AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
52.904

Varning för bedragare.

Sida 1 av 9
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Hej hade en bmw 750, innan i år, vissa känner till mig, har häftigt temparement vissa gånger, i alla fall kontaktade den här personen, Länk och han komm hem till mig, tittade på min bil, jag medelade honom om allt jag gjort vid, startade den och han tog en runda, fullt nöjd så erbjöd han mig 60,000 kr för den. Bra tänkte jag så vi skrev ett kontrakt, och han fick bilen med sig hem. Det har nu gått 2 månader, bilen har han sålt, men jag har inte fått några pengar, det ända jag hör nu är att han har köpt bilar i Tyskland och att dom i sin tur har lurat honom, men jag kunde få 500-1000 kr i månaden tills han hade fått mer pengar, Han är polis anmäld, så för helvete akta er!!!!!!!!

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
denna länk funkar bättre kanske Länk

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
ja jag fick skriva över bilen till honom, för annars vågade inte hans kunder, köpa bilen av honom, men jag har hans person nummer, mm, mm. så jag ska ha min rätt visa.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Innan man har pengarna i handen eller helst på banken bör man inte skriva under ägarbyte på reg.beviset.
Vet inte hur det blir med bevisbördan om man ska anmäla för kontraktsbrott. Begagnad bil innebär ju ingen redovisningsskyldighet skattemässigt.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Samma person som diskuteras här?
Länk

___

Min bil: Länk
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Nej jag vet att jag var dumm eller rent av korkad men jag ville ge han en chans, nu ser man att man kan fan inte lita på någon längre, synd, ja just det jag ringde han och sa, får inte jag mina pengar då polis anmäler jag dig, så när han ringde mig då sa han, anmäler du mig då ser du aldrig pengarna mer............vi får väll se.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Här är hans annons i fall han tar bort den ifrån blocket.
Hej är nu intresserad av ett bilinköp dock endast intressant är tyska samt amerikanska bilar. Mina Krav är dock att produktions året av bilen är mellan 1998-2009 samt att den fungerar maskinellt perfekt och inte större skavanker på karossen!

Bilmärke av intresse är återigen Tyska/Amerikanska -bilar
*Porsche (Även äldre modell dock låga mil)
*Bmw
*VW
*MB
*Audi
*Golf
*Dodge
*Hummer
*Cadillac
*Chevrolet
*Chrysler
*GMC
*Lincoln
*Infinity
*etc etc

Ring eller maila.
Vid Mail lämna viktiga uppgifter om bilen tex årsmodell, mil och pris för ert fordon!

MVH Roffe 0739-380492

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
pbengtss, ja det är samma jävla idiot. han sa anmäler du mig då får jag lägga ner min versamhet, ja det är väll klart du ska, kan du inte göra rätt för dig då ska du för fan inte hålla på med bil affärer.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
jag var dum och naiv, jag bara hoppas jag kan få mina pengar tilbaka, jag har lärt mig min läxa det ska gudarna veta.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
På vilket sätt föreslog han att affären skulle gå tillväga för att du skulle släppa bilen till honom utan betalning?
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Han skulle ta bilen till malmö, där skulle han kontakta sina vänner mm, för det fanns många som ville köpa en sån här bil, vi skrev kontrakt, plus att jag fick se hans legitimation, kontrollerade med polisen, allt stämde. Vi skrev i kontraktet att han fick skriva över bilen till sig själv för att underlätta vid en eventuell försäljning. och en sista datum som gjorde att jag skulle få mina pengar på. allt såg bra ut, ända tills datumet kom då han skulle betala, då började ursäkterna hagla, men jag skulle få kompensation för att jag väntat, så jag stod ut i 3 veckor, fortfarande inga pengar, och då fick jag ta mig fan nog och ringde polisen, och jag medelade honom med att jag tänkte göra en anmälan, hans respons var, ja då ser du inte en krona av dina pengar, va fan tror han, att jag skulle vänta på mina pengar i flera år?? inte konstigt det är lockande att bli rasist..............

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jaha, trodde först hade gått lite annorlunda till än ett skolboksexemplet på när varningsklockorna inte bara ska ringa utan dåna för full kraft...
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Det finns spaltmeter om detta här på forumet. Några pengar kommer du aldrig att få se, oftast har dessa personer redan skulder från tidigare lurade personer. Kan bara beklaga att det hände dig.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Grelle, ja jag har blivit lurad, ingen fråga om det, hoppas bara jag får tilbaka mina pengar, inget är ju säkert när det gäller såna här idioter

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Europa Meister, ja då finns det andra metoder, mig lurar man inte, mina pengar ska fram på ett vis eller något annat, provar först med polisens hjälp, sen finns det andra alternativ...........

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
OM inte annat så har jag sett till så han inte kan lura fler människor, klen tröst iochför sig men såna här skojare ska klämmas åt.

Jösses, mycket har man hört.

Ja, visst gjorde du ett stort misstag som skrev över den till honom innan du fått ersättning, men det vet du redan och det är ju svårt att skruva tillbaka klockan. Han måste gjort ett väldigt bra och seriöst intryck?

Men förhoppningsvis håller det här kontraktet som du skrev med honom i en rättegång. Sådant som sägs utan vittnen har man tyvärr väldigt liten nytta av i en rättegång, då brukar bara ord stå mot ord, kontraktet blir oerhört viktigt.

Helt säker på att du verkligen har hans riktiga personuppgifter?

Helt rätt att du går den polisiära vägen. Alternativet att du själv begår ett brott och han riskerar få gå fri är mycket sämre.

Däremot bör du ligga på polisen så mycket som du bara orkar, så att det verkligen händer något.

Lycka till. Hur stor chans du har att få pengarna har jag ingen aning. Om det visar sig att han är helt bankrutt vet jag inte hur det blir i en eventuell rättegång som du vinner.

theraphosa2009: Hur menar du? Hur har du sett till att han inte kan lura fler människor
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
mats_epost, Jag har pratat med blocket, och berättat vad som hänt, och då fick jag ett medelande att jag skulle skicka mitt ärende nummer till dom, för dom hade tydligen viktiga uppgifter till polisen. så jag tror inte han kan sätta in fler annonser där, och nu har jag skrivit till dom flesta sidor där det handlar om bil försäljning och varnat om honom, och jag skriver här, så inte fler blir lockade av hans prat, visst han kan byta namn mm,mm, och börja sitt bedrägeri igen, men jag vill göra vad jag kan för att förhindra att han lyckas.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
mats_epost, ja jag låter polisen sköta detta, det är inte värt att skita ner mina händer på honom, han får sitt straff för eller senare, det är jag helt övertygad om

Verkar väldigt konstigt att inte Blocket tar bort annonsen???
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.