AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
25.992

Köp av 525 Touring 2003 Med M-Paket och nivåreglering ...

Sida 2 av 5
Är väl lite partisk i denna tråd då jag själv har en Touring ute till försäljning på blocket.

Jag begär 75' för den men kan gå ner lite naturligtvis.
Saken jag tänkte skriva om när det gäller prisbilden är att det finns många lik därute i varierat pris-skikt och den allmänna uppfattningen när några har svarat på min annons är att dom är endast villiga att betala det olika värderings-sajter uppskattar min modell i.

Jag anser (partiskt) att om min bil är i sådant skick att det inte finns dessa skavanker som några i denna tråd beskrivit i sina köp så måste ändå detta betyda något?

Jag har vårdat min bil ömt sedan jag köpte den 2006-08 och inte kört vare sej på vintern eller på bana ( det är faktiskt en touring ;) ).
Mina barn är 15-17 år gamla idag så småbarn har inte heller skadat bilen om man får säga så :s

Bilen är vinterförvarad i mitt varmgarage och servad regelbundet inom varje säsong och det vill säga inom var 500 mil.
Jag servar den själv och har gjort detta sedan 2007-04 så serviceboken är inte ifylld med mer än mina egna noteringar,men har som sagt dokumenterat ändå.

Saken är att visst vill man köpa billigt och sälja dyrt samt att mitt objekt är 9år gammal,men jag tycker ändå att 70' inte är ett överpris på denna bil då skicket är gott ( och jag står verkligen för detta utan lögner ).

Har jag fel eller?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Alex84:

Tycker inte att du har fel, så länge man inte överdriver prisbilden på sin bil.
Se här tex Länk
Undrar vad den killen tror om sin bil...
Har du tagit hand om bilen och vet att du har en fräsch bil så kommer ngn förr eller senare att köpa bilen men till rimligt pris.

Får man fråga vad du har för bil och eftersom du säljer din kan den vara av intresse....

BMW M-POWER
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Min kommentar.
Självklart sätter du ditt pris. bilpriser.se är annars en bra indikation. Men det finns undantag. Klart att man betalar för ett gott exemplar. Det tror jag dom flesta gör.

Däremot kan man bli trött på dom som tror dom har världens finaste bil bara för att det är en BMW, men sen har dom knappt tvättat den inför en försäljning, än mindre varit särsklit rädd om den under sin tid.

Bilen ramlar lite i pris efter skicket.

Jag läste din annons när den kom ut och gillade verkligen annonsen.
Tänkte att detta är något att titta närmare på. Ärlig och saklig.
Men jag har inga kontanter på mig när jag åker och provkör. Körkortet visar man ju alltid.

Dessutom gör jag oftast mina bilaffärer på banken. Inga cash framme.

Antagligen sollar du bort en del inkl. mig.

/S
Hoppas alla i detta forum accepterar att jag lägger in en länk till min bil i denna tråd ?

Det som inte står i annonsen är att den blev besiktigad 2010-06-08 och U/A.
Förövrigt så står jag för det som är skrivet i annonsen,mao inget bullshit utan sanning och inget mera !!

Länk
GI
2.196
GINO
Alex84:

Är det din bil som är annonserad i länken nedan?
Länk

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Alex84:

Med all respekt åt dig o din prissättning men ligger du inte en aning för högt med dem brister/lackskador/rost som finns på din bil?

BMW M-POWER
@swede: Nejdå inte sollar jag om personen ifråga uppträder som folk ;)
Kanske lite hård i annonsen,men alltid kul när man hör frasen...jag har bara xx kr med mej etc, eller inbyten,eller jag fixar sen bara jag får köra skiten ur din bil först typ...

Ni förstår säker,men kommer det en spekulant som visar intresse och sak-kunskaper med vettigt uppträdande ja då behöver inte pengar visas kontant nödvändigtvis.

Sen accepterar jag att en ev vill ha så mycket info som möjligt om avståndet är längre till objektet.
Därav att jag innan beskriver de defekter ( samt bilder i fall dessa efterfrågas ) så noggrant som möjligt innan någon åkt för att titta på bilen ifråga.

Hade en resa för 3år sedan när jag blev intresserad av en BMW 850 i närheten av Göteborg.
Resan var tur&retur på 88 mil och visade sej vara ett lik av sällan skådat slag.

Kändes surt när man åkte hem igen,men det blev en affär på vägen hem iaf :)
Frugan fick en shopping-bil istället från Carlsson Bil i Örebro ( BMW 320i Limo -01).

@GINO: Jag har beskrivit skadorna hårt så det bästa är att se dom istället för att avgöra dess storlek.

Kan säga att skadorna på lack inkl rostskadan är i stort sett omöjliga att få på bild ( Plåtar med Sony Ericssons C905 ).

Har lyckats få med rost-angreppet tackvare bild tagen i mörker och med blixt tex.

Men eftersom jag har höga krav på finishen så är det bättre att beskriva dessa defekter i annonsen så att inget "dyker upp" när ev köpare anländer så att säga.

Priset är satt efter skicket kan man väl säga,men står inte benhårt fast för det !!
Men jag skänker inte iväg bilen för detta.
Lik finns och sälj för runt 50' och med flera mil än mitt objekt.
För att tydliggöra rostangreppet så titta på denna bild..
Länk

Rostangreppet finns där bakre skärmkanten slutar (böjen) och blir rak igen och vid kanten mot kofångaren, ca 10 cm från skärmkanten/hjulhuset.
GI
2.196
GINO
Det är bra att du är åtminstone ärlig jämfört med vissa andra....
Som jag beskrev tidigare var jag idag och kolla på en 525T.
Frågade flera ggr om skciket på bilen och svaret man fick var kanon skick.
Men när man väl är där så är den full med repor och rost.

Vad tror folk när man ljuger om bilens skick när kanske en spekulant åker som vissa typ 70-80 mil, fan va surt det skulle kännas.
Man blir så jävl-a trött, som tur var det inga längre avstånd för min del (20 min t/r) annars hade jag nog slagit gubbfan.

BMW M-POWER
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
GINO: bra utvändigt skick, ingen synlig rost, sliten förarstol, tight chassie och bra automat. Gav strax under 50.
Håller med fullständigt när man åker skitlångt och sen är det bara skit när man är framme :/

Varför inte skriva/säga som det är ?????
Tror folk att man är synskadad eller nåt ??
Ibland saknar man ett svart bälte i karate eller kung-fu..
kl
23
klh
525iam Touring 03
Priset på bilarna är ju vad köparen betalar, inte vad säjaren begar.
Har själv en 525ia touring med m-paket sen 03a,med 11200mil på mätaren.
Svensksåld med skinn och webastovärmare,Men eftersom jag inte skulle få
det jag tycker bilen är värd vid försäljning,kanske skulle få mellan 90-100
så behåller jag bilen.

GI
2.196
GINO
Ja då var man och kollade på en annan 525T årsmodell 2004 7000 mil,

Sammanfattning:

Motorhuv sönder rostad
Baklucka likaså
Motor och växellåda ok
Invändigt smutsigt som fan
Utvändigt mkt stenskott opch diverse repor lite här och var.

Finns det överhuvudtaget ngn som inte har rost på sin E39T årsmodell 2002-2004???

Vilket skit kvalité måste jag säga tyvärr efter att ha sett 2 bilar på en dag.
E39 måste vara värre än E46.

Börjar fundera på om inte man ska ge upp och leta efter V70 T5 istället allvarligt talat.

Vad säger ni gott folk.

Jag kanske låter lite för aggresiv men jag börjar sakta men säkert bli desperat efter en fin kombi :)

Lus: Det var inte illa för en brukis faktiskt.
Hoppas att du får njuta av V8:an utan större bekymmer.

BMW M-POWER
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Vår e39:a har jag hittat lite bubblor i lacken på bakluckan. Ca 2 mm i omkrets. Annars har jag inte hittat något och då har jag verkligen synat bilen. Jag har vaxat bilen för hand två ggr också sen den köptes i juni, dels för att upptäcka skavanker.

Mvh Martin
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
En bil må var hur fin som helst men att man skulle ha kontanter med sig när man åker och tittar på en bil var det dummaste jag har hört.

GINO: Tyvärr är det nog så att man får räkna med rost på 6-8 år gamla E39or. De hade ett riktigt dåligt rostskydd och ett gäng saltvintrar senare så är rosten där. Kanske kan det vara läge att ta en tur till banken och istället börja titta på E61. Finns helt okay exemplar för runt 150.000.

-------
//Lövet
GI
2.196
GINO
andreas_lofgren:

Tanken har slagit mig faktiskt, har kikat på E61 men det ät svårt att hitta en med M-paket och max 10 000 mil samt pris under 200 000 :- som är fräsch.

Lika bra att sluta drömma kanske om en fräsch E39 och börja ge skambud på alla lik som finns ute och hoppas att ngn till slut tröttnar och skänker bilen så kan jag använda den som slit och släng bil.

BMW M-POWER
@andreas_lofgren: Jag vet inte hur Du köper bilar,men om jag begär kontant betalning så är det väl ok om köparen antigen har med sej pengarna eller så kan visa att vederbörande ämnar köpa bilen ( via internet el dyl ).

Vet inte om Ditt inlägg syftade på min annons,men jag säljer inte via kredit ;)
DA
245
DANIEL.KARLSSON
318d Touring -10
X3 3.0i-04
523iT-00
850ia-91
850ia-90
320icab-91
2002turbo-74
M2-75
2002tii-73
2000touring-72
2002-75 2st
2002-69
Jag har en topaz.blå som kanske kan säljas om det blir rätt pris. Svensksåld, ingen rost och har rullat 13580 mil.

Mvh Daniel
GI
2.196
GINO
DANIEL.KARLSSON:

Du har post!

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.