AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
32.993

förbrukningen mellan 320 och 330 är nästan samma? kan de va sant?

Sida 3 av 6
jag har kollat på färg och allt de och de e ganska som jag vill ha men undra om hur denna motor är på den 323ci/2 (Motor: M52/TU, 2.500cc) om den är bra eller inte när de gäller prestanda och förbrukning på denna motor och kanske mycket e jag intresserad av förbrukningen för ska börja plugga och de e inte så smart och har en motor som dricket en hel del. Om någor har typ en liknande och kan skriva om den och va de tycker det e de jag e ute efter
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Har inte det redan besvarats på de två sidor som skrivits? Det som skrivits angående M52 gäller även M52/TU.

Hur mycket skiljer försäkringen för dig på respektive bilar? Tror den skiljer mer än motorernas förbrukning. Förbrukningen påverkas nog också mer av ditt körsätt än vilken motor du har.

Jag har haft en 323i -96 med M52 motorn. Den drog ca 1,0-1,1 l/mil blandad körning. Gick ner till 0,8 l/mil på landsväg. Prestandan är helt okej, räcker nog för dig om det här är din första bil.
jaha 1.0-1.1 hur körde du då??
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag körde mestadels runt i en typisk svensk stad med ca 100 000 invånare. Alltså ingen Stockholmsinnerstad körning med tillhörande köer och inte heller landsvägskörning längre än 2-3 mil. Oftast kortare körningar, under 1 mil. Jag hade den när jag var 18-20 år så jag smög inte fram hela tiden men körde inte heller så jag riskerade mitt körkort...

Blev du nå klokare av den beskrivningen? =)

1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jaja, stora hundar behöver inte skälla.
"Höj stereon så slipper du hörar surret".
Den va bra. Och säger det igen. Alla (nästan) pratar för sin sjuka moster

Byta upp sig? Till vad då?
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Kalle:
Haha.., ja man får ju ställa upp för de sina...
Alternativet är ju att låta bli att titta på varvräknaren... -vindbrus/däcksbuller tar ändå överhanden...

Testa gärna att köra en tank med blyfot och återkom med rapport.., borde väl inte ta mer än ett par dagar såpass mkt som du kör..:)?
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Kom hem nyss efter 20 mils landsvägskörning! 0.78 i snitt! Har legat i 110-120 km/h och varit lite snällare på gasen än normalt men ändå ingen fiskörning! Riktigt nöjd med förbrukningen!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Blyfot? I Sverige?
Har varit av med kortet en gång och det räcker.
Men om du nu inte vet så kan du köra en "stor" BMW fort och snålt.
Om man har lite innanför pannbenet vill säga.

mackan vad är de för bmw du har??
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Ok, Bmw:s större motorer drar inte mer om man inte använder kusarna är väl slutsatsen hittills och det är jättebra.

Om man har nåt innanför pannbenet eller inte har inte riktigt med saken att göra väl. Gasar gör man ju att det är kul. Behöver inte vara ngn Einstein direkt för att ta till sig en Ecodrivingkurs. Men visst alla är vi olika...
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Verkar som Mackan har en 330i Touring.
Den förbrukningen slår nog inte en 320. Inte med många centiliter iaf.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ecodrivingkurs?
Nej för farao, bara sunt förnuft på 80-90 vägar.
Varför ligga på sportläge i 90?

//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
"Raamy" En 330 touring -02! Tycker de är fruktansvärt bra! Man kan säkert hamna på snäppet över 0.70 om man verkligen ids snålköra!
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Jojo.., men jag vill veta vad 330 drar där förnuftet tar slut.
Alltså från när den piskar en hårt pressad 320.

Visst är det avkopplande att ha en stark motor men känns lite mer "äkta" om man använder kraften ngn gång. I sporthojskretsar pratas det om posörer... Vad man kallar bilnördar som inte använder prylarna vet jag inte.
Om man ligger på sportläge i 90 måste det väl vara för att snabbare komma upp i marschfart.., hehe!

Vi får släppa det nu tror jag, det är en helt annan diskussion...
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
En rappt körd 320 2,2 Touring drar 1,1-1,2, vilket jag tycker är helt ok...
Enligt färddatorn iofs så ngt mer i verkligheten, men det räcker väl att anta att felvisningen är ungefär samma på alla...
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
"Mecklarn" Min 330 har inte dragit mer än 1.4 vid hårdkörning! Gick inte efter färddatorn då utan räknade ut de istället! Plus att då hade jag en trasig kamaxelgivare och lmm. Nu när allt är som de ska så är 1.1 de mesta jag fått den att ta!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Bra, du har sunt förnuft = släppa.

Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Ja, fast inte gasen...
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
TS:
Verkar ju bara vara att gå och handla en 330 om inte försäkrings/inköpskostnaden avskräcker helt. Grymma bilar är det hur som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.