AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
52.909

Varning för bedragare.

Sida 6 av 9
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Stöld och bedrägeri är fortfarande två skilda saker enligt rättsväsendet.
Med påskrivna ägarhandlingar så faller nog ärendet under bedrägeri.
Tror det är ganska viktigt i detta fallet.
Har någon hittat något om hur bilen hamnade hos Zeppo i lappland, verkar klart lurt med det.Skulle inte förvånas om den rullar i skåne.
Lägg ut reg nr + länk med bild här.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Reg nummret till min bil är EJJ462. Och jag kollade med bil registret, det är Zeppo som äger den, men hans nummer finns inte på hitta.se, så jag sökte på hooli, haparanda, och då fick jag fram ett nummer, men det gick till hans bror. Och ja det är en finne, som har köpt den, jag tror inte den byter ägare på ett bra tag, Zeppo verkade väldigt nöjd, men jag ska undersöka med polisen hur jag ska gå till väga, om det finns en chans att jag kan få tilbaka min bil. K2, tack jag ville berätta det för så många jag kan för att kan detta förhindra att någon annan godtrogen som jag, ungår att bli lurad då är det värt det, då finns det kanske något gott i denna dyrköpta historia.

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
CTech, det kan nog slå tilbaka till mig då, jag vill göra detta på rätt sätt, så inte jag råkar illa ut i det svenska rättsamhället, för ni kan ge er fan på att om jag hade hämtat hem bilen då hade jag åkt dit för stöld, eller något annat trams, Jag vill se hur det går med polis och min advokat, ge dom en chans att hjälpa mig, för då vet jag att jag inte bryter mot lagen.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
glömde skriva det är en grön bmw 750-95 års modell.

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Förstår dig. Jag hetsar kanske upp mig i onödan men sån är jag. Jag håller tummarna för dig att du får tillbaka bilen och att den kommer vara i samma skick. Pengarna är vi alla överrens om att du kan glömma men chansen att få bilen är nog lite större så länge en seriös person äger den och den inte byter ägare igen...tycker det är riktigt lågt av den nye ägaren att åtminstonde inte sälja tillbaka bilen till dig för det han gav om han känner till hela situationen.

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Har du nåt nummer man kan nå dig på om man ser bilen på vägarna ?

Ligger ute och kör i nordvästra skåne med omnejd ganska mycket i jobbet.

BMW 4 Life
Roffa1
Undrar varför bilen är avställd?

Fordonsstatus: Avställd (2010-07-29)
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Mitt nummer är 0415-50006. zeppo han visade ingen sympati eller förståelse, han verkade rätt nöjd att han fick den så billigt, och Rolf, vad är han för en jävla skojare, finns det verkligen ingen heder i hans kropp?? och hans mor är ju inte bättre, han bor ju hemma hos sin morsa fortfarande, hade hon haft något mellan öronen då hade hon satt fart på sin son så han hade gjort rätt för sig, Tanja friman, eller den familjen är inavlad, blir så jävla arg och ledsen när jag tänker på hela denna historia, men försöker handla smart så jag inte hamnar på deras sida i lagen.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
det var hon som stod på bilen tills rolf kunde sälja den.......

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Jag kan helt förstå hur lack du är efter att ha blivit blåst. Men ditt agerande följer inte direkt med vad du säger. Du vill inte jaga dem eftersom du har fru & barn.

Jag skulle då råda dig att inte posta dylikt ovan eller för den skull idiotförklara dem i tråden. Jag antar att de här personerna har det här som en livsstil och har råkat ut för personer som är betydligt obehagligare att ha efter sig en ngn som lackar ur på ett forum, och nätet är sökbart och de/han vet ju vem du är genom all info du postat.

Bara ett råd, skit i det helt eller kör fullt ut. Blir svårt att ha ngt vettigt mellanläge för dig.

Because it’s on the Internet, it has to be true!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Är det denna????

Länk

Byta upp sig? Till vad då?
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
karlhilding, nej min var grön. Jaymz, ja jag vet, men är fortfarande så in i helvetes arg, jag försöker att avreagera mig, fan vi snackar 60,000 kr, det tog mig en jävla lång tid att få ihop dom 45 jag köpte den för, vem skulle inte vara förbannad??? kanske dom som tjänar gott om pengar så 60 000 kr är en fis i rymden.........du har rätt, jag ska försöka lägga band på mig.....

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ok den såg grön ut.

Byta upp sig? Till vad då?
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
karlhilding, tack så mycket för din hjälp, är mycket tacksamm.

Händer det något?

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Se det så här th, du har ju "bara" förlorat 45000 - värdeminskning säg 5000 så förlusten blir 40 000.
Blir det lättare att leva då ?
Kämpa på...............
Fast Eddie Meduza sjöng iofs att va den grön får du en ny.............
Tror att det på sikt går över...

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
ja advokaten har kontaktat mig, han ska skicka hem papper som jag ska fylla i, polisen väntar, för dom ska tydligen se om det finns fler som blivit lurade, jag har fått kontakt med en kille som har skickat bilder till mig.

stooges, han köpte min bil för 60,000 kr, det är den summan allt handlar om. inget annat.

Roffa1
Jag förstår att polisen vill vänta, risken finns väl att de väntar tills allt runnit ut i sanden.
Du kan nog inte låsa dig på 60.000kr. Han slängde ju naturligtvis hur sig ett allt för högt pris så du skulle nappa på själva blåsningen. En så kallad flash bang. Du blev helt blind av "pengarna". Du får snarare jämföra med blocketpriser.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
TH.
Ursäkta mig men "köpte han din 750 överhuvud taget ?
Det har ju ältats en del om stöld mm
Jag ser förlusten som 40 000.-
Detsamma som en dålig bilaffär,svälj och ta nya tag.
Ut på banan igen...................
Visst det är djävligt när man drabbas men livet går vidare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.