AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.687

Vilken hade ni valt, E91.

Sida 1 av 3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Bägge svarta, bägge har sprotstolar och helläder, Bi-xenon etc men den ena har panorama tak och saknar M-pkt och gått 11000 mil. Den andra har M-pkt, är ett år nyare men gått 13600 dock saknar Panorama tak och multiratt.

Vilken av dessa hade ni valt?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Jag hade valt panoramatak och multiratt framför M-paket.
vad är det för pris på dem??? eller kostar de lika mycket??
16.558
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det går att eftermontera M-paket. Att eftermontera Panoramatak är omöjligt. Jag skulle valt den utan M-paket

-------
//Lövet
Buspelle
Minst mil och bäst skick skulle avgöra för min del. Man behöver, som sagt, veta vad de respektive bilarna kostar. Vare sig panoramatak eller Mpkt är särskilt viktigt, utan det är snarare utrustningen i övrigt såsom sportstolar, skinn, navi, bt, infällbara speglar, hifi et c et c som avgör.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Den med paranormatak är ca 10.000:- dyrare.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Edit: Den med panaroma är 1000:- dyrare, blandade ihop bilarna.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vilka årsmodeller pratar vi om? Efter facelift ser bilarna utan M-paket mkt bättre ut, i mina ögon inte lika viktigt efter -09 alltså.

Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är innan facelift.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Vad är det för motor?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Panorama gör att bilen väger närmare 80 kg mer

"Riktiga män kör diesel"
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Panorama är trevligt men jag hade ändå valt M-sport om bilarna i övrigt matchar varandra i skick etc.
Jo
211
JockeX
Touareg
Jag har panorama på min, det är supertrevligt, men hade jag specat en ny bil själv hade jag aldrig valt till ett så dyrt tillval. Anledningen till det är att det är dyrt, väger en del som det står ovan, och det är bara en tidsfråga innan man måste köra in till BMW för att den slutar funka av ngn anledning. Panorama var ingen dealbreaker för min del, det var snarare navigation, logic 7-ljud, m-paket, komfortpaket med mera som var viktigt. Panoramat var grädde på mosen. M-paketet är ett måste om det är innan facelift i min mening, standard ser väldigt mjäkig ut. Det går att eftermontera men BMW gör det inte gratis direkt...
Jo
211
JockeX
Touareg
Är multiratten något som ingår i komfortpaketet för övrigt? Jag hade för mig att M-paketet och den grymt härliga M-ratten (bästa ratten nånsin förutom performance-ratten utan alla lysdioder) inte kommer utan alla knappar...
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Jag tar mycket hellre panorama än M-paket. Det är ju en familjefraktare för tusan, ingen "jäsejbil" ;)

Tyvärr lite för dyrt för att jag skulle kasta på ett på min bil, men hade jag köpt beg och hittat en med hade det varit ett plus. Jag har haft glastak på flera tidigare bilar (ej BMW) och aldrig haft några problem med det. M-paketet märker man ju f.ö. bara av när man är utanför bilen, när man väl kör är det i praktiken värdelöst. Och ratt och spak kan man eftermontera om man vill.
Verdi
Jag har M-sportratten och hade vanliga ratten på min förra E90. Utan att veta säkert så tror jag nog att den har alla knappar. (finns det rattar på E90 som inte har knapparna?)
Verdi
ps. Jag skulle ha tagit den med M-paket. Inte för att den har det utan för att den är ett år nyare.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Har sett flera E90 med M paket, som saknar multiratt(knappar i ratten)-
Dessa bilar saknar vel i regel ett paket. Kommer inte ihåg om det är Komfort eller Advantage.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag hade valt bilen med M-paket, lätt.

Ska jag köpa e91 vill jag absolut ha M-paketet. M-paket är så mycket mer än bara lite plast utvändigt.

De verkar vara attraktiva då det är mkt svårt att hitta någon med e90/91 M-paket till bra pris.
Verdi
Är det så mycket mer verkligen? Dynamic har ju det mesta i övrigt väl?

Sen tror jag det är betydligt lättare att hitta 330/335 med M-paket än det är med 320 t ex. Helt enkelt för att det var ett vanligare val från fabrik på de modellerna.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Det enda som är värt något verkligt extra i M-pkt är sportstolarna med alcantara, och möjligen fälgar. Men nu var det ju sportstolar med helskinn i bägge så det blev ju en icke-faktor. Sedan kan jag ju tycka att på en 330-335 ska det vara M-paket bara för sakens skull, bilen var ju inte direkt gratis som ny så en bil utan blir lite sniken. Fast återigen, panoramat smäller ändå högre för mig.

M-paketen måste vara BMW's bästa vinstmaskin, ger runt 10% extra i intäkter men i princip inga extra kostnader...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.