|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Kontant betalning är en sak. Men det är inte det som står i annonsen Niclas. "vid ev köp eller Provkörning utav bilen vill jag se kontanter " Jag tror inte heller du ska överdriva risken med Joyriding i en 525. Jag har sålt betydligt saltare bilar än så utan några problem. En person som provkör utan att köpa innebär inte alls att han bara var ute efter provkörningen utan det kan lika gärna betyda att han hittade en annan bil till bättre pris eller liknande. Faktum är att jag är ute efter en bil med lite större utrymmen nu i ungefär din prisklass men jag skulle inte gå i närheten av din bil. Du låter fruktansvärt otrevlig i din annons. ------- //Lövet |
|
| Ok,lika otrevlig som Du låter nu antar jag ;) | |
|
När jag och sambon började leta bil i början av året så kollade vi främst objekt hos handlare. Många olika modeller och märken hann vi igenom. Det var Audi A6 avant c6, merca c-klass, BMW 3 serie/5 serie. De flesta från 2006-2007 som rullat mellan 3000-7000 mil. Priserna sträckte sig från 150 papp upp mot dryga 200 på prislappen. Men varje gång vi kolla på någon bil så var det repor, bucklor, skavda fälgar, märken på insidan, och för att inte tala om polerrosor sen bilarna i fråga blivit för hårt polerade. Vi var så trötta på att alltid bli besvikna på skicket. Skulle vi lägga de pengarna på en bil så ska den vara fräsch! Oftast var det frågan om gammla tjänstebilar som folk fullkomligen skitit i. Själv är jag en sån person som hellre går en km än att parkera så annan bil kan ställa sig bredvid och orsaka en parkeringsbuckla. Att det blev e39 vi köpte berodde på att ägaren sedan den var ny är bekant till familjen så historiken är känd samt att skicket på bilen slår flertalet för att inte säga alla de bilar vi tittat på innan. Vi började faktiskt kolla på helt nya bilar också men det skulle bli för mkt pengar för vår del. Men efter några månaders sökande så börja vi inse att alltför många inte bryr sig om sina bilar, men som tur är finns det undantag. Personligen så skulle jag också betala 10 papp mer för en bil som är i riktigt fint skick än vad en normal skött bil värderas till. Mvh Martin |
|
|
Alex84: Håller med andreas angående ämnet. Ta till dig kritiken och ändra din annonstext, kommer att se mkt bättre ut faktiskt! :) Kände oxå lite avsmak när jag såg din annons på blocket, förresten det gäller inte bara dig utan alla som annonserar och skriver på liknande sätt. Men du gör som du vill, det är din bil , din annons... Ps. Lycka till med försäljningen BMW M-POWER |
|
|
@GINO: Jo visst är det lite hårt skrivet,det medger jag oxå. Men problemet med Blocket är att så många andra förslag kommer när man sätter ut en bil mm. Tror jag har fått 7-8 bytes-förslag redan trots att jag ämnar säja utan inbyte. Visst jag har inte skrivit detta i annonsen att jag inte tar inbyte,men ändock. Sålde en bil för några år sedan och hade 3 spekulanter som inte hade pengar med sej sa dom. Okej sa jag,och tillät provkörning ändå. 2 av dom hade inga kontanter alls att köpa bilen med efter provkörning,och snacket började om avbetalningar och byten mm. Den 3e påstod bara att han hade xx kr men det visade sej att även detta var en lögn. Efter detta så känns det lite si och så,för jag är ärlig i annonsen med både bilens status och även i detta fallet då jag betalar en försäkring som täcker skador som inte täcks av den vanliga försäkringen i upp till 6mån efter ev bilköp. Därtill ingår 1 månads fri helförsäkring,så mitt uppsåt är inte ont. Om jag då som garanti vill se att vederbörande har körkort samt råd att köpa min bil innan ev provkörning,ja det är väl inte för mycket begärt. Men håller med om att formuleringen i annonsen kan vara lite positivare :) |
|
|
När det gäller rosten så var det väl de som kände till problemen och höll koll på de kritiska ställena som upptäckte den i tid och fick det åtgärdat. Många är det nog som inte sett eller inte brytt sig och sen plötsligt är bilen 6 år gammal och det kostar skjortan att få det åtgärdat. ___ //Ulf |
|
|
Alex84: jag förstår hur du resonerar kring oseriösa provkörare men jag måste ändå hålla med Andreas med flera att det som står i annonsen nog gör mer negativt än positivt. Ska man få sålt en E39 så behöver du locka så många intresserade som möjligt för att hitta den som föredrar just din bil och då får man nog accpetera att det även dyker om någon strulpelle också. ___ //Ulf |
|
|
Alex84: Jag förstår att man kan bli irriterad av alla puckon där ute som kan komma med alla möjliga förslag när man säljer en bil men sanningen är nog att man får nog räkna med en del idioter vid bilförsäljning. Vill man slippa det får man snällt köra bilen till en bilhandlare och skänka bort den :) BMW M-POWER |
|
|
Har man en fin E39 behåller man den! Min 525iMT -03 har jag haft sedan den var 2,5 år gammal. Har skött bilen som vi entusiaster sköter våra bilar (dvs parkerar längst bort på parkeringen, tvättar, servar enligt servicebok etc etc), har även fått 4 dörrar, motorhuv och baklucka bytt på rostskyddsgarantin så min är helt rostfri! Byta till en E60/E61 är inte aktuellt då jag aldrig har gillat designen, väntar hellre något år till F10 har kommit ner lite i pris. Min E39 kommer inte sjunka så extremt mycket mer i värde, då behåller jag hellre bilen några år till och njuter av bilen då den fortfarande har mycket att ge. Tror nog många som sitter på fina E39 resonerar på ungefär samma sätt. /Rickard |
|
|
Alex84: Ta bort alla utropstecken i din annons och ta bort raderna där du ställer upp en massa villkor för hur bilen ska säljas. Du kommer få klart bättre respons. Vad spelar det för roll med 7-8 bytesförslag? Det är väl bara att säga nej? Så lång tid kan det inte ta att säga "nej tack". ------- //Lövet |
|
|
Tack alla ( även till Lövet ) för responsen ang min annons. Nu är annonsen ändrad i alla fall till det bättre förhoppningsvis :) Tar gärna flera synpunkter på den om det går att flasha till det mera ;) |
|
|
@Rick: Hahaha ja det där med parkeringen är en sjuka även jag har :) Vi får väl se om någon är intresserad av min bil till ett vettigt pris? BMW står väl kanske lite högre än de flesta andra märken,men det finns som sagt väldigt bra alternativ av andra märken med som dessutom är billigare rent försäkringsmässigt. Men som Du Rick belyser i Ditt inlägg,man vårdar och sköter sin bil och då vill man naturligtvis få en slant extra vid ev försäljning med. |
|
| Länk | |
| Alex84: najs, saknar bara inredningsbilder :) | |
|
Klart mycket bättre annons! Det kan tyckas futtigt att diskutera detaljer såsom användandet av för många utropstecken i en annons, men faktum är att halva köpet görs redan framför datorn. Man måste bli sugen på bilen för att ens ta sig iväg och titta. Det finns så många bilar till salu att man inte har råd att skrämma bort spekulanter. ------- //Lövet |
|
|
Detaljer är allt när det gäller detta med försäljning,helt klart och jag är inte sämre än att jag fortfarande kan lära mej saker :) Tyvärr så är det max 5 bilder som gäller på blocket,och jag har massor av bilder förutom de som är enbart på bilens utsida. Har även bilder på de defekter som är på bilen ( om än svåra att få på en bild och som ger en rättvis bild ) samt de extra däck/fälgar som följer med. Även ägar-handlingar samt servicebok. När man skriver en annons,skall man då vara "dryg" och skriva kilometerlångt eller kortfattat ? Vad anser Ni ? |
|
|
Man ska (enligt mig) skriva fakta om bilen och inte en massa subjektiva saker. Saker som "bilen går jättebra", "bilen är i jättefint skick", osv är för mig värt noll och ingenting. Allt en säljare säger är lögn tills jag som köpare kunnat verifiera det. Därför vill åtminstone jag bara ha hårda objektiva fakta i en annons. Miltal, servicehistorik, utrustning osv räcker. ------- //Lövet |
|
|
Om det är ngn som hade tänkt att kika på de dessa bilar så vill jag bara upplysa er intresserade om att bägge dessa bilar är rosthögar! Om det är ngn som undrar ngt mer kan ni posta mig, har vart och kikat på dem så jag vet. Obs! Man ska inte lita på folk man inte känner. Bägge dessa herrar beskrev sina bilar som mkt bra skick i telefon..... Som tur bor jag bara 10 min från dessa männískor så jag kunda offra dem minuterna. Länk Länk BMW M-POWER |
|
|
Hur mkt rost på ett ungefär är det på dessa objekt? Av ren nyfikenhet hade det varit kul att få reda på. Jag menar såg man rosten från ett par meters avstånd eller var man tvungen att syna bilen på riktigt nära håll? Mvh Martin |
|
|
GINO: OK - noterar detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.