|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hej! Har precis fått fel Active steering, den har kopplats bort och i idrive så står det Active steering fault. Dessutom så dyker dessa fel också, Flat tyre, anti sladd funktionen kopplas bort efter att man åkt ca 50 meter och brake pads worn dyker upp. Bromsbeläggen är bytta och har inga punkterade däck. Vad kan detta vara för fel? Säkring? Bränd modul? Detta dök upp bara utan förvarning eller nåt en dag jag startade bilen. Bilen är en bmw 335 2008 e92 modell. Tacksam om någon haft samma fel alternativ vet vad det kan vara och besvara inom kort! | |
|
Börja med att ladda batteriet. Låg spänning kan ge massor av problem. ------- //Lövet |
|
| Det löste sig! Genom att vrida ratten fullt ut till vänster och sedan till höger! Lätt och kostnadsfritt! :) tack för hjälpen! | |
| Precis som Lövet säger ger låg spänning en massa konstiga fel. Om batteriet inte är byt så kan det vara på väg att ge upp. Men prova att ladda batteriet ordentligt så du kommer upp till 12,7v i viloläge. | |
| Har en fråga ang aktive styrning låter det när ni krypkör eller står stilla och vänder ratten | |
|
Hänger på här: Jag har ett lågt, dovt "knockande" (knock knock knock...) ljud från ratten i låg fart när man vrider runt på parkeringar etc. Är det sånt ljud du har Emrah? Fick tipset om för lite styrservoolja men det hjälpte inte. Har varit sedan jag köpte bilen och inte blivit värre så jag kör på, men det vore kul att hör andras erfarenheter. |
|
| @hansi Ja typ men bara ibland utan det låter lite som om motorn överbelastar svårt att förklara ska skicka bilen på felsökning har garanti kvar så återkommer jag | |
| Ok, lycka till oavsett! | |
|
Hej, Har haft problem med Active Steering i nästan ett år. Styrningen har fungerat "nästan normalt", med skillnad att ratten har varit snedställd samt att bilen har varnat för Active Steering. Problemet uppstod i samband med att jag bytte batteri. Det nya kom ifrån Biltema. igår skulle jag besikta bilen och fick nedslag på just det problemet. Har försökt otaliga gånger att reboota systemet, plockat bort polerna ifrån batteriet och försökt initierat systemet med rattutslag till höger och vänster, men inget har funkat. Igår kväll plockade jag bort polerna ifrån batteriet en sista gång, och satte det på laddning under hela natten. Imorse lyckades jag initiera systemet igen:-) Dock var jag tvungen att köra med den lite innan. Det funkade inte bara att stå på gårdsplanen och få igång den. Så för mig var lösningen, som det har beskrivits på detta forum: bort med poler, ladda batteriet fullt, kör initieringsprocessen samt kör runt lite! Var också och bokade tid hos BMW igår; de hade -enligt utsago- inte hört talats om problemet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.