag är förvånad över hur många svensksålda E-39:or som rullar med sin rost, trots välskötta serviceböcker. Man har ju haft en klockren goodwill/rostskyddsgaranti gällande roståtagandet. Min E39T fick alla dörrar, baklucka, huv o glaslucka bytta för 2 år sedan. No problems. Sen tycker jag personligen att jag hellre betalar 10-15k extra för en bil som är/ser schysst ut, rätt papper osv, än att skambjuda... Det finns det så många andra som gör... Trevlig helg!
GI
2.196
GINO
Magnusa:

Håller med dig faktiskt.
För ett schysst ex skulle jag utan tvekan betala 10 000- 15 000:- xtra, fast problemet är att hitta det där schyssta exemplaret.
De man har sett har varit lik med 3000 mil service intervaller....

Finns inte en enda schyyst E39T 525:a ute till salu med rätt pris....

Förresten vet ngn vart alla E39T 530 håller hus?
Utbudet på blocket är = 0
Har det inte sålts ngr i Sverige kan man undra...

Jaja jakten fortsätter efter en fin välhållen 525/530 E39T utan rost och borst märken i automat tvättar....

BMW M-POWER
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Du GINO, de som har en fin säljer inte och de som har en halvfin säljer inte.........men de andra säljer till överpris!

"Byta upp sig? Till vad då?"
GI
2.196
GINO
karlihilding:

Tyvärr verkar det vara ungefär på det viset....
Men jag ger inte upp än eller rättare sagt vägrar köpa en V70 ett tag till :)

BMW M-POWER
Jaha,så var man utan bil igen då :(
Sålde min 525i Touring för 65000kr idag.
Köparen åkte 55mil och blev nöjd med det han såg så ingen prutning förekom.

Blir att spara lite pengar och leta framöver efter ett nytt objekt att lägga ner sin själ i.

Kan väl säga att man i längden tjänar på att själv sälja privat då bilfirmorna skambjuder vid ett ev inbyte,eller vad sägs om 35000kr i inbyte mot 65000kr privat?

Hur som,köparen fick en fin bil och jag ett sår i själen...suck..
GI
2.196
GINO
Alex84:

Grattis, ett bekymmer mindre :)

Vad blir nästa bil för ngt?

BMW M-POWER
Funderar på en X5 faktiskt.
Skall spara och gneta ett tag framöver för att kunna köpa en hyfsat nyare modell.

Gillar X5an för både utseendet och det praktiska när man bor lite på landet som jag.
Bra med utrymme med för den delen i bilen.

Jag kör inte så långt numer så bränsleförbrukningen kvittar om den ligger på litern.
Vad betyder T i 525T ?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Touring kanske ;)

___
//Ulf
Givetvis, klantigt av mig hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.