|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
|
Nej konstigt nog så hade han inga polis anmärkningar, polisen sa till mig idag att han var fläckfri, hur han har kunnat syssla med sånt här och ändå undvika att hamna i rätts väsendet det förstår jag inte tyärr, men polis kommisarien skulle dela ut fallet till en handläggare, och sen fick vi se, jag sa min största skräck är ju om fallet blir nedlagt, ja svarade konstapeln, det vill väll ingen att deras fall ska bli nedlagt, men vi får se, hur det går sa han, även min advokat tyckte att jag skulle vänta tills polisen var klar, så just nu kan jag inte göra ett skit.........Eller kan det kan jag, men det rekomenderas inte, så jag får lita på rättvise systemet i sverige. Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
i vissa fall täcker hemförsäkringen advokats kostnader, men om det gäller såna här saker det vet jag inte, ska kontakta mitt försäkrings bolag i morgon så får vi se.... Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
Roffa1 |
Jag vet ej vilka förväntningar du har på en ev, lösning? men en sak är säker: Du kommer aldrig att få tillbaka så mkt som 10:- för bilen som du frivilligt skrev över till storbedragaren. Lär av din läxa och gå vidare med ditt liv. Även om polisen mot all förmodan skulle skapa en utredning som leder till att han åker fast, så finns det 400 andra personer som redan står i kö för att få tillbaka sina surt förvärvade pengar, varför skulle du få ersättning före dem? (Glöm eländet innan du ballar ur) |
|
Roffa1 ja det har du rätt i, men fast ska han åka, ska ta reda på vilket fängelse han hamnar i, sen berätta att han är pedofil, då får han en omgång som heter duga, pengarna är väck, förväntar mig inte att få tilbaka dom, det som stör mig är hur jävla lätt han lyckades övertala mig, hur fan kunde jag vara så in i helvetes dum???? blå ögd ?? ja säkert, både i ögonen och röven.....................HMMMMMM SUUUUUUCK!!!!!!!!!!!!!!!!1 Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Nej, några pengar lär du aldrig se igen. & tyvärr ger jag dig inget större hopp om att det svenska rättsystemet skall hjälpa dig med att få honom dömd. Tyvärr ser det ut så idag =( Beklagar det inträffade iaf & hoppas att du kommer över detta snabbt. |
|
|
Azrael, tack min vän, lätt är det inte, jag trode detta var världens chans......känner gråten i halsen........hade en bra bil.........ville ha en bättre........den som gapar efter mycket förlorar hela stycket..=(( Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
theraposa2009: Du har redan åstadkommit viss negativ publicitet för "Rolf Friman" genom att publiera din information här. Det är toppen, och annonsen är nu borta från Blocket också. Sedan som Johan (AutoPower) skrev så vore det toppen om pressen kunde publicera något. (Neutralt skrivet som absolut inte kan kopplas till dig) Faktum är att det finns överraskande lite om just "Friman" och "Jovanovic" på Internet/Google. När man kollar efter Bessik däremot får man hur mycket träffar som helst. Det går inte ens att jämföra. Här har jag hittat lite mer om Rolf Friman från rejsa.nu. Där det bland annat spekuleras/gissas lite om anknytning till O.G. "Varning! Rolf Friman" Länk |
|
|
Men vad f-n är det med namnet Rolf??? ;-) Från länken på rejsa.nu: "Vill höja en varningens finger för namnet ovan, dom heter oftast Rolf men efternamnet varierar. " Stackars den hederliga vanliga man som heter Rolf, kommer från Skåne och vill sälja sin bil. ;-) hehe |
|
|
OM man nu skulle bli lurad som du har blivit är det enda lösningen att lösa det själv, all tid du lägger ner på polis, advokat mm mm är bara bortkastad tid. Dessa skojare vet att det tar lång tid att gå den vägen OM ens polis och rättsväsende agerar. Finns ett ordspåk som jag lever efter "skit ska skit ha", och jag tror du förstår vad jag menar. Johan |
|
|
johan gbg: Du är jäkligt naiv nu och det hoppas jag du förstår själv. Man går inte att nitar potentiellt tungt kriminella personer hur som helst. Då får man vara helt urblåst i skallen. Eller hur menar du? |
|
|
Man tar och säljer skulden till personer som har mindre aktning för lagen. Du får kanske 50% och Rolf får betala 200% resten hamnar i indrivarens ficka. Dock alltid farligt att börja beblanda sig i dessa kretsar. Inget jag rekommenderar dock utan serverar bara ett alternativ, vet från egen erfarenhet att det kan gå väldigt snett. |
|
|
Roffa1 skrev: "Har du kontrollerat personuppgifterna hos polisen så har väl de begått grovt tjänstefel som ej upplyst dig om att det var en storbedragare du begärt uppgifter på. Så fort de slår in personnummer på en bedragare så kommer det upp VARNINGSTEXT på skärmen. Skicka en räkning till polisväsendet på 60.000:-plus ränta". ------------------------------------------------------------------------- Vet inte i vilken värld Du lever Roffa1, men att tro att polisen skulle sitta och slå fram eventuella brottsregister och delge en person per telefon- det tror jag inte riktigt på. Så vitt jag förstår skulle detta vara ett brott och innebära misstanke om tjänstefel.. Sekretessen Du vet.. Utgår från att polisen enbart sagt att personuppgifterna stämmer utan att ha gått in i brotts och spaningsregister.. Självklart blir även jag grymt upprörd och irriterad över hur dylika bedragare tycks få härja fritt, men man sätter sig själv i en jäkla usel sits genom att acceptera avbetalning till en privatperson. Plötsligt blir brottet av den karaktär som gör att det i grund och botten inte omfattas av "allmänna åtalsprinciper" utan blir en sak man själv får agera i genom en civilprocess. och att försöka mjölka ur pengar ur en person som redan har hundratusentals kronor i skuld hos KFM känns ganska meningslöst.. Kom ihåg: oavsett hur stor lust man har att få iväg sitt svårsålda objekt så är det bättre att gå ner i pris och få pengar för bilen, än att sälja den med förhoppning om att kanske, kanske, få betalt vid ett senare tillfälle. |
|
|
Stockbroke, så rätt så rätt. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
När jag ringde till polisen för att kontrollera hans person nummer, så stämde hans adress och ålder,och att han inte hade något brotts register, och om han hade haft då hade jag fått veta det, men inte vad det var för brott han var åtalad för det var allt jag fick veta. Sen att kontakta indrivare, det är en jävligt stor risk, för det kan gå hur snett som helst, vad händer om dom ger han såna skador så han avlider?? Och dom sen kopplar mig som uppdrags givare?? då sitter jag verkligen i skiten.....Nej det är inte värt det, har 2 underbara töser och en underbar sambo, så det vill jag inte riskera. visst jag har funderat på det här med att kontakta tidningen, men frågan är om man får vara annonym??, har inte han rätt att få veta vem som lämnat uppgifterna till tidningen?? Det känns som att det ända valet jag har, det ända riktiga är att vänta på att polisen har gjort sitt, och hoppas att jag får min rättvisa genom polisen. Klen tröst, för det var ju inte någon hög prioritering mitt fall fick, så jag hoppas det leder till att han får sitt straff och att inte fler, godtrogna som jag, får lida för hans förbannade lögner/ Roger Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
| Du är helt säker på att det verkligen var han som gjorde affär med dig vars uppgifter stod på id kortet/körkortet? Så att det inte handlar om lånad/stulen identitet eller liknande. Om det nu är farsan Dragan Jovanovic som är bokförd på exakt samma adress som brukar ligga topp tio på Malmös parkeringsbot lista. Det är inte helt ovanligt att personer som ligger högt på dessa listor är så kallade 'bilmålvakter' (speciellt i Malmö). Dvs de har skulder, många bilar registrerade på sig som nyttjas/hyrs etc av andra. Varför skulle då inte sonens identitet kunna nyttjas på motsvarande sätt? Alltså, enbart spekulation/gissningar nu från min sida. | |
|
Caramba vad förbannad jag blir när jag läser tråden,hoppas på en bra utgång för finns det liv finns det hopp. Fick han med alla nycklar?bara en stilla undran. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
nej han fick bara en nyckel jag har 2 andra nycklar här, men nu han han ju sålt bilen så, jag vet inte vad jag ska göra med dom, har kontaktat expressen, skrev vad som hänt får se om dom tycker detta är intressant. Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
När gjordes affären med den nya ägaren? Kan man inte försöka få fatt på den personen och stoppa betalningen på något sätt? Tex. om de lagt den på finans - då kan det ta ett tag att få pengarna som säljare. Men det är knappast troligt att den ligger på finans.. Den nya ägaren måste ju ha undrat varför det saknas 2 nycklar? /Andreas. |
|
|
Såg nu att allt hände för 2 månader sedan.. så den transaktionen är nog klar. |
|
|
den är klar, han har inte bilen kvar utan han sålde den för 24000. Eller det var vad han sade till mig. Tyvärr Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.