|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
DEN ÄR BARA BÄST!!! Jag har faktsitk kört 100 mil i bilen nu. Det som lät i växellådan var handbromsen som var slut! och då låg den och skrammlade. Jag lämnade in den och de kostastade 1400 och de fixades över dan i gbg. Jag har aldrig kört en så bra bil. Jag hoppas på denna nu. Den ligger så enormt bra på vägen. Den har inga vibrationer någonstans. går bäst kring 150. och den drar kring .85 Jag är helt överlycklig. hoppas nu att allt kommer gå bra med den. Det ända som inte fungerar är larmet och därmed att man låser upp med knappen på nyckeln. är det dyrt att fixa? ska undersökas. Jag kommer nog hänga mer på detta forum för att försöka lära mig hur man löser alla grejer med bilen. tack för all hjälp. / En lyckling BMW ägare! |
|
| Grattis, kul att du är nöjd! e36 är en trevlig bil. | |
|
Grattulerar. Ang nyckeln, så hör med Bmw om att pröva byta batteri i nyckeln. Hjälpte på min första Bmw 92:a som jag hade. Var runt 50 lappen på den tiden :). Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Grattis till bilen, förstår din lyckliga känsla. Gött att det inte var allvarligare fel på bilen. Du alltid välkommen till vätter rundan som kommer köras 21/8. Följ tråden på Länk Välkomna alla |
|
|
härligt att höra att det inte var något allvarligt. grattis till fin bil. trots att den blev lite ljusare än det var tänkt. =D |
|
|
Hej, ett bra köp. Jag har själv två. Gr8ride |
|
| Grymt. Jag håller kontakten med dig. Gr8ride. Jag har tänkt hålla den vid liv. Hur långt tror du den kan gå? 40 000? | |
|
Motorn går hur långt som helst i princip. Sköt olje byterna noga. Jag tror rosten är den som dödar bilen först. |
|
| smidigt för honom att ha kvar annonsen... men han kanske gilllar att prata bilar? =P | |
|
Kul att du är nöjd med köpet. Är bilen bara välhållen och servad går den lugnt 30' utan större bekymmer. Klassiska E36 fel är framför allt rost, men annars kan ac, bensinpump och tändningslås spöka(även på andra BMW-modeller). Du slipper kamremsbyten med sexan. Oljebyten är A och O som på alla BMW. Rosten brukar komma på baklucka och dörrar. Kör så det ryker. Gr8ride |
|
|
Ja. känns som att jag ska lära mig om rost, hur man fixar det bäst. Bilen är helt fantastisk. Jag skulle vilja köra den till 40 000 men vi får se vad framtiden har att erbjuda. jag ska börja googla hur man fixarrost, antar att det finns filmer på youtube som tar hand om det. Den är rostfri skulle jag säga. men det finns småå småå grejje på dörrar och baklucka. love my car. |
|
|
Inte klanka på dig, men eftersom det verkar ha blivit din ögonsten hade jag nog tagit i kontakt med en lackerare som både kan laga rost och lacka det lilla som så fall blir fixat. Menar det kan vara värt det lilla i pengar eftersom du är så nöjd med bilen och planerar ha den länge. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Grattis! Som många sagt är E36 en fantastisk bil. Jag har t.o.m. 2 E36-or.... Kolla insidan av bakskärmarnas nederkant, vid hjulhusen. Där hittade jag mycket gegga på en av mina bilar vid köp. Annars rullar de ju otroligt bra, och skulle man råka ut för trassel finns många kunniga på detta forum, innan man ev. drar bilen till en verkstad. Ha kul! (Bra att du köpte en 323, mycket roligare än 320 även om det på pappret inte skiljer så mycket i hk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.