|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| edit, ser att den för 238' har m-pkt i min sökning. (vilket iofs stöder min teori om vi bara snabbt tittar på prislappen) | |
| Den här verkar fräsch Länk sen så kan man pruta på priset lite. E9X utan M-pkt är inte hela världen bara den är välutrustad så går det. Det är värre med E60/61. Utan M-pkt på dem då är det gubb-varning. :) | |
|
Länken igen! Länk |
|
|
Ser bra ut . Snygga fälgar dessutom. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
BjörnB: Du kan prova göra en likadan sökning på mina "måsten", nämligen drag & dieselvärmare. Det resulterar också i att dessa tillbehör med samma logik är värda ca 50.000 kr extra. Men det betyder ju inte att jag är beredd att betala 50.000 kr mer för drag+värmare om jag har två i övrigt identiska bilar att välja bland, för 50 papp kan jag nog tåla att frysa lite och hyra en skåpbil då och då... Grodans länkade 3-serie såg riktigt trevlig ut. Likvärdig med en 330xd en kompis köpte nyligen, ej navi men med webasto+drag istället. Han fick betala lite mer men den hade å andra sidan gått lite mindre. Håller med Stefan, just de fälgarna är riktigt snygga, inte sportiga kanske men eleganta! |
|
|
Grodan, jag vet inte vad det kostar att eftermontera multiratt, men av erfarenhet vet jag att BMW vet hur de tar ut stora pengar för eftermontering av tillval. Det enda jag saknade i min bil är bluetooth och ipod interface, men jag höll på att smälla av när jag hörde hur mycket de skulle ta för eftermontering. Så här i efterhand när jag märkt hur bra det passar med ett bluetooth-headset som filtrerar bort bakgrundsljud och line-out till ipoden via aux så vill jag inte ha de tillvalen även om de varit billigare, men ett tag var jag nära att missa chansen att köpa min drömbil pga det... Min poäng är väl att inte haka upp dig på multiratten... |
|
|
Hittar bara en e90/91 med drag och dieselvärmare på blocket. En bil lite tunt statistiskt underlag att dra några slutsatser ifrån. Men om de genomgående är 50' dyrare (vilket låter otroligt) så är de onekligen riktigt attraktiva. När vi nu diskuterar M-paket och priser så gäller det att jämföra på liknande sätt. Om vi tar 330:n som Grodan länkar till så skulle den kanske inte vara mer än 10.000:- dyrare om den även haft ett komplett M-paket då den de facto redan har en hel del motsvarande utrustning (sporstolar, skinn, M-ratt, samt 18"-originalfälgar). Grodan, trevlig 330 (trots avsaknad av M-pkt;)). Men är den inte något dyr för årsmodellen och milen? Denna kanske är värd att kolla upp? Länk |
|
|
Sen köper du dessa fälgar: Länk (Notera hur snyggt det är med mörka rutlister, mörka bakljusen, och inte minst M-p...) |
|
|
JockeX: Jag tog både Bluetooth och USB+iPod-I/F till min bil, något jag inte ångrar även om det sved lite i plånboken, särskilt som många tillverkare numera har det som standard. Telefonljudet är kanonbra och telefonboken i Prof-radion funkar superbt. Numera undrar jag om jag ens kan tänka mig att köpa en bil utan integrerad BT-handsfree? Troligen inte. Påslaget för mig tror jag blev runt 12.000 kr, kan tänka mig att eftermonteringskostnaden landar någonstans i höjd mellan månen och Jupiter :D |
|
| Hm, kanske man skulle slå till på de där fälgarna? Även om jag siktat på CSL-fälgar till våren så skulle LM säkert också funka, även på min alpinvita icke-M bil ;) | |
|
BjörnB: TS hade inte specificerat om det var bensinare eller diesel så jag sökte på bägge! Mitt tips är att kolla in bilarna, provköra och sen låta hjärtat styra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.