AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
37.814

SKA JAG KÖPA? svensksåld e36 -99 touring 320i m-paket 12000mil AC trasig

Sida 1 av 4
SKA JAG KÖPA? svensksåld e36 -99 touring 320i m-paket 12000mil

Jag har alltid önskat mig en sånhär bil.

Länk

allt verkar perfekt.
Jag har testkört, gjort allt jag kunnat. Nu är det upp till er på forumet.
Otroligt fin!! bara 12100 mil

STORA FRÅGAN: Hur dyrt är det att laga AC'n????

Är det ett bra pris. Den var kanon att köra. Jag är positiv till allt utom AC problemet.

Tackar... / Mike

Priset är 39000

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Något M-pkt har den dock inte.

Som sagt den har inget m-paket. Sen hurvida du värderar ac vet inte jag. Men jag hade letat efter en 328 för mer eller mindre samma peng.
En sak till. Häng inte upp dig på milen. Jag har haft många bmw med många fler mil på mätaren (20-30k mil) och de går lika fint då. Är absolut inga problem med dessa sköna sexor. Är grymt styktåliga pärlor.
hmm.. jag anade att det var nått hemma byggt m-paket.

nu har jag sett att den har haft 8 ägare på 11 år. !?!?! ska man bli misstänksam på mäta fiffel.
en sak till.

Drar inte en 328 mycket mer bensin?.

Vad är det för skillnad om det inte är ett riktigt m-paket. Jag har sett att det är M-emblem på ratt och på sidorna om det är "äkta"
den har ju inte ens m-kjolpaketet så det är skillnad till att börja med
328:an drar mindre. Den har samma låda/utväxling som M3:an.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Jag som var positiv till allt utom att ac var trasig.

Nu kanske det inte är värt det. kanske ska vänta längre tills det dyker upp nått bättre. Den har någon sorts styling, även om det inte syns så bra på bilden. vad det nu kan vara vet ingen. Men 8 ägare och 12000 mil låter orimligt tycker jag själv nu. men. mna ske inte hänga upp sig på milen.

Den är sjukt fräsch innuti. Helläder i dörrar etc. och den är i bättre skick än de andra två jag testat köra.

Motor lät bra och lacken e fin. Fast jag börjar få lite kalla fötter. Man lär sig för fort på internet.

hmm.

Tipset här verkar vara att skaffa en 328 med riktigt m-paket, för samma peng.
Här är en tex. Spoiler och backspeglar tillhör M paketet, så kan du se skillnaden.
Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Är du glad för E36:an? Annars finns det en 00:a E46:a också på blocket för 43000:- tror jag det var.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
aha!

e36an har varit min drömbil sen jag var 10 år gammal. Men det är klart. e46an är inte lika nice tycker jag. sen är den istortsätt dubbelt så dyr. 39000 är redan ganska ansträngt i min ekonomi.

skulle denna Länk vara en bättre deal eller?

man måste väl köra den för att veta. De med större motorer kan vara bus-körda och lite mer slitna.

Mike

Okej. Javisst kan de vara buskörda, men jag tror de flesta Touring modeller inte är rally körda, men sedan tål motorn jävligt mycket. Det viktigaste är att servicerna är gjorda.

Om det är bra eller dåligt är svårt att säga på bild. Är du intresserad så hade jag ringt och bett om bilder, ärliga svar på dina frågor eftersom du har en bit att åka vid eventuellt köp.

Du får mer saker än som tex den andra. Tänker på coilovers, fälgar och mer som han skrivit upp.

Det som jag tycker är svårt att se på bilden här är dörren strax under backspeglen. (Ser ut som en bula) men du kan ju fråga honom om det verkligen är en bula eller något med bilden.

Likaså billigare vid snabb affär. Ge han ett skam bud och starta från det. Du ser eller hör hur han verkar på det.

Svårt att ge råd i detta, för jag anser samtidigt att oavsett om han pyntat i massor med grejor, så är det inget han skall ha en massa pengar för. Samtidigt förstår jag han vill ha igen en del av det han lagt i den.

Prata med honom. Bestäm dig där efter. Bestäm dig också för ett max pris. Bryt inte det. Lita på din instinkt, så skall du se att du blir nöjd i slutändan.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Bilen i första inlägget har inget M-paket, det är fakta, lika sant som att AC-n inte fungerar. Eftersom du inte såg avsaknaden av M-pkt själv, så är det ju knappast särskilt relevant för din del.

Vad gäller priset så har jag varken koll eller åsikt.

Se det så här, på en livstid så spelar det lite roll om du backar 10 eller 20tkr på bilen (förutsatt att du har den ett tag). Vill du ha bilen, är den fräsh i övrigt? Köp den. Ta smällen när du endera säljer den 2019 för 5000kr eller kör den till soptippen.

Själv skulle jag dock kräva M-pkt från fabrik och antagligast även en 328, men vad dom kostar vet jag inte, och om bugdet inte tillåter och den här bilen är "korrekt" pris-satt förutsatt avsaknaden av M-pkt - varför inte?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
köp och skit i ac. den pajjar iaf snart endå. mitt skit var inte värt efter 5k onödiga utgifter och 5 månader.

BMW ownz
Tack för alla fantastiska svar!

Jag tänker så här nu.

Positivt:
*Jag märkte inte att vet var "fejk" M-paket förräns nu.
*Den är fräsch
*Motor, hjul upphänging etc var super
*helläder innuti, inga sprickor etc.
*baksätet istortsätt oanvänt
*nya sommardäck
*känns som att den verkligen bara gått 12000, inge mätarfiffel är min bedömning
*bussningarna bak bytta i vintras.
*nya fjädrar runt om
*mycket bil för pengarna.
*kan köra den 10 000 mil utan problem.

Negativt:
*Ac trasig, går att leva utan.
*fejk m-paket. men men det är inte hela världen. Den har nån säkningssatts och sånt.
*8 ägare på 11 år. hmm.. (behöver ioförsig inte vara negativt)

Nya tankar från er.
*ska jag vänta tills en M-stylad 328 dyker upp? De jag sett på blocket har gått kring 20-25 000 mil i denna prisklass?!
*å andra sidan kommer 39 000 aldrig sätta mig i personilg konkurs.

Mike

Du skall definitivt provköra 318 och 328 före ev köp av 320.

320iT i annonsen är minst 10K för dyr (lite beroende av däckkvalité, vinterhjul).
hmm... turbo4ever, förvisso bör jag köra de andra bilmodellerna. i alla fall de större motorerna.

Det som är med denna är att den är bra servad med papper etc senaste året. och nya sommardäck, samt bussningarna bak och fjädrar. det är minst 10 k i pengar.

Mike
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
jag hade inte tagit med tång i den första du länkar till. för mycket varningsklockor bara av att se bilden.

jag känner till en oerhört fräsch 328i här i jkpg som är pedantskött och körd av min kompis föräldrar. det är dock en sedan. den har inte gått så lite mil heller men som många säger så är det skicket som är vikigt. den är svart både in och utvändigt. de har precis bytt till en e46:a istället. jag vet inte exakt vad de ska ha för den men absolut billigare än 39 000:- skulle tippa på runt 30 000:-
tackar bag!

Jag skulle gärna köpa en pedant skött 328i dock är jag fast i touring modellen.

Jag vet att bilden är dålig på den annonsen jag länkade till först. men den är fin i verkligheten eftersom jag kört den etc. men det är klart någonstans i landet finns kanske den perfekta varianten.

M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.