|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Betygsätt din BMW, skala 1-10. Utseende och design: Körglädje: Komfort: Prestanda: Motor och växellåda: Säkerhet: Ekonomi: Min 325 E90: Utseende och design: 7 Körglädje: 10 (vad annars?) Komfort: 8 (sportstolar och läder gör sitt) Prestanda: 7 (Är nöjd men hade velat haft lite mer hk'n för att det skulle blivit en 10'a) Motor och växellåda: 10 (Magic) Säkerhet: 8 Ekonomi: 7 | |
|
Så här lyder mina poäng på min 525 - 03 Utseende och design: 8 Körglädje: 8 Komfort: 8 Prestanda: 7 Motor och växellåda: 9 Säkerhet: 8 Ekonomi: 7 |
|
|
Utseende och design: 9 Körglädje: 10 Komfort: 10 Prestanda: 8 Motor och växellåda: 9 Säkerhet: 10 Ekonomi: 10 Kort sagt bästa bilen jag någonsin haft, fina prestanda även om jag bara gav en 8. Jag vet att det finns betydligt vassare modeller så vad kan jag säga. Säkerhet är jag litet osäker på eftersom bilen aldrig varit inblandad i några olyckor, faktiskt mycket beroende på att den är så fenomenalt manövrerbar så att man kan undvika olyckor, extremt fina bromsar etc. Ekonomi, faktiskt en 10:a. Mitt exemplar har uppfört sig exemplariskt, ytterst beskedligt vad gällt behov av reparationer, även en smått fantastiskt låg bränsleförbrukning även vid höga medelhastigheter. BMW e39 523 -97, 5-växlad. En fullkomligt fantastiskt bra bil. |
|
|
Utseende och design: 8 Körglädje: 9 Komfort: 10 Prestanda: 9 Motor och växellåda: 9 Säkerhet: 9 Ekonomi: 3 Detta gäller alltså min x5, 4,4l....:) Frasse |
|
| Det var inte många som ville betygsätta sina bilar. Kom igen våga, det sägs trots allt BMW ska ha de nöjdaste kunderna. :) | |
|
745an Utseende och design: 7 (e65, den blir bara snyggare och snayggare...) Körglädje: 9 Komfort: 11 Prestanda: 9 Motor och växellåda: 10 Säkerhet: ? Stor, tung och stark motor plus en massa elektroniskt lull... Ekonomi: 7, Det stora tappet från ca 1.2M till ca 200K är taget av någon annan. Tack för det... Service och reservdelar, ja, det finns säkert billigare alternativ..;-) 540'n Utseende och design: 8 Körglädje: 9 Komfort: 9 Prestanda: 9 Motor och växellåda: 10 Säkerhet: ?, borde vara bra. Ekonomi: 7 //PB |
|
|
Okej, skall försöka betygsätta min gamla Bmw 520 iat E34 -95. Utseende och design: 8 ("breda" grillen och shadowline gör bilen snygg) Körglädje: 8 (klen motor men med HR kit och sportläge går det ha kul, på kurviga vägar i allafall) Komfort: 7 Prestanda: 6 Motor och växellåda: 8 (bortsett från effekten är jag nöjd) Säkerhet: 5? (Gammal bil) Ekonomi: 9 (reparerar det mesta själv, låga driftskostnader) Kort sagt är jag nöjd med min bil, men motorns effekt är på tok för låg. Hade en 525 innan och den motorn passar modellen bättre. Magnus |
|
|
525 -95... Är väl godkänd i det mesta trots att det är en gammal brukshink. Utseende och design:10 Körglädje:5 Komfort:7 Prestanda:4 Motor och växellåda:6 Säkerhet:5 Ekonomi:8 |
|
|
E39 M5 -01 Utseende och design: 8 Körglädje: 10 Komfort: 9 Prestanda: 10 Motor och växellåda: 8 Säkerhet: 8 Ekonomi: 1 |
|
|
E61 530i - 10 Utseende och design: 10 Körglädje: 9 Komfort: 7 (men blir 8 när RFL däcken ryker nästa år) Prestanda: 9 Motor och växellåda: 8 Säkerhet: 8 Ekonomi: 7 Motor & vxllåda: De direktinsprutade motorerna har en "hård" gång och låter nästan som dieslar på tomgång. Ekonomin dras ned av inköpspriset, annars en väldigt ekonomisk bil, faktiskt! ---- BMW CS #6212 |
|
|
540iAM-01 Utseende och design: 8 (pga M-Sport) Körglädje: 10 Komfort: 7 (Tyst med lite stötig) Prestanda: 9 Motor och växellåda: 10 Säkerhet: 6 Ekonomi: 9 (Räknat i glädje per kr, mkt ekonomisk. även i reda pengar är den billig, ca 22 kr/mil inkl allt) 530iAM-01 Utseende och design: 8 (pga M-Sport) Körglädje: 8 Komfort: 8 Prestanda: 7 Motor och växellåda: 7 Säkerhet: 6 Ekonomi: 7 (Drar ca 1dl mindre än 540n men betydligt fler reparationer, bla vevhusventilation.) --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
M3 -95 Utseende o design: 6 Körglädje: 7 Komfort: 4 ( funderar om det sitter ett m-paket på den) Prestanda: 7 (ja den går ju lite fortare än min Cresent-compakt) Säkerhet: 5 Ekonomi: 7 (den drar mindre bensin än min SAAB fleratusen) 328 iT Utseende o design: 5 Körglädje: 6 Komfort: 7 (här finns inget m-paket som tur är) Prestanda: 6 ( bra bottendrag) Säkerhet: 5 Ekonomi:10 ( detta är ju en riktig sparbössa jämfört med mina andra bilar) Stefan |
|
|
Utseende och design: 9 Körglädje: 8 Komfort: 7 (16 tum icke RFT, stötig med M-sport) Prestanda: 7 (mer vrid skulle inte skada) Motor och växellåda: 7 (lite "klonkig" låda och ryckig motor i stadskörning) Säkerhet: 8 (bra aktiv säkerhet, pisksnärtskydd först på LCI) Ekonomi: 8 (lägre om jag hade köpt den ny) |
|
|
BMW/ALPINA B10 V8 #121 '97 Utseende och design: 7 Enligt mitt personliga tycke är E39-karossen en av de snyggaste och mest stilrena som BMW tillverkat, och bara det räcker långt. Alla vidare förädlingar från Alpina höjer intrycket det intrycket väsentligt då en helt standard E39 kan se lite "tam" ut. På min bil saknas/saknades dock vissa tillval som skulle satt betyget än högre, men dessa står på listan över framtida åtgärder och jag förväntar mig att bilen blir en stadig 8 när jag är färdig. Körglädje: 9 Förvånansvärt mycket körglädje om man tar hänsyn till bilens storlek, vikt och status som 4-dörrars "familjebil". Lika rolig att köra till den lokala ICA-butiken som att sträcka ut den på motorvägen eller svepa fram på krokiga landsvägar. Att sätta sig i Alpinan är en av ganska få grejer som kan förvandla en dålig dag till en markant bättre sådan. Komfort: 10 För att vara en bil med nästintill lika stor inriktning på komfort som prestanda så måste jag påstå att balansen mellan de två upplevs som nästintill optimal. Den är aldrig obekväm att köra eller åka, ens när det går undan och när det svänger eller när ojämnheterna i vägen hade fått tänderna att halvt om halvt skaka loss i min gamla R34 GTR. Prestanda: 7 Med risk för att denna betygssättning inte uppskattas av forumet i övrigt måste jag dock säga att som före detta ägare till två stycken Skyline GTR (en R33 och en R34) så är ju prestandan en helt annan än vad de kunde erbjuda; precis som komforten talar till Alpinans fördel. Dock är det ingalunda så att prestanda saknas - långt ifrån - och man får ändå erkänna att prestandan känns mycket mer "civiliserad" i brist på bättre ord. Motor och växellåda: 7 Motorns karaktär har jag inte mycket att anmärka egentligen, den känns stark och bra i alla lägen. Motorljudet är underbart om än lite väl lågt för min personliga smak. Växellådan däremot är jag lite kluven till och det är den som drar ned betyget lite. Trots att styrenheten mappas om av Alpina känns den ibland lite slö och/eller tveksam, och växlingarna tycker jag går onödigt långsamt. Därtill kommer det faktum att jag inte helt bestämt mig för om jag tycker att bilen ska en automatiskt eller manuellt växlad låda. Jag uppskattar automaten mycket och den har naturligtvis sin charm och sina rent praktiska fördelar, men jag saknar en växelspak att behandla med samma precision som i en manuell bil så att man får än mer kontroll över bilen. Säkerhet: 9 Bilen känns relativt stor och solid och jag tvivlar inte på att den inom rimliga gränser ska motsvara mina förväntningar säkerhetsmässigt om nu olyckan är framme. Gott om säkerhetsutrustning i kombination med bilens känsla av robusthet säkerställer ett högt betyg här. Ekonomi: 6 Denna rubrik utgör tveklöst modellens akilleshäl. Förvisso slipper jag själv dras med det stora värdefallet sedan bilen levererades ny. Då den dock är nästintill lika dyr som min gamla R34 GTR i försäkring och ungefär dubbelt så dyr i bränslekostnader för knappt hälften av prestandan så känns det som att den egentligen är väl dyr i drift. En stor fördel den har gentemot R34:an däremot är att den kostar lite mindre än en tredjedel i inköp och att den troligtvis kommer att hålla sitt värde relativt bättre till följd av dess exklusivitet - så länge man vårdar den väl. |
|
|
BMW X5 4.4 2001 Utseende och design: 9 Körglädje: 9 Komfort: 10 Prestanda: 8 Motor och växellåda: 9 Säkerhet: 9 Ekonomi: 0 Helnöjd med bilen men tyvärr är allt så dyrt.. inte minst bränsleförbrukningen... |
|
|
Min 518i 1983 Utseende och design: 10 - älskar 80 tals BMW Körglädje: 8 - gammal men trevlig vagn Komfort: 7 - vanliga plysch stolar.... Prestanda: 2 - 102hk WOW! Motor och växellåda: 8 - båda i fint skick o fungerar Säkerhet: 2 - gammal bil Ekonomi: 5 - rätt billig att köra men har kostat en del i underhåll BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Utseende och design: 9 Körglädje: 8 Komfort: 7 Prestanda: 7 Motor och växellåda: 10 Ekonomi: 10 Hållbarhet: 10 Rostbenägenhet: 2 |
|
|
Betygsätt din BMW, skala 1-10. Inte så många gammelbilar så här är min 02turbo Utseende och design:8 Körglädje:10 Komfort:2 Prestanda:8 0-100km/h 5,9 på trädäck bör kunna putsas 1sek nu med slicks Motor och växellåda:10 Säkerhet:1 Ekonomi:0 i alla fall när det gäller förbrukning Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
BMW M3 E36 Utseende o design : 10 Körglädje : 10 med Coilovers och (feritta) Komfort: : 4 (sitter ett m-paket på den,Stötig i stan) Prestanda : 10 Säkerhet : 4 (låg och smal) Ekonomi : 9 (beror på föraren) BMW 525 E34: utseende o design : 10 Körglädje : 7 Komfort: : 7 Prestanda : 5 Säkerhet : 8 Ekonomi : 10 ( har snart haft den i 7år) |
|
|
Startar upp en gammal tråd. Betygsätt din BMW, skala 1-10 Så här är mina poäng på min 325i/T - 01 Utseende och design: 9 Körglädje: 10 Komfort: 10 Prestanda: 9 Motor och växellåda: 9 Säkerhet: 8 Ekonomi: 9 //BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man är död.//M.J |
|
|
Mina poäng på 523iA Utseende och design: 8 Det sägs att hjulen hjälper eller stjälper en bils utseende. Jag gillar verkligen mina kromfälgar... Dock är det en standard E39 i övrigt, men vackert kalypsorot. Körglädje: 8 Saknar några hästkrafter för mycket, känns lite för tung. Långfärd? Bring it on! Komfort: 9 Så tyst att man knappt hör dubboljudet. Respekt! Efter 70 mil är man fortfarande inte öm i sittdelen. Prestanda: 7 Som sagt, saknar några pållar. Motor och växellåda: 7 Saknar en spak att röra om i bensinen med. Steptronic, ok. Men inte riktigt sportigt. Igen, pållarna. Säkerhet: 7 Vad ska man säga, det är äldre teknologi i äldre bilar. Men det brukar gå bra ändå. ;-) Ekonomi: 7 Hittills har driftskostnaden varit ungefär 3200 kr/månad i genomsnitt på 30 månader, inklusive värdeminskningen. Eftersom jag inte gärna skruvar utomhus lämnar jag oftast in den på verkstad. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.