AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
52.908

Varning för bedragare.

Sida 2 av 9
Roffa1
Polisen kommer inte att lyfta på sina feta arslen för att hjälpa dig, de kommer istället att skjuta över hela ansvarsbiten på dig, med motiveringen att du handlat mkt oaktsamt.
du har ju i själva verket gett bort din bil gratis till bedragaren. Bedragaren kommer likaså att förneka att han skrivit på några papper (ord står mot ord) visar du kontraktet för polisen så kommer bedragaren att säga att detta är något du själv satt ihop och sedan förfalskat hans namnteckning..fanns det vittnen med när affären gjordes upp?

Det värsta var väl när du skrev över bilen på honom utan att ha fått betalt:=/ Hur fan tänkte du då?
Roffa1: Om inte theraphosa2009 garderar sig mot detta och tillkallar ett "vittne" själv. Det är i och för sig ett högt tveksamt spel man ger sig in i då.

Ett kontrakt anser jag vara mera värt i rättssammanhang än ord mot ord, det beror dock på hur kontraktet var skrivet. Det är ju långt ifrån säkert att "Roffe" använde korrekta uppgifter i detta kontrakt.

Ser ju ut som att det är samma Rolf som härjade 2007?
Länk

Sedan om man tittar längst ner på ovanstående länk så ser man trådar om en Rolf som kallar sig Rolf Bessik och som sägs vara i farten igen.
Verkar vara en mycket välkänd bedragare. Men ett mycket, mycket svagt betyg på rättssammhället Sverige att han (och hans kompanjoner?) härjar igen.
Länk

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Detta släktet har man läst/hört om en hel del.
Att dom klarar av att blåsa folk fortfarande är ett under.
Eller att ingen har "nackat" dom.

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Beklagar att du blivit blåst av en tjuv. Man blir nästan lite arg när man läser om sånt trots att du släppte bilen utan betalning så är det förjävligt...det största misstaget var nog att polisanmäla. Polisen skiter i vilket och du kommer tyvärr aldrig få några pengar enligt lagboken.

Såna där tjuvar har ingen respekt för polis eller folk som polisanmäler dom för allt det skiter dom fullständigt i. Hade du dykt upp utanför hans ytterdörr och hämtat dina pengar eller låtit tjuven välja vilka ben som kommer brytas först innan han bestämmer sig för att betala skulle det ge resultat omgående. Eftersom det är en jävla tjuv skulle han knappast polisanmäla dig och även om så står ord mot ord....

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Självklart skulle du haft några kompisar med dig som backup och är du inte redo att börja verkställa benbrytningen så är det inte lönt för det krävs lite smärta för att bedragaren ska inse sitt bästa eftersom han säkert får höra många hot som är ren bluff. Börja tex med några småleder som fingrar och gå på större därefter som vänster armbåge (om han är högerhänt) osv men förhoppningsvis behöver det inte gå så långt och han kan ta sin bankdosa och överföra DINA pengar till ditt konto eller köra till närmaste bankomat.

BMW 4 Life
CTech: Man bör nog tänka sig för både en, två och tre gånger innan man eventuellt kör hårt mot hårt mot dessa gangstrar. De har säkerligen många kontakter själva och vem vill hamna i någon sorts vedergällningskrig? Speciellt inte om man har fru och barn att ta hand om.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Jag hade min sambo som vittne, men det hjälper ju inte så mycket, vi får se, visst jag var väldigt tveksam, men han verkade tyvärr ärlig, men jag fick bra bemötande hos polisen, men sen vad som händer nu, det vet jag inte, ska ringa till polisen och fråga hur det har gått, jag menar lämnar han landet innan polisen agerat då är det ju kört. Jag ville ge han en chans att visa att han hade rent mjöl i påsen, men så fel jag hade, jag berättar om det händer något nytt, med mitt fall eller jag har fastnat med skägget i brev lådan. jag skrev här för att varna er andra, men det verkar som att den ände som var dumm nog till detta var jag själv........

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
mats_epost: Det låter förståndigt. Jag känner dock inte till hela bilden utan utgår från mig själv och mina erfarenheter. Sätter man inte sina nära och kära på spel är hyffsat vältränad och har ett par kompisar man kan lita på till 100% är det bara köra hårt med såna idioter anser jag. Hade alla gjort likadant skulle bedragarna och tjuvarna bli färre.

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Men det bästa är förstås att vara på sin vakt och undvika såna här otrevligheter vilket theraphosa försöker hjälpa oss andra med genom att berätta.

BMW 4 Life
Huvudproblemet är Sveriges rättsamhälle. Vi har tyvärr ett rättsamhälle med alldeles, alldeles för låga straff och för mycket mjäkande med buset, man blir ledsen och det är oerhört pinsamt för Sverige.
Roffa1
En fråga till TS: skrev ni ett "avbetalningskontrakt" på bilen? där den okända utländska bedragaren skulle ikläda sig ansvaret att betala Dig: 500 - 1000:- per månad lite beroende på hur ekonomin såg ut för hans egen del? Vet ej hur mkt bilen var värd vid försäljningstillfället, men det bör ju rimligen handla om en avbetalningsplan på flera år? och denna frikostiga överenskommelse gjorde du med en utländsk medborgare som kan fly landet precis när det passar honom? Hur förbannat blåögd kan man vara? Tror du på tomten också;-)

Det skulle förvåna mig om inte detta fall kommer att omtalas i media. (vilket praktskämt)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Hur är det med fogden då? Måste de ha ett domstolsbeslut för att mäta ut bilen?

Stäm aset annars och ta ut ett saftigt skadestånd för psykiskt lidande, förlorad arbetsinkomst mm(var kreativ) Undersök även möjligheten att sätta näringsförbud på honom.

Kan brottsofferfonden gå in och betala ut skadeståndet om svinet är pank eller gäller det bara vid våldsbrott? Någon jurist kanske kan klargöra läget?

Låt det ta tid, svinet mår bra av att svettas lite, erbjud förlikning med jämna mellanrum också, han kanske mjuknar lite efter ett par månader. Se det inte som ett sätt att få igen pengarna, se det som ett led i att klostra honom...

Med största sannolikhet har denna person kopplingar till de samma personer (släkt?) som omnämns i denna tråd:
Länk
Vi pratar om riktiga storbedragare, folk som har många miljoner i skulder och har livnärt sig på detta i många år.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Roffa1, nej för helvete vi skrev inget kontrakt med avbetalning, vi skrev ett kontrakt på att han hade 24 dagar på sig att sälja bilen, och lyckades han inte med det då skulle jag ändå få mina 60 000 kr, och han skulle behålla bilen, men som han sa, jag kan kanske sälja denna på 14 dagar, men det vill jag inte säga för då ljuger jag................så för säkerhet skriver vi 24 dagar. det står datum på kontraktet när betalningen ska vara gjord, jag har hans person nummer, foto leg, jag vet var han bor, och allt jag vet om honom har jag berättat för polisen, har även kontaktat en advokat byrå. Så jag hoppas att dom kan hjälpa mig. Det här med avbetalning var något han föreslog, men det sa jag nej till med en gång, jag ska ha mina 60, och inte mer eller mindre. och han har sålt bilen för 24,000 kr, men ändå har han inga pengar till mig.........så skratta ni på, åt min dumhet det bjuder jag på............................

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
theraphosa2009: Det är sannolikt den här MYCKET ökända släkten som jag hänvisar till i länkarna... De har sysslat med bilbedrägerier sedan början av 1980 talet enligt vissa källor på Internet, du är låååååååååååååååååååångt från ensam att gått i fällan.

Vi önskar dig lycka till.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
""55-årige Lasse Bessik och 24-årige Paul Luciano Persson, båda från Staffanstorp, har dömts till tio respektive sex månaders fängelse för bedrägeri".

Ja de är ute igen.

Knäskålar är för lindrigt.

Byta upp sig? Till vad då?
theraphosa2009, Han har blåst folk på liknande sätt dom fem senaste åren minst och du kommer inte få se en krona av dom där pengarna tyvärr, det är bara att bita i det sura och gå vidare med läxan :(
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Förstår inte att dom fortfarande lyckas, inga pengar ingen bil.....ENKELT.

Förstår att detta inte hjälper dig....

Känner hur blodtrycket stiger när man läser om dessa parasiter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.