|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Finns en svart i princip NY GTI MK6 på blocket.se som är USA-import. Bilen i fråga sägs vara "certifierad för europa" vilket jag antar innebär att den går att regga här utan större problem. Misstänker att man får det svårt med garantin men känns inte 219k rätt billigt trots allt? Måste väl gå att teckna garanti på annat sätt och ändå komma mkt billigare undan än motsvarande svenskt objekt som går loss på strax under 300k. Är det något lurt tro? Mvh Rechtslenker (som inte kan bestämma sig ang. R32MK5 eller GTI MK6..) | |
|
Det känns skum, är det korrekt bil på bilderna är stötfångaren fram bytt/lagad. Billigaste GTI VI-10 på cars.com kostar motsvarande 162tkr att få hit den och betala tull/moms upp till 219tkr är inte möjligt = något som verkar för bra för att vara sant är just det, troligtvis OM bilen existerar en Baltikumimport som är fusklagad. Hörde om en Lexus IS350 som saknade länkarmar i framvagnen... Köp en korrekt bil och tänk inte dumsnålt det blir bara dyrare i längden. Stephan |
|
|
Antar att det är denna du menar: Länk Samma handlare har också en E60 535 xi Länk |
|
|
M.A.: Stämmer. Jag tror också att det är för bra för att vara sant men har ännu inte hittat haken! |
|
| Kontakta säljaren han är seriös. Jag vet folk som har köpt bil av honom och det har inte varit några problem. | |
| 535xi är då inte någon M-sport iaf.syns på inertaket och fotstödet... | |
|
Rechtslenker: Tänk på att bilen saknar saker såsom km-mätare, klimat med grader celcius och halvljusautomatik. Km/h-mätare finns i färddatorn, så den går säkert igenom besiktningen, men blir dyrt att byta mätarhus om man vill. Priset låter lågt, handlaren måste ju ha marginal. Låter orealistiskt att det skulle gå att får en såpass välutrustad och lågmilad GTI i USA för de pengarna. De skulle isf gett motsvarande runt 130000:-. En ny motsvarande kostar dryg 27000 USD + tax. Räkna inte med att en 2-dörrars USA-importerad GTI blir jättehet på begagnatmarknaden. Kan som jämförelse säga att jag själv beställt en ny likvärdig GTI, valde dock inte till sollucka och xenon.. Jag gav 257´, förvisso med bra rabatt. MVH Christofer |
|
|
Detta skulle ju kunna vara ett svar på varför den är så billig: Länk Funderar lite på 535:an, derför att dom Amerikanska E60 bilarna har ett positionsljus på framstötfångaren, som denna saknar. Så här ser det ut: Länk |
|
| När det gäller det vita innertaket, så har jag sätt andra Amerikasnka E60-bilar med M Sportpaket som också har vitt innertak. | |
|
M-sport paket fanns inte i USA i lång tid. Det har först kommit till USA nu, därför har många bilar med "M-paket" i USA eftermonterat M stötfångarna fram och bak, för att få M-utseendet. En 535ix är verkligen en toppen bil, men se till att kolla den noga. Utdrag från Carfax är ett MÅSTE, då bilen kan vara en "lemon - factory buy back" eller tex vattenskadat. |
|
| Jag tror att man kunde välja till M-sport paketet i USA från 2008 års-modeller. | |
|
Först från 2009årsmodell gick det att få M Sportpaket till 535i/Xi/XiT i USA, enbart 550i gick att få med M Sportpaket 2008., det gick att få 535 med M-paket i Kanada som får roligare bilar än USA. Samma standard som Europa alltså alltid svart innertak = 535an har INTE M-paket utan är troligtvis smälld och fått stötfångarna monterade i Baltikum? crille82; Billigt och grattis till en rolig bil, ingen anledning att välja beggat, men inget xenon? Jag skulle inte ens köpa en V GTI utan, Polo GTI-00 hade xenon som standard Stephan |
|
|
Stephan: Tackar! 13400:- är helt enkelt för magstarkt för xenon till en Golf, särskilt med tanke på att org. halogen är bra. Jag valde till Radio RCD 510 med touchscreen och växlare, Dynaudio-ljud, backkamera och metallic, det kostade 15000:- brutto som jämförelse. Ser inte heller meningen med att köpa en begagnad Golf GTI. Det begärs lika mycket för 2009:or som gått runt 2000 mil som en ny basutrustad 2011 kostar med normal rabatt. Klimat, stereo, farthållare, färddator, avbländbar innerspegel, regnsensor mm är standard. MVH Christofer |
|
| Stephan, ja den har iallafall inte USA-stötfångare, då E60 fick det fula positionsljuset i USA efter faceliften. | |
| M.A.: Det är en reflex och ingen lampa. Så var det på de nyare BMW bilar jag tittade närmare på i Los Angeles förra året. | |
| Ok. Trodde att det var ett positionsljus. Fult tycker jag iallafall att det är. | |
| crille82: Hur kommer det sig att det blev en Golf GTI? Ska du ha manuell eller automat (DSG)? | |
|
Chris87: Det blir en manuell... Anledningen till att jag byter är dels att jag gärna byter bil ofta och dels att min 330xd är såpass dyr att äga att jag har svårt att motivera merkostnaden. BMW:n blir drygt 1000-lappen dyrare i månaden att äga, alla kostnader inkluderade och då räknar jag inte med några dyrare reparationer som mycket väl skulle kunna krävas. Den har gått nästan12000 mil i nuläget. Prestanda, komfort och deltaljkvalitet är i ärlighetens namn minst lika bra i en Golf GTI som min BMW. Om man jämför en ny GTI med en likvärdigt utrustad 325 så är BMW:n ca. 100´ dyrare i inköp och dyrare att äga. Jag vill påstå att det enda som skulle kunna motivera merpriset är status och möjligtvis bakhjulsdrift, fast GTI:n är både rolig och effektiv. Utseende är ju subjektivt... Väntar på mothugg från alla märkesfantaster =) ... MVH Christofer |
|
|
Mothugg får du definitivt för påståendet att komforten är lika bra i en Golf GTI som i en E90. För det är den verkligen inte. Bara ljudnivån. Och sedan den struttiga fjädringen... I övrigt håller jag med om att GTI i dess nuvarande utförande är en mycket lyckad bil. Men du får inte sälja din till mig sedan. Jag måste ha xenon. ;-) ------- //Lövet |
|
|
Mja... Min är inte så värst bekväm med sänkfjädrar och 18/19". Det är klart att en E90 med standardchassi och 225/45-17 kanske är lite mjukare, men det väger ju som sagt Golfen upp med att vara tystare... ;-) Väljer man till DCC och kör i komfortläget så misstänker jag att den är minst lika bekväm, har dock inte provat. MVH Christofer |
|
BCR |
crille82: Grattis! Har efter 30 års oavbrutet BMW-ägande också köpt en Golf GTI ;-) Fick min levererad i april och ångrar mig inte. Förbaskat kul och välbyggd bil. Rechtslenker: Tror den relativt höga prisbilden på beg. nyare GTI VI beror på litet utbud eftersom leveranstiderna är ganska långa på nybeställda GTI. Jag fick vänta 6 månader... Finns med andra ord ingen anledning att köpa beg. GTI VI eftersom man får en fabriksny för i princip samma pengar efter lite prut. /Håkan - BMW är roligast på två hjul - |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.