|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är själv ägare till 530iA -02. Norrlandskörd & pedantskött, med garanterade 5200 mil på nacken. Ren fröjd att besöka bilprovning och service. Nå´n fler med samma erfarenhet? | |
| 03:a cab 1700 mil gör väl din till en långmilare eller ;-) | |
|
Jag har oxå en relativt lågmilare. Svensksåld Alpina B10 V8 4,6 -99 med en mätarställning på 3530 mil för tillfället. Har t.o.m suttit original bakdäck tills för ca 2 månader sedan. =) Länk ///M. Pedersen |
|
| nej men lycklig ägare till en "långmilare" om nu 22300 mil räknas som det? =P | |
| Hur kan man vara lycklig i en lågmilare? Uppenbarligen trivs man inte med att köra sin bil. L ycklig ägare tillsammans med föregående till bil som gått 33kmil. /Freude am fahren, nicht stehen. | |
|
Lågmilare har man väl om sin bil gått mindre än 1500mil per år, antar jag. Min 2004 har gått 7000mil på 6 år -> 1100mil/år -> lågmilare. Dock har den gått 1500mil/år i min ägo. |
|
|
En Karmann Ghia från 1959 med 2 ägare och 1925 mil, fel märke men ändå lågmilare... :-) München |
|
|
Det verkar nog ha gått inflation i ordet "lågmilare" i annonser. Alpina -99, 3530 mil, -03, 1700 mil är helt klart "lägstamilare", bara att gratulera! En undran, var går då gränsen för "högmilare"? |
|
|
SÅLDE en lågmilare, M3 E46 02 Oxfordgrön med 4400mil :( www.garaget.org/philly |
|
| fördelen med bmw är väl att milen inte märks ? | |
|
Har en M3 88 som just slagit över till 9000 mil, men ska säljas! M3 E30Länk |
|
|
bmw z3m från 1998 med lite över 5000 mil på mätaren räknas väl också in i klubben va? :) |
|
| varför sälja Abbe? ser ju sjukt nice ut. den hade jag inte släppt om inte till mig då möjligtvis. =P | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Har en BMW 502 från 1957 som rullat 13650 mil, just nu nedplockad men nästa år ska den få gå, Länk |
|
Har en -97 523 som bara gått knappt 14k mil. Faktum är att jag tycker det är skamligt att vi inte kör oftare med den men har resonerat som så att det är onödigt jobb att hålla både "slitvargen" (gammelsaaben) och bmw:n ren från alla dessa Rottweiler-hår som gräver sig in överallt. Oftast ska hunden med när vi åker omkring. Dessutom på vintern är det inte så kul med ljusgrå plysch när man har en stor bökig hund så det blir mest saaben som får göra tjänst. Därav den skeva fördelningen av mil mellan min lågmilar-bmw och högmilar-saaben, Mest rationellt vore såklart att byta min sedan-modell till en "motsvarande" touring och ha hunden där bak men av olika anledningar har jag ingen lust med det. Bla vore det att låta förnuftet segra över komfort och det tilltalar mig inte ett skvatt, som jag ser det finns dessutom inga motsvarande touringmodeller. |
|
|
Har förresten en till som är relativt låga mil på med tanke på att den är 17 år gammal. M3:an har en mätarställning på ca 12400 mil. =) ///M. Pedersen |
|
|
Min 540 -97 har rullat ca 14... |
|
Njuren |
Svensksåld 4400 mil - skrikande generatorrem, motorstyrningsfläkt som spökar, spräckt växelspaksknopp ingick med Premium Selection.... men jag älskar bilfan |
|
Ni som har dessa fina lågmilare, har ni någon milskräck? Då bilarnas värde sitter ofta just i milen. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Europa Meister, inte milskräck men för lite fritid! bag, jag har bara trötnat på den och känner mig färdig med den efter snart 8 år! M3 E30Länk |
|
| okej. du lär väl göra en hyfsat bra affär med tanke på värdeökningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.