AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
52.911

Varning för bedragare.

Sida 8 av 9
Inte mkt medlidande på denna sidan bland kommentarerna.. Länk
Roffa1
Tror att Seppo säljer bilen mkt snart, annars lär han förlora sina 25.000.-
Eller så påstår han att bilen blivit stulen. Norrlandsskogarna är djupa.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Nej jag läste det, men man uttalar sig till vad man har förstånd till, det är lätt att skratta åt andras dumhet, vad kan jag säga det har hänt, försöka ordna upp det nu bara

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Roffa1, ja det sa min sambo med, det skulle inte förvåna mig, men nu vet han att den bilen är inblandad i en polis utredning, vid en eventuell försäljning, då får han väll berätta till vem han sålt den, han jag pratade med, seppos, systers man, han var inblandad i en liknande affär, hade köpt en buss, för 250,000 kr, ochså ett försäljnings uppdrag, och den ägaren hade inte fått sina pengar i heller, så han hade kniven mot strupen, som han sa. Man kan ju undra var han får sina kontakter ifrån.

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Har nu läst alla 8 sidor inlägg och kan både tycka synd om dig men samtidigt...ursäkta...kalla dig idiot. Det hjälper inte att klanka ner på dig när du redan lider så.
Jag personligen säljer ALDRIG en bil till person som har balkansk påbrå...och jag är själv från fd Jugoslavien och vet hur äckligt fula människorna är. Detta gäller även dem resterande grannländerna runt forna Jugoslavien. Folkslaget är som djur och accepterar mycket sällan ett nej. Säljer du bilen för 60.000 så ger han dig 40.000 och kommer stå och tjata på dig tills du mjuknar upp. Dem kommer gärna i grupp om 4+ personer så fler kan tjata på dig. Du blir lovad precis allt möjligt, bara dem får med sig bilen. Zigenare, dem ska vi inte ens tala om. Där va ditt alla största och första misstag, köparen.

Jag hoppas innerligt att du får antingen bilen tillbaka eller pengarna som du skrivit att du ska ha. Vad jag inte förstod är om du skrivit skriftligt avtal med köparen om summan, bilens skick, när betalningen senast ska ske. Ha ni båda skrivit under så har du säkrat upp dig något, annars får du be till högre makter om hjälp.

Lycka till!

"Riktiga män kör diesel"
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ja Herr Bayer.
Du om någon bör känna till dom!
Jag blev påhoppad på detta Forum för att jag en gång skrev "nysvensk".
Du kommer förmodligen att få fingrarna amputerade :-)
Men det finns givetvis undantag av dessa "nysvenskar". Har själv upplevt positivt vid en bilförsäljning där de endast prutade från 80 till 77.000 och kontanter i handen. Det var en mycket trevlig familj från Ungern tror jag dom kom, om det nu gör någon skillnad.

Byta upp sig? Till vad då?
Roffa1
Jag har tidigare sålt en av mina BMW bilar till s.k nysvenskar där frun hade stora färgglada kjolar och slöja för ansiktet, de kom med pengarna 85.000:- i en plastpåse från ICA.
De betalade kontant utan minsta prut, sedan bjöd de på pizza för att fira bilköpet.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
karlhilding: Inga amputerade fingrar här inte hehehe
Jag får gratulera till riktigt fina människor som kommit. Ungrare har jag ingen erfarenhet från men vad gäller från fd Jugoslavien så vet jag. Dem ringer, frågar om bilen e kvar och stämmer en träff. Väl på plats så fick jag ett prut från 189.000 begärda till 150.000 för snabb affär. Vänta lite, jag sa inget om snabba affärer o prut sa jag. Jo men kom igen, du e från balkan. OCH?! Så han hade med sig 5 kompisar som också började snacka som till slut övergick till mer aggresivt beteende för jag inte ville sälja bilen. Detta är inget engångsföreteelse utan har hänt många gånger.

"Riktiga män kör diesel"
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Herr.Bayer, jo i köpe kontraktet står bilens skick, mm,mm. Hans personnummer finns med ochså, och angående idiot??, du har helt rätt, jag har nog stått inne på badrummet tittat mig själv i spegelen och sagt till mig själv, hur kunde du vara en sån jävla idiot som låtit dig bli lurad av honom, nu har du inte ett jävla skit. jag dömmer mig själv för mitt misstag, men jag försöker så gott jag kan att ordna till detta till det bästa, hela tiden medveten om att det finns en risk att Rolf och några kompisar kommer hem och gör slut på mitt och mina barns liv, för han blir ju mer o mer desperat vem vet hur det slutar?? visst jag kanske överdriver men jag är beredd på det mesta, vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig tyvärr

fubar= fucked upp beyond any recognition
Du behöver inte bekymra dig om att han skall komma hem till dig. Han är säkerligen igång med nästa säljare att lura. Killen har detta som försörjning & lägger inte av bara för att han nu lurat dig. De bryr sig heller oftast inte om polisanmälningar. De har liksom en annan syn på det här med lag & rättvisa än vi Svenssons & polishot biter inte på dem. De struntar helt enkelt i det.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
okej skönt att höra.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den här Seppo, vad har han gjort för fel? Köpt en för billig bil? Vad hade en handlare betalat för bilen rakt av utan inbyte? Jag tror Seppo kan sitta ganska lugn. Tråkig historia, men bra att TS delar med sig av den.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Robert Lundberg, jag fick ett bud på 40,000 hos en bilhandlare, men då hade jag redan kontaktat Rolf, som då bjöd 60,000 så där har du svaret

ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
olika affärskulturer kan man säga...
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Japp! Att utöva bedrägeri mm är en kultur.
Men i så fall så tycker jag att de som utövar denna kultur får ta seden dit dom kommer eller varför inte entledigas tillbaka till deras egen "kultur".

Byta upp sig? Till vad då?
Roffa1
Karlhilding: Nu blir du snart kokad i olja;-)
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
karlhilding, håller med dig, var ju på polis förhör idag, tja det verkar som att polisen tar det med en nypa salt, mer eller mindre fick skylla mig själv. Men det är okej, har lite andra alternativ i såfall. men inget jag skriver här isåfall =)

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Tyvärr så hade nog dom flesta redan räknat ut hur polismyndigheten skulle agera.
Stå på dig du har självklart vårat stöd.Länk

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
stooges, tack det kan ochså vara ett alternativ, men som jag sa till polisen, vill se hur långt lagens långa arm räcker.

Roffa1
Lagens s.k långa arm har ytterst begränsad räckvidd, den når endast fram till luckan hos korvkiosken;-) När det gäller brott, rån, överfall, misshandel, stöld, så är den Svenska polismyndigheten helt frånvarande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.