|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nästan alla standardfel på E61 är kopplade till just E61 och inte E60. Syftar då på kabel/elektronikproblem i bakpartiet och nivåregleringen. Min E60 har varit felfriare än E39:an jag hade innan. Till och med lederna i framvagnen har klarat sig i min bil som rullat 14000 mil. Så driftskostnadsmässigt tror jag inte att E61:an är ett sämre val. Checka de standardfelen som är nämda ovan. Oxiden på bländare och backspeglar är kopplat till BMW och inte någon specifik modell. |
|
|
Hittade en ny punkt... *Läckande panoramatak *kompressorn till nivåregleringen pajar förr eller senare(dyrt att fixa) *rostar och bmw slipar numera på garanti och dom byter inte hela detaljer som förr *bilen "äter" leder i framvagnen *vanligt med lacksläpp vid infästning av backspeglarna. Ej garanti. *momentonvandlaren är felaktig på ett antal bilar. Ej goodwill. Kostar 20k att fixa. *Har man M54 motorn får man rengöra vv:n |
|
|
Kamel2: Köp min,(smygreklam här), får jag säkert skit för men vafan..=) *Har inget panoramatak. =) *Kompressorn till nivåregleringen är bytt *Kör på osaltade vägar, bor i Jämtland. =) *Äter leder? Nädu, det tror jag inte man kan säga, isåfall gör alla nyare bilar det. *Lackföreglad och aldrig maskintvättad, kör inte ens med svamp för jag är så less på repor, spolar bilen ren och kör med Kärcher tvätt med schampo i högtrycken, dvs. lacken blir väldigt skonad mot tuffa tag. *Momentomvandlaren har jag ingen aning om vad det är, men min bil drog ur batteriet när jag köpte den och det är åtgärdat på garantin iallafall. *Och jag har nytt vevhuskit så det problemet kommer inte tillbaks på ett antal tusen mil, men det är bara att ta för vana att kolla upp det innan det blir minusgrader så inte det blir igensatt pga. att det fryst ihop. Att köra Bmw är helt enkelt lite bättre än allt annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.