AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
52.907

Varning för bedragare.

Sida 3 av 9
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Men seriöst, om han ändå skulle betala dig för bilen efter 24 dagar om den nu inte blev såld varför tog du inte betalt direkt? Han sa ju att han hade pengar!!!

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
jag frågade honom, efter dom här 24 dagarna, om mina pengar, men svaret jag fick då var att han hade en kund som skulle komma och titta på bilen och han var väldigt intresserad, därför jag väntade,och väntade och väntade, tills nu när jag fick nog och den bistra verkligheten komm upp för mig. känner mig helt tom, dom pengarna hade jag slitit i hop på flera år, allt förgäves............

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej,

Jag beklagar verkligen vad du råkat ut för. Du har inget att förlora, polisanmäl direkt för bedrägeri och se till att de åker dit.

Du kommer aldrig, aldrig, aldrig att få tillbaks pengarna. Ju fortare du inser det desto fortare kan du börja blicka framåt igen. Drar du dem till tingsrätten har de redan miljoner i skulder, så då blir din förlust ännu högre pga processkostnader.

Det är som att krama vatten ur en sten, i stort sett omöjligt. De har redan alla MC-killar efter sig, tänk på att de säkert lurar 100 bilägare om året, och alla av dessa 100 har inte rent mjöl i påsen. De bara bryr sig inte, de får säkert lite spö då och då men de har helt enkelt inget annat sätt att tjäna pengar.

Ditt stora problem är att det inte är stöld när ni ha skrivit papper, utan egenmäktigt förfarande och ev. bedrägeri. Det kommer att ta månader och åter månader innan något händer, och möjligen händer inget alls.

Det bästa du kan göra är att hjälpa fler att inte råka ut för dem, genom att göra precis det du gör, dvs varna andra. Det bästa vore att ringa Expressen och berätta din historia, så det når ännu fler människor.

Verkligen ledsen för din förlust, det måste kännas hemskt illa. Se det så här, du kunde ha lämnat bort en bil värd 200000 kr istället, nu lärde du dig den hårda vägen och förlorade "bara" 60000 kr (men jag gissar att bilen bara var värd 40-45000 kr för de "betalar" ofta mer än marknadsvärdet).....

Din bästa möjlighet är att klämma åt den som köpte bilen för 24000 kr, som borde ha insett att det var något lurt med det hela och inte kollade upp bilens historik.

Mvh Johan
Kanske är som så att Rolf och Luciano Bessik är samma person? Verkar varje fall sannolikt att det var han som du råkade ut för.

Man bör dock betänka att Bessik och även Taikon är väldigt vanliga efternamn bland Romer i Sverige.

Kolla upp registreringsnumret på transportstyrelsen.se som det står om i denna tråd. Man får fram att bilen är stulen och ägs av en viss Rolf...
Länk

Lite mer:
Länk

En som vittnat mot honom:
Länk

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Ja..........du har nog rätt.......ja ville sälja min bil för att köpa en bmw m5a i stället, det var därför jag kontaktade den här mannen, jag pratade med min advokat nu, och det går på hemförsäkringen, så det känns ju bra, du har antagligen rätt, jag får aldrig se dom pengarna mer, det tog mig alltså 10 år att samla ihop dom pengarna, och min dröm var att jag skulle köpa min dröm bil.....jag hade alltid varit intresserad av en bmw 750, och var jätte glad när jag väl lyckades köpa den, men efter ett tag så tyckte jag att det skulle vara roligare med en bmw m5a, så började hela denna historien.......allt känns för djävligt just nu, jag har 2 barn och det skulle ju vara droppen om jag gjorde något som resulterade i att jag fick fängelse, medan han gick fri........livet är för djävligt vissa gånger................

theraphosa2009: Vad menar du, vad är det som går på hemförsäkringen?

Advokatkostnaderna?
Johan (AutoPower): Det här med att gå till pressen osv. Jag håller med mig men i så fall bör man försäkra sig om att artikeln skrivs på ett korrekt, neutral och bra sätt. Mera som en allmän varning. Det vore otrevligt för theraphosa2009 om artikeln enkelt kan knytas till honom.

Det är ändå högkriminella personer vi pratar om, sannolikt med vapen... kanske hela familjer och släktningar som är involverade på ett eller annat sätt. Personer som bevisligen inte har någon respekt alls för polisen eller vårt rättsväsende, det kriminella är deras levebröd. Såg i en tråd att någon av personerna Bessik hade för flera år sedan 8 500 000 milj i skulder och ca 400 anmälningar mot sig, det är bara ett exempel.

Det är helt enkelt ingen rolig situation. Visst ska theraphosa2009 på varje sätt han kan utan fara för sig själv och för sin egen familj medverka till att den här bedragaren kommer bakom lås och bom igen (för vilken gång i ordningen vet jag inte). Men det bör göras smart och med stor försiktighet.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Håller med johan (autopower)
Gå till större kvällstidning och dra hela historien.
Tyvärr hjälper det nog inte dig men rövar pacet kanske får svårare att blåsa andra.
Lycka till...

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Det som stör mig är att Länk
ligger ute ännu....................Varför ???????????

Här är en annan Bessik med foto (från tv3's efterlyst):
Länk
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
lite info om honom.

Personnummer
Namn Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman
Adress Trelleborgsgatan 7 B
Postnummer 21435
Ort Malmö
Betalningsanmärkningar Antal Summa (SEK)
Anmärkningar Allmänna Mål 1 950
Anmärkningar Enskilda Mål 1 155 000
Anmärkningar Total 2 155 950
Utmätning Ja
Skuldsanering Nej
Skuldsaldo Antal Saldo (SEK)
Allmänna Mål 4 5 163
Enskilda Mål 2 432 402
Total 6 437 565 kr i skuld

jag ser inga pengar, tyvärr!!!!

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Jaha tjena.
Undrar om namnet Rolf Friman är taget eller om det är ett gammalt släkt namn.....................skuld sanering,nej............vilka typer!

theraphosa2009: Mycket intressant!

Hur många bilbedragare finns det egentligen i Skåne som kallar sig för "Rolf"???" :-)

Kanske trots allt inte är någon Bessik inblandad den här gången? Men "konceptet" verkar ju i princip helt identiskt, dessutom Malmö den här gången också. Att det kan finnas kopplingar är inget långskott direkt.

Finns väl någon Jovanovic som brukar komma topp 10 i Malmös felparkeringstopp varje år, men tror att han heter Dragan.

Häpnadsväckande mycket anmärkningar och mål har han mot sig varje fall... utmätning... 6,5 mille i skuld. Osar tungt kriminell långa vägar.

Min rekommendation att man bör ta det försiktigt ligger fast. Låt polisen göra sitt jobb och ge dem all information du har.
Enligt vad jag får fram är Rolf Juliano Boban Jovanovic Friman 19 år gammal.
I den här tråden förekommer Rolf Friman (också bilbedrägeri), åtminstone på sidan 2 och 3.
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Skulden är väl 437 565 SEK? 6'an framför i texten ovan är nog antal mål.
och en viss Dragan Jovanovic bor också på Trelleborgsgatan 7 B i Malmö.
Länk

Dragan som fajtas med tex Bessik i felparkeringstoppen i Malmö. ;-)
Länk

Det är ju rätt kul att leka detektiv men nu får det räcka för i dag.
Kane: oj... rätt ska vara rätt! :-)
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
En sista fråga, vad är det som "går på hemförsäkringen" ?

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Roffa1
Citat TS: "Han skulle ta bilen till malmö, där skulle han kontakta sina vänner mm, för det fanns många som ville köpa en sån här bil, vi skrev kontrakt, plus att jag fick se hans legitimation, kontrollerade med polisen, allt stämde" Slut citat.

Har du kontrollerat personuppgifterna hos polisen så har väl de begått grovt tjänstefel som ej upplyst dig om att det var en storbedragare du begärt uppgifter på. Så fort de slår in personnummer på en bedragare så kommer det upp VARNINGSTEXT på skärmen.

Skicka en räkning till polisväsendet på 60.000:-plus ränta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.