AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
52.905

Varning för bedragare.

Sida 7 av 9
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Han har väl köpt den för 60 papp!!!
Med slutbetalningen inom 14 dagar!!
Det hela är väl kristallklart oberoende kredittid och Blocketpriser.

Byta upp sig? Till vad då?
Roffa1
Det handlar om både bedrägeri samt stöld. Bilen borde redan varit beslagtagen av polisen.
Vänta dig inget som helst stöd från polismyndigheten i Norrland. Seppo och den lokala snuten tillhör förmodligen samma jaktlag och är likaså bästa suparkompisar. De håller varann om ryggen i alla lägen. Jag har egen bister erfarenhet av detta.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Roffa1: Ja hela Norrland är inavel, suparkompisar, buksvågrar osv :-)
Och inte en j-l betalar tv-licensen!
Alla dricker skogsstjärnan och tankar bonnadiesel i sina gamla Merca 200d.
Äter renkött dygnet runt som "blivit påkörda av tåget på inlandsbanan".
Bunta ihop dom..........

"Han har väl köpt den för 60 papp!!!
Med slutbetalningen inom 14 dagar!!
Det hela är väl kristallklart oberoende kredittid och Blocketpriser."
-karlhilding

Helt fel.. Han lurade till sig den i tron om betalning på 60k. Jäkla skillnad.
Rolf hade lika gärna kunnat slänga ur sig att han skulle betala 100k eller varför inte 200k. Det betyder ju inte att bilen helt plötsligt blev värd detta pris iom en betalning aldrig var tanken. Därför kan man inte säga att personen i fråga blivit lurad på 60k utan på en bil med marknadsvärde.
Roffa1
Karlhilding: Mitt i prick, bilen är ej ens skattad eller försäkrad, och vem fan bryr sig om det i Norrlandskogarna där den infödda polisen blundar för allt;-)
Roffa1
Finns det ett upprättat köpekontakt på summan: 60.000:-vilket likaså är undertecknat av bedragaren/köparen, då är det den summan som gäller, detta oavsett om aktuell bil endast är värd 2:-
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Vi skrev i köpe kontraktet 60,000 kr, och det är den summan jag kommer att kräva av rolf, inte mer eller mindre. Men visst ni andra har helt rätt med, vi får se hur det slutar, hela denna skiten......

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ja oberoende om den är värd 10 spänn så är det inget som säger att du skulle sålt den för sk marknadsvärdet/blocketpris/mm mm.
Men vad försäkringsbolag värderar "din bil" i är en helt annan diskussion.

Vilken jävla tur att han inte erbjöd dig 120.000 för bilen då, hade känns bra mycket jobbigare att förlora det dubbla.
Missförstå mig inte nu bara theraphosa. Jag lider verkligen med dig och vet hur tungt detta måste vara för dig.. men tyvärr blev du lurad på bilen inte pengarna.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
ja, jag vet att det är en jävla situation jag hamnat i, det erkänner jag nu väntar jag på hur lagens långa arm fungerar och om jag kan få upprättelse, jag vill även tacka alla er för ert stöd, jag blir 36 nu den 7 september, kom gärna hit så bjuder jag på kaffe, med tillbehör, så kanske jag kan få något positivt ut av denna skit.

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jag tycker det är värre att bli av med bilen än 60.000 eller vad den nu är värd.
Tror också att det INTE är pengarna/bilen som är så smärtsamt utan känslan/vetskapen att bli dragen av en j-l som heter "Rolf"

Jag har också stött på såna typer, extremt bra på att övertala folk e dom iaf. Du blev lurad av en bedragare, det här e hans jobb som han e extremt bra på. Så du behöver inte skämmas. Upp med hakan och fira din födelsdag med ett leende.
K2
348
K2
523i -97
Om det är en tröst kan jag berätta att en nära vän har fått liknande "erbjudanden" av en person som verkar identisk när det flaggats för försäljning av en annan bmw. Vederbörande verkar alltså ligga på rätt hårt för att tjäna ihop till sitt uppehälle, alternativt är det ett mycket vanligt trick vad gäller bilskojare av klassen bottensediment som är bra att känna till.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
karlhilding, kunde inte sagt det bättre själv,

Roffa1
Hrmmm....jag tycker "ROLF" är ett vackert namn;-)
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Roffa1, hahahahaha ja du smaken är som baken,

Frankrike tar hand om problemen iaf Länk
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
när är det sveriges tur??

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Så har fått papper ifrån advokat byrån, som jag har fyllt i efter bästa förmåga, plus jag är kallad till polis förhör den 2e september. Jag ringde till seppo hooli, Medelade honom att det finns en risk polisen kommer och hämtar bilen, då priset för den var alldeles för lågt vid inköp. Köpte ju själv bilen för 45000 kr, renoverade den för 30,000 kr. och så säljer Rolf den för 23000kr till Seppo. Borde inte det ringa några klockor?? men nej han jag pratade med han kunde inte förstå hur man kunde vara så blåögd, som skickade iväg bilen med alla papper osv. Då svarade jag att om man kan köpa en fin bmw 750 för 23000 kr, fastän man ser hur mycket som är nedlagt på den, borde inte varnings klockor ringa då eller?? visst sa jag, jag hade ochså blivit skit glad om jag fått chans på en sån affär, men nu, hade jag nog kollat upp bilen ordrentligt innan bil köp, ärligt, för det jag gått igenom ska ingen annan behöva uppleva. så jag sa ringer polisen då vet du vad det innebär, ringer dom inte, eller inte kontaktar dig då finns det inget att göra, njut av din fine bil. Jag ville bara medela dig vad som är på gång, han skulle försöka kontakta rolf, jag sa lycka till, men han uppskattade att jag ringde till han, om det var så smart får ju tiden utvisa, men jag ville vara rakryggad och ge han en chans att göra det ända rätta lämna tilbaka min bil.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.