|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Utrustningen är helt ok! Jag har så gott som beställt en ny redan, men så hittar jag den här annonsen. Dessvärre hittar jag en MASSA information om Bilshopen i Malmö, att de är oseriösa etc när jag googlar dem. Någon här som har konkret info om Bilshopen i Malmö? Det konstiga är att jag söker på dem på allabolag.se och så är det endast en enskild firma som SAKNAR F-skatt. Jag hoppas verkligen inte att de säljer bilar utan F-skattebevis. Jag har iaf förstått att de säljer skumma bilar, men det behöver ju inte vara så att alla bilar är skumma. Men frågan är om man vågar chansa? Någon som vet mer om detta? | |
|
Bilen är ju Svensksåld och skall ha en ägare - så det borde gå att få ganska mycket klarhet kring bilen ifråga iaf. Ta reda på reg numret, ring ägaren och BMW. Sen kan man ju alltid låta transaktionen gå genom den firman oavsett vad man tycker eller har läst om den. Det viktigaste är ju att bilen är sjysst, dem du köper den av ser du ju bara under de fem min det tar att hämta bilen. /Andreas. |
|
| Ja, det är ungefär så jag tänker.. Men man blir ju ändå nervös av all info att döma.. | |
|
1äg är 6st just nu och då står den på privatperson och inget företag, inte så kul att bli ägare 7 (eller 8 om bilshopen tar över innan dig) på en 15mån gammal bil. Fordonsidentifikation Registreringsnummer: DRF128 Fabrikat: BMW X6 XDRIVE35D Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 2009 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: WBAFG010X0L190356 Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0420*06 Typgodkännandedatum: 2008-08-22 Senaste EU-regbevis del 1: 2010-02-23 Senaste EU-regbevis del 2: 2010-02-23 Handelsbeteckning: BMW X6 XDRIVE35D Upplysningar: Kredit Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2009-04-24) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 6 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: 2009-01 Producentansvarig: 556313-5002 I trafik första gången i Sverige: 2009-04-24 I trafik första gången i utlandet: Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2012-08-01 - 2012-12-31 Senast godkända besiktning: Vägmätarställning: Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 6804 Återbetalning vid avställning, kr: 1474 Betalningsmånad/er: januari, maj, september Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Har fordonet delad uppbörd ska vägtrafikregisteravgiften betalas i huvuduppbördsmånaden. Jag hade inte köpt det exemplaret, köp en ny eller från en seriös firma och med max 2äg på pappret för en 09:a. Stephan |
|
|
Jag hade aldrig köpt en bil från den firman! Maken till oseriösa har jag aldrig varit med om. Jag var intresserad av en bil de hade en gång. Ringde innan jag körde dit och frågade om jag kunde provköra och bestämde en tid. När jag kommer dit finns inte bilen på plats och en kille som jobbar där sitter med fötterna på skrivbordet och röker medan han pratar med mig och samtidigt klickar på datorn. Tillslut får han någon att komma dit med bilen, som visar sig vara helt otvättad och ostädad inuti, plus en hel del småmärken och annat tråkigt i lacken som de inte ens försökt fixa, trots att de beskrivit bilen som i mycket bra skick. Till råga på allt fick jag inte ens provköra den eftersom den inte var försäkrad...! Jag håller mig borta därifrån ifortsättningen, det finns många andra bilar att köpa. |
|
|
Stephan735i: Kul att du lyckades läsa ut REG-numret. Jag har försökt ett tag med lite olika kombinationer... Sjuka de är som skriver en ägare i annonsen, och så är det 6 i praktiken. Det är ju helt sjukt... Men jag måste ju bara ringa dem och fråga varför den har 6 stycken ägare när det står 1 i annonsen... Den har iaf utrustning för ca 200 000 kr. Rätt komiskt att de "missat" att skriva ut att den har "adaptive drive". Det är den dyraste enskilda utrustningen man kan välja, och den har de inte med i annonsen! October1st: Låter inge vidare! Sjukt kass inställing! Får nog bli en ny iallafall! |
|
|
Av Bilshopen i Malmö skulle jag inte ens handla en kapsyl till en flaska. Enkla och konkreta rådet är att helt enkelt inte sätta sin fot i den shopen. |
|
| Sail, vad har du varit med om? | |
|
Kan inte säga något om bilfirman, men bilen är ju köpt på kredit och för tillfället privatägd. Om bilfirman är så oseriös som antyds här i tråden skulle jag inte våga köpa en bil med kreditskuld av eller via dem. Sen har det varit lite väl många ägare på den bilen sedan den tillverkats. |
|
|
Jag var och skulle kika på en bil där för inte så länge sedan, utanför stog två herrar som hade köpt en bil där, deras berättelse gjorde att jag hoppade in i bilen och körde hem igen. En vän till mig var och kollade på en manuell 650 dom hade, där var mittkonsollen nerskruvad och verktyg låg i bilen, det behöver inte betyda så mycket men det kändes inte helt ok om jag förstog honom rätt. // Mvh Andreas |
|
|
... känns också förtroendeingivande att om man klickar på deras hemsida blir man presenterad företaget "Öre Bil" med mailadress bilshopen at telia.com... ---- BMW CS #6212 |
|
| Bilar som vid koll inte har korrekt mätarställning, märkliga ägarförhållanden på bilar, påfallande ofta dåligt skick på bilarna, påfallande ofta stämmer inte beskrivningen med bilen, förekomst i skattemål, är väl en bra början på en lista till varför man hellre köper bil någon annanstans. | |
| Låter ju helt sjukt att de får hålla på. Någon som vet deras juridiska namn och orgnummer? | |
|
vet inte om det är samma ägare av bilshopen idag som för ca ett år sen, då var det en förre detta krögare som var ägare och krögare är väl inte kända för att ha rent mjöl i påsen. |
|
|
Sen kan jag ju tycka det är märkligt att man höjer ett pris på en bil med över 50 tusen över en natt... Länk Fast det finns kanske nån vettig (?) förklaring till det... vad vet jag... :) |
|
| Bilshopen? | |
|
Jepp. Bilshopen. Länk Hade ju lagt den bilen i min bevakning på blocket för jag tänkte kila dit idag och ta en titt och eventuellt pruta ner den... men plötsligt var den 55000 dyrare... |
|
| haha thats sick! | |
| Bilshopen i Malmö KB har upphört. En av delägarna är med i 10 olika bolag. Detta verkar skumt... | |
|
De har inte fått sålt bilen än heller =) Länk |
|
|
Utlagd idag igen! =). Nu har de dessutom höjt priset 10 000 kr =) Fortfarande "en ägare" enligt spec.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.