|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Prestandan kan du aldrig avgöra på åldern på den. Finns tex en 04:a i Malmö som är så jävla hårt körd och helt färdig. (ska vara 235 hk säger han, men undrar om det är små Ponys i så fall) En välskött, väl servad och välvårdad i mitt tycke. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Den gröna 323an i borgholm med full servicebok verkar kanon. Snygg med m-paket också! 29k är bra pris. | |
| det är klart att det finns nackdelar med åldern men att det skulle skilja så mycket på 11 och 14 år tror jag inte. kanske snarare att det har hunnit bytas viktiga saker efter 14 och att den 11 år gamla bilen har en del viktiga saker kvar. men det är ju nästan omöjligt att säga. få ägare tror jag ändå är en stor fördel. men det beror såklart på vem som har ägt den. jag har haft min bil i snart tre år och då lär man ju känna bilen mer och mer och vet vad som behöver åtgärdas. om man har tänkt att ha kvar bilen länge finns det heller ingen anledning att snåla. så tänker jag angående min bil iallafall. | |
| det var ju 323:or och inte 328:or som var aktuella nu så då kanske de är lite billigare i försäkring. det är ju inte utan att man blev sugen på den silverfärgade touringen själv nu. =P | |
|
jag har kollat upp den silverfärgade touringen massa. jag fick ett 40tal bilder skickade till mig.. snackade med killen i en timme. jag ligger nära att åka ner på måndag och hämta hem den.. vi får se. känns bättre än den första jag såg. bara inte du hinner först. |
|
| nu är det måndag hur går det? | |
|
Jag tar tåget vid lunch. Har köp i tankarna. Jag har talat med ägaren till den silvriga 323 m ganska mycket. Jag tar den. känns lite nervöst. men ska ner och köra. |
|
|
Har man väl haft en bil med AC så är en bil utan AC otänkbar köp IMHO. sänk priset 10 papp för den trasiga AC om bilen i övrigt ligger i samma prisklass som andra välkötta bilar av samma modell. Vägrar han/hon så begär du istället att AC:n fixas med kvitto från firma (ej fulfyllning) för senare garanti på AC mm. om du skall betala priset som begärs. en trasig AC är att betrakta som stort fel i samma klass som att bilen har en slutkört och slirande koppling som måste åtgärdas omedelbart då det kostar ungefär samma pengar att fixa den... |
|
| Denna som jag ska kolla nu har allt intakt. Jag har gett upp den med ac som var trasig. 323an ägs utav en pedantisk entasyast. Allt ska funka. Jag meddelar här hur det går med det hela. | |
|
det är den här jag ska ha. Länk |
|
| nu är det tisdag. | |
|
Jag köpte. Har kört till Gbg. Sover hos min bror. Fortsätter till Sthlm imorgon. Den var lika fin som jag anade. Skulle nästan säga att det är den bästa bil jag kört Vad gäller väghållning. Nu har jag kört 30 mil i den. Dock. Nu till det som gav mig kalla kårar. Rätt vad det var på motorvägen när jag njöt som mest så började det ticka frånväxellådqn!!! Som dunkade det till och det försvann. Samma sak hände igen senare. Jag blev helt super nojjig. Undrar vad det kan vara. Har du någon aning. |
|
| Får man vara fräck och fråga vad slutpriset blev? =) | |
|
Ja visst. Den var så fin och han var helt nerringd varje dag så den låg stilla i pris. Jag prutade inte. Den har full service bok och m3 gt fälgar. Alla bussningar och slitdelar är bytta. Jag tyckte det kändes rimligt med 38000. Det är den finaste jag tittat på. Det återstår att se om jag gått på en nit. Men va bra den är. (OBS det är inte den ursprungliga bilen i tråden som jag köpte. ) M |
|
|
Det här du nämnde som hänt på vägen. Gick bilen fortfarande jämnt? Inget ryckande eller något när det lät/rasslade till? Kan inte svara på vad det kan vara, men annars ring ägaren innan som du köpte den av och han kanske vet vad det är eller vart med om det innan. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
jag satt och försökte diagnostisera var ljudet kom ifrån. Det fortsatte låta när jag kopplade ur, och var helt oberoende vilka växlar jag hade. Hade jag inte hört det hade jag inte märkt det. Bilen var helt opåverkade i övrigt, jag kollade det noga. ett tag var det oberoende vilken fart jag hade, det lät likadant. men sen fanns det ett annat ljud som tickade i takt med hur fort jag rullade. det ljudet måste alltså ha varit efter kopplingen liksom. Kära nån vad nojjig jag blev. Jag ska kontakta förra ägaren idag. Men om ni har någon aning om vad det var som lät så så blir jag glad för tips. samt bra meckare som kan fixa det i stockholmsområdet. |
|
|
Hör med honom först och meddela gärna vad han sa. Undrar verkligen om det är något med lådan. Tror det är något annat. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Inget allvarligt alltså. Säkert bara något löjligt som kommer ibland och i vissa lägen. Hade som exempel ett ljud på min gamla ibland och om jag minns rätt var det en av bromsklossarna som låg och antagligen slog/vibrerade i oket i vissa lägen. Var så jäkla störande innan jag fann det. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
känns skönt med lite lugnande ord att det inte är nått allvarlig. ett tag undrade jag om det var en igelkotte som fastnat under bilen. JAg meddelar närjag vet mer om det. samt om det kommer tillbaka . ska ju köra 80 mil idag. gbg stockhom via värmland. har ett ärende där. |
|
| trevligt. hoppas att det inte är något allvarligt fel nu bara. jag är ju lite medskyldig trots allt. utan att veta något om bilen mer än att den verkade fin. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.