AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.848

Stockholmare som vågar köra på bana?

Sida 1 av 2
Mi
542
Micke R
328i -98
Hej!

Jag hoppas att min något provokativa rubrik lockar dig som är medlem i BMWCS Stockholm att titta på det här
inlägget Länk
och den här
länken Länk (Klicka på "Inbjudan till Banträff" under "Aktuellt i klubben")

Haka gärna på och kör på Gelleråsen! Det går alldeles utmärkt att komma med sin standardpråm - det gör jag!

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Mi
542
Micke R
328i -98
Finns det inga ban-sugna 08:or?

MVh / Micke R
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag tror många här gillar sina BMW´s men att ta steget till att gå med i en klubb är långt.

Så är det för mig iaf.
fo
242
foo
328iC '96
Tjena!

Vad kostar det och vilka krav gäller?

/foo
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Player: Varför anser du steget vara långt? (bara nyfiken)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Tja bilen är rolig men jag har inget direkt intresse att åka ivåg på träffar. Men en träff på Drottningholm ska jag väl orka med.
Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Jag ska åka !!!! åker redan på fredag.

micke 66 e28
Mi
542
Micke R
328i -98
- foo.
Du hittar regler och info på Sport Club-länken ovan...

Kom igen nu ni övriga!
Det brukar vara väldigt mycket snack på det här forumet om "vem som rastar vem" med mera....
Kom till en säker plats och ta reda på hur det förhåller sig en gång för alla! :-)

Inte nog med att man slipper Bosse Batong man riskerar inte att totalkvadda bilen om man åker av. Men det är det väl ingen som gör? ;-)

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Steffe
Är det inte fler än Micke, Micke R och Vince i Sveriges huvudstad som kan/vill och vågar rasta sin bmw...?!
De e mycket snack har på forumet tidvis.... Att delta är att segra.

Kan berätta att jag själv varit tveksam till bankörning. Ush nej bilen kan ta skada tänkte jag. I flera år ägnade jag bara mig åt Master Starter/strippen 201/402. Något enstaka varv per träff var allt det blev. Minns vid ett tillfälle på Knutstorpträffen -94 eller -95 då jag med min 325 e36 låg på så mycket jag kunde och tyckte det gick riktigt fort. Är nog snabbast på banan just nu tänkte jag. Då hände det....på rakan...en silverfärgad Schnitzer preppad M5 bara blåste om.
Ja ja, han har ju mer effekt.
Efter ytterligare några varv var det dax igen...samma M5 på det krokiga partiet. Fintade 2 gånger och stack.
Ett år efter körde jag jämt med samma M5.
Väghållning-spårval-bromspunkter kallas det.

Idag är rakt fram racing föga intressant. Ger inte ett skit. (som förare) Kan dock vara kul att titta på.
Tycker bankörning är det ultimata, där man lätt kan förbättra sina körkunskaper.
Om du är ny och har ambitionen, så kan jag garantera att din varvtid på första passet har slagits med hästlängder på dagens sista pass.
Har man en M3 så behöver man inte vara snabbast. Huvudsaken är att man har kul!

Så åk med oss på BMW Träff till Gelleråsen i Karlskoga på lördag!
Kolonn från Stockholm??

Åker själv på fredag kvällen runt 17.30.

På Swedenhotels 0586-63740 bor ni för 650:- för ett dbl rum. Uppge BMW Sport Club när ni bokar.
Grillning vid banan direkt efter träffen.

Mvh Stefan
matte22k
jo ja kommer också... :)

Vi är åtminstone 3-4 som åker på lördag morgon från Sthlm. En E46 328a två M3 E36 och en M3 E46. Skulle tro att vi sticker vid ca 5.30-6 tiden nånting. Haka på ni andra också!

De som kan, kör. De andra putsar....
....och livet är för kort för att inte använda sina grejer.
sh
820
shu!
525i -91
om man ändå bodde nära sthlm..men icke

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Måste ni mobba mig..
Jag är grovt avundsjuk på er som bara kan sätta er i era bilar och köra bana.

Jag kommer att tänka på första gången jag var på Knutstorpsträffen(-97). Innan dess trodde jag att jag hade bra koll på bilkörning när det svänger. Men jag var helt bortkommen de första varven (hade inte ens sett den på tv). När jag väl kom in i det och började pressa min gamla e21 318i till det yttersta (trodde jag), så blir jag omblåst på utsidan innan NGK krönet, av en silvrig e12 518 med en "gammal gubbe" bakom ratten (ni som har varit där vet vem jag pratar om). Det finns mycket att lära på bana..

Skulle jag haft en bil hade jag tittat upp men jag hinner nog inte skaffa någon tills dess. Jag får rikta in mig på Knutstorp så vi kanske ses där.

Har ni märkt hur fint bilen går efter en hel dag på bana..

BMWCS # 2358
BMWCS Syd
HMS
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
shu!: Det kommer fler tillfällen, efter Gelleråsen så är det STOR BMW Club Schwedens årliga träff på Ring Knutstorp. Du hittar mer info på www.bmwcs.com - Om man bara skall åka på en träff, så är det den träffen man skall besöka!

Träffen har besökare från nordligaste Sverige, mycket norskar, danskar och europeer.
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Ber om ursäkt för min tankevurpa när det gäller meningsbyggnaden, att man aldrig kan få sitta ifred när man skriver inlägg på arbetstid ;)
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Johan, håller med dig delvis. Om man bara vill åka bana hela dagen ska man kanske inte förvänta sig för mycket av stora Knutstorpträffen. Eftersom det är så mycket folk som vill testa blir det långa köer och mycket väntan.

Dock rekommenderar jag träffen för att det är så mycket fina bilar att spana in och mycket trevligt folk att snacka med. eller hur...

/Anders C
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Anders: Precis, är man ute efter ren banåkning utan krusiduller så är det Gelleråsen som gäller. Knutstorpsträffen i Augusti är en blandning av allt.
på den dåliga responsen så verkar det som att Micke har rätt ang "mycket snack och liten verkstad".....

Det kanske är för stor utmaning att inte kunna ta folk med överaskning i rödljusen?

För er vetskap så ses vi på Järva krog vid 6-tiden och kör E18 mot Gelleråsen. Vi hjälper gärna till att visa spåret för de som är intresserade.

De som kan, kör. De andra putsar....
....och livet är för kort för att inte använda sina grejer.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kör ni så putsar jag:))) vi ses.

MVH
Hasso
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Vince, jo, det verkar vara mycke snack och liten verkstad.
Konstigt, när jag kör Porschen så är det oftast M3 E36or som försöker stressa vid rödljuset.
Är det inte bättre att gasa på bana?
Fast det kanske är bättre att tro att man är snabbast?
Hade gärna följt med, men kör ett 8 timmars race på Lördag.
Stefan, har ni många anmälningar till ringen?
Vi planerar att åka dit 10-11/8 och ett längre besök i September.

www.hagalundracing.com
Steffe
Ja det börjar bli rätt många nu. Att få tag på boende börjar bli svårt för dom som har kollat/ringt dom senaste dagarna. Dom vanligaste större ställena i byn är uppbokade.

Hakar gärna på i september. 11/8 är det PCS Race på kinnekulle.

Vi som "kan" köra kör. Putsa ni andra...putsa på...om ni tror det hjälper när vägen svänger ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.