AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.241

Nån som vet nått om denna E39 M5 -99?

Sida 1 av 2
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Nån som vet nått om den här E39 M5an? Länk

Den har gått rätt långt och ser ut att vara sliten i skinnet, nån som vet nått annat man bör veta innan man skulle köpa den? Bor i Luleå och bilen är nere i Norrköping så vill inte komma ner, bli besviken, och vända hemåt utan bil...

Tacksam för svar!!
Lasse Karlsson
Såg ju riktigt "skabbig" ut! Lägg lite mer och hitta ett fint ex, när du ska köpa en sån här typ av bil, är mitt tips.

Finns massor av M5 E39:or till salu, och rätt få köpare. Ha is i magen så hittar du säkert ett mycket finare ex, för inte speciellt mycket mer pengar!

HA DET!

modolasse
Känner inte till bilens historia..
Men man kan nog utgå ifrån att den inte är i utställningsskick.. Eftersom du funderar på bilen ifråga så utgår jag ifrån att du accepterar att din blivande M5´a inte är av bästa skick! Sen kan det ju vara ett bra objek om du är ute efter och tycker om att skruva, byta, lacka lite.. Kan säker bli riktigt fin.

Jag är inte en av dom som dömmer ut dom flesta bilarna, det är du som person som vet vad just du vill ha och hur mycket pengar du är beredd att lägga..

Använd sök för att läsa hur mycket som helst om svagheter och vad du ska titta/lyssna på när du granskar M5´or ...

Vad det gäller lädret så är det jätte svårt att fota svart läder (det ser slitet som f** ut på foto) Det jag menar är att lädret är säkert slitet, men skulle bli förvånad om inte lädret ser bättre ut i verkligheten. Sen finns det knep för att få lädret att se nästintill nytt ut!

Gör ett utdrag på ägarhistoriken
Kolla tidigare besiktningprotokoll
Titta och provkör bilen
Känn efter om allt känns bra och att säljaren känns seriös

Klart det finns risk att du kommer hem utan bil. Men då har du ju iallafall sett en M5 och du tar dessa erfarenheter med dig i jakten på annat objekt!
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Den ser ju snuskigt sliten ut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har aldrig sett en M5 E39 med så slitet skinn. Möjligt att bilderna är gör det värre än verkligheten men slitet är det hur som helst.

___
//Ulf
Han måste ha kört hästfoder i baksätet eller liknande. Man får ju byta inredning om man nu ska ha den.

Mvh Philip
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Vad kostar en beggad inredning samt var kan man hitta det?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att köpa ny på BMW kostar en förmögenhet så det är bara att glömma. Då återstår två alternativ
1) Klä om skinnet hos bilsadelmakare. Kostnad? Vet inte exakt men har hört cirka 20.000kr. Passa på i så fall att byta ut färg. Grönt skinn borde vara straffbart.
2) Försöka hitta en inredning på skroten. Kostnad? Sannolikt lägre. Om du får tag på nån.

-------
//Lövet
Jag blir mest förvånad av folk inte orkar städa ur bilen ordentligt innan dom tar försäljningsbilder. Då undrar man hur dom skött bilen i övrigt? Garanterat mineralolja, bensin till spolar vätska och latrin vatten i kylaren.
ar
457
argungu
118i -20
Grönt skinn och blå lack (ok, gråblå)!? Kan det bli värre? Och i detta skick. Leta vidare!

/Erik
Tror ni han får 50 ens för en sån drake?
Gy
107
Gydell
BMW 325d e91
BMW 318is e30
Att köpa den som finbil hade jag aldrig gjort! Däremot kan du ju ge ett skambud och lätta den på all inredning, i med ett par rallystolar och sen har du en rolig ban/busbil! =)

Motorn kan ju faktiskt vara frisk även om den gått långt, men kollar man på resten av bilen så ska man nog inte hoppas för mkt.
Dömmer ni ut en bil för att skinnet ser skabbig ut på några sunkiga bilder på Blocket?? Om man fotar svart skinn med blixt så ser det riktigt, riktigt sunkigt ut!!
Och om allt handlar om skinnet så är det lätt ordnat. Lovar att efter 2 timmars behandling så ser skinnet som nytt ut. Förutsätter ju självklart att det inte finns några hål.

Ingen som funderat på om trådskaparen kanske inte vill lägga mer pengar på en M5:a? Lär ju knappast finnas billigare!?

Kom igen grabbar, få se lite bilder på eran egen skinn inredning fotade med blixt!! Men glöm redigering...

ar
457
argungu
118i -20
Ja jag dömer ut bilen. Säljaren har inte vårdat sin bil och han kan inte fotografera heller.

Om det ser sunkigt ut med blixtfoton, då får man väl fota utan blixt istället!

/Erik
argungu: Jag dömmer ju också ut bilen. Alltså att jag personligen inte skulle vara det minsta intresserad av en bil där ägaren inte ens städat bilen. Detta tyder med med stor sanolikhet på att han inte orkat putsa, kolla oljan och konternuerligt byta och fixa saker...

Hur bilen sen i verkligheten fungerar maskinellt, eller om det finns rost, eller om skinnet verkligen är så sunkigt som det ser ut. Ja det får den som är intresserad av bilen titta på. Antagligen så är det skavanker både här och där..

Tycker bara det är tråkigt när folk verkligen spyr galla på en bil bara för att skicket inte passar den som skriver. Men så verker det vara allt för ofta.

Jag menar att trådskaparen kanske inte vill/kan lägga mer pengar på en M5-a, men verkligen vill ha en sån bil. Då blir slutsattsen att det blir just M5-or i detta skick och prisklass som står till buds..

Då kan det ju vara kul för trådskaparen att få tips på vad han ska titta/lyssna på. Att killen kan få hjälp även fast han valt att titta på dyrare bilar.

EDIT av sista meningen: Att killen kan få hjälp även fast han valt att INTE titta på dyrare bilar. :o)
Du har en klar poäng wannabedivers!

Synd bara att inte jandreas bor närmare.

Tråkigt att bli besviken och få vända hem igen. Har hänt mig några gånger :-(

Mvh Philip
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
färgen på bilen är ju snygg. Priset är lågt. Skinnet är inte så fint men ärligt, hur brukar tex caramellinredingen se ut efter 15000mil tex? Inte vidare vacker. Detta kan man få fixat till jättebra skick vad man kan se på bilderna. Problemet är att det fortfarande kommer vara grönt. Å andra sidan finns det värre inredningar, bla blått skinn. Turkost. gult i kombination med lila (narkomanvarning på hög nivå där:))
Hade inredning varit svart och bilen gett bättre intryck hade jag varit på väg redan:)
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
sallepwr:

Lite OT men när du säger gult & lila så antar jag att du syftar på den lila
M3 E36´an med gult/lila skinn och ljusa träpaneler som har varit uppe för diskussion ;-)

Ang M5´an i den här tråden så håller jag väl med om att skicket på skinnet inte var det bästa jag sett snarare åt det andra hållet..

Mvh Jimmy
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Lägg på en 30k så får du en finare för du lär nog få lägga ut dom pengarna endå när du köper denna. :D

--------------------
Bilen
Länk
m5race
Jag var med en kompis och kollade på bilen för någon månad sen när förra ägaren hade den! Som sagt skinnet är extremt slitet och blir nog inte så mycket bättre med en behandling.. Lackmässigt såg den ganska bra ut förutom bakskärmarna som var omlackade och där hade dom gjort en lackskarv i plåtvecket ovanmed tanklocket.. Satt ett avgassytem på den som lät förjävligt tyckte jag iaf. Kopplingen var då dålig men verkar nu vara åtgärdat, den gick då fint i motorn inte alls mycket missljud från vanosen som det kan vara på vissa ex. Tyckte däremot inte att den hade det rätta m5 klippet i sig och den var även glapp i framvagnen och hade inga innerskärmar bak men det kan ju vara åtgärdat nu.. Vill man ha en m5a som busbil så kan det vara ett bra köp, men är man ute efter ett fint exemplar så är det bättre att leta vidare..
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.