|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Ska kolla på en 525 touring med M-paket och nivåreglering. Då jag är så dåligt insatt i det där med nivåreglering behöver jag akut hjälp med dessa frågor för att det kan ev. bli köp idag. 1) Går det att slippa nivåreglering på dessa bilar eller har alla dessa modeller nivåreglering? 2)Vad är själva syftet med funktionen. 3)Kommer nivåregleringen att pajja för eller senare? Alla tips tas emot med öppna armar gällande nivåreglering. Tack på förhand.... BMW M-POWER | |
|
Det finns E39T utan nivåreglering, men personligen föredrar jag med. Det är guld när man lastar lite. Nivåregleringen innebär att istf gasdämpare i bak finns luftbälgar som hålls med rätt tryck av en nivåreglering och en luftkompressor. Hur mycket du än lastar eller har fel kultryck (till en viss gräns, naturligtvis) så håller bilen rätt höjd i bak. Självfallet kan det gå sönder, men pallar man inte renovera eller byta bälgar/felsöka kompressor kan man byta till traditionella dämpare. |
|
|
Tack för infot Lus, men kan man verkligen byta till vanliga dämpare ifall nivåregleringen pajjar och man inte vill lägga ner pengar på det? Tror du eller vet du? Obs! Inget illa menat och jag frågesätter inte dina kunskaper Lus, missförstå mig inte! Vill bara vara säker ovh vill ha så mkt kött på benen innan jag slår till. BMW M-POWER |
|
|
Jag förstår din tvekan, alltid lätt för forumusers att bara haspla ur sig en sanning :) Min förra E39 hade pluggat system för nivåreglering och gula konisar i bak. Finns säkert tusen guider online om hur man ska gå till väga. :) Att renovera är inte superdyrt, minns inte priset på bälgarna men jag minns iaf att jag inte tappade hakan helt när jag fick priserna. :) |
|
|
Glädjande svar Lus :) dels behöver man inte bli rånad i fall nivåregleringen skulle pajja då samt att man kan plugga systemet om man önskar det. Man tackar för hjälpen. BMW M-POWER |
|
|
Hur gick det? Blev det nåt köp. /S |
|
|
Det blev inget köp tyvärr, vi hade lite olika uppfattningar om priset... Lite fakta om bilen: Årsmodell 2003 silver metallic sv såld 3 ägare 11 000 mil Utrustning standard + M paket + drag skick på bilen, invändigt var den riktigt skitigt utvändigt ngr dörruppslag och en del stenskott 1000 mil kvar till service både sommar och vinterdäck håller 1 säsong till max säljarens pris 125 000:- Mitt bud 110 000:- Ni får jätte gärna tycka till....tycker själv att att 125 000:- var lite väl för dyrt. BMW M-POWER |
|
|
Har svårt att tro att någon betalar 125' eller mer för den typen av bil. Men jag kan ju ha fel. 110' låter mer rimligt. Kanske t.o.m mindre. Bilpriser.se blir ju nån slags riktlinje. F10/F11 gör ju entre nu och då blir ju e39 förförra modellen och ett prisfall kommer. De är min teori iallafall. Jag tycker alla verkar övervärdera sina bilar. Det märker man eftersom gamla annonser ligger kvar. Har hört av till flera och bilarna finns kvar. 3-4 veckor gamla annonser. Sålde min E46 nyss, det gick bra, jag gick helt på bilpriser.se och köpare prutatde inte ens. Vi var helt överenns. Dessutom tyckte han min bil var väldigt bra skick jämfört med andra. Jakten går vidare...... en 525 T med m-paket skulle inte sitta helt fel. /S |
|
|
swede: Vad har du för krav på bilen eftersom du jagar oxå en 525T :) BMW M-POWER |
|
|
Nivåreglering innebär inte att det är luftbälg istf gasdämpare. Det är luftbälg istf fjäder. Gasdämparen finns och det vet jag för jag har bytt på en bil jag ägde tidigare. Däremot är jag inte helt säker men jag vill minnas att det är nivåreglering på alla e39 touring, sedanen däremot finns utan det vet jag. //Niklas |
|
|
Den ska vara hel, kännas tight i chassiet. Inga vibrationer eller nåt konstigt. Orginal fälgar sommar/vinter. Däcken ska vara i bra skick. Dragkrok helst. M-paket ett måste. Servad och ompysslad. Vill kunna köra utan att börja handla grejor de första jag gör. Ska helst hitta en säljare som vill sälja. De flesta vill att man kommer och köper till de pris som det satt. Dom är så ointresserade av att sälja. Bilarna är skitiga och inte iordning gjorda. Tycker E39 Touring M-paket är klart snygg trots sina år. Har alltid gillat modellen. Storleken passar nu också. E46 kändes liten efter ett tag. Vill man köra grejor behöver man lite större också. Ungdomarna ska ta KK också. Så jag tänkte inte köpa så dyrt just nu. Så valet blir detta. /S |
|
|
Med tanke på prisbilden på alla E39 tourisar ute på blocket börjar jag oxå undra faktiskt om folk vill sälja överhuvudtaget. Nästan 90% av alla tourisar är lik och övervärderade runt 25 000- 30 000:- på blocket. Har skannat blocket och bytbil i ca 3 mån dag in dag ut och det är faktiskt inte lätt att hitta en frsäch E39T 525 eller 530 bensinare ( 530 är omöjligt) med M-paket. Börjar tröttna faktiskt och måste köpa en bil inom en snar framtid.... BMW M-POWER |
|
|
OK - vi letar samma. Har tittat ett par veckor bara. Och det är svårt att hitta e39 som har rätt ingångsdata så att man överhuvudtaget är ide att ta kontakt. Jag letar i hela landet. Dom som verkar schyssta är högt värderade. Hittar du nåt bra får du gärna tipsa. |
|
| GINO: jag har gjort samma sak i en månad men gav upp och köpte en äldre, långmilad 540. Jag tycker nästan det verkar som pre facelift har klarat slitaget på vägarna bättre än sena bilar från 01-03. Märkligt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nivåregleringen på E39 är tämligen problemfri, är två luftblåsor istället för fjädrar bak som inte kostar skjortan att byta ut. Att hitta en touring utan Nivåreglering är svårare än en med, dvs istort alla har det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Gällande pris så köpte jag och min sambo en 525 ia touring -02 i maj/juni som då gått 10100 mil. Svensksåld, jag är andra ägaren. Dock inte mkt utrustning och inget M-paket. Det finns en liten parkeringsbuckla, men den är inte körd i maskintvätt. Vi fick ge 70 papp för den. Visst är det inte samma som den tråden handlar om, men kan ju ge en indikation i alla fall om vad man kan få en fin e39:a för. Mvh Martin |
|
|
Kahn-d: Har tittat på det alternativet också. Tycker mig känna igen prisbilden som är lite mer realistisk än de med m-paket, som verkar lida av hybris. Jag letar vidare ett tag till..... /S |
|
|
Lycka till! Kan väl säga att jag självklart hade viljat ha M-paket, men jag hatar repor, bucklor och fläckar! Så för min del går skicket före. Och den vi köpt är i riktigt bra skick! Mvh Martin |
|
|
Köpte mig en 525 m-paket 02:a i juli med 18000 mil på mätaren och 5 ägare, varav 2 bilhandlare. Fick ge 75.000 för den. Finns ett dörruppslag annars väldigt fint skick utvändigt. Invändigt är den i toppskick. inte en repa på stolar, inredning. Har inte ens pixelfel!! |
|
|
Kikade på denna bil imorse....Observera priset och läs sedan nedan alla brister.... Länk Bagagelucka med elektrsik öppning/stängning trasig Bakre höger baklykta trasig Bagagelucka grov rost skadad Pixelfel Skakande ratt vid hastigheter över 70 km/h Motorhuv rost skadad Insida tanklock rost Diverse repor runt om bilen (Gubbfan envisades i telefon om att bilen var i mkt fin skick) Lite skador i inredning pasagerar sida Ja listan kan säkert göras längre.. Efter allt detta orkade jag inte ens kolla under bilen... Provkörde bilen den gick som den ska iaf när det gäller motor och växellåda. Han ville att jag skulle återkomma till honom med bud, tänkte ge ett bud på 50 000:- vad tycker ni? (Jag vet att han inte kommer att acceptera det men det är hans bekymmer) Hasso: Ok, då vet jag det oxå . tack! swede: Jag säger till om jag hittar ngt intressant... Lus: Hur var skicket på bilen? Får man fråga vad du gav för bilen? BMW M-POWER |
|
| GINO: Du har post! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.