AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
31.819

Hur förbannat lågt har BMW reservdelar sänkt sig själva?

Sida 1 av 3
Roffa1
Har väntat på reservdelar sedan tre veckor tillbaka, var och löste ut dem i dag. Men till min stora förvåning ligger det "hårt begagnade" delar i den nya originalkartongen?
Jag tappade hakan totalt när jag upptäckte detta skämt. Tog omgående kontakt med reserdelsavdelningen hos Autopartner för att visa de begagnade delarna.

Svar: Hmm, jaha-Tyst? Nytt svar: det är nog en PRAKTIKANT som taget fel på nytt o gammalt. Inte en ursäkt ingenting?
Vad är det för något du beställt och hur såg du att delen är gammal? Vad menar du med "hårt begagnad"?
Roffa1
Reservdelen var "hårt sliten o sprucken" samt att den var allmänt skitig. Man levererar ej begagnade varor i nya kartonger ut till kund. Begagnade delar finns normalt att finna hos skroten.

Men nu har visst BMW reservdelar börjat konkurrera med bildelsbasen. Fast man istället ger sken av att delarna är nya.
Fick du en ny del?
Hm, det här låter för otroligt för att vara sant. Är det någon som spelar ett spratt med dig?

mvh/ Anders
Håller med AKN man tror inte det är sant, vad har du beställt för del?
st
351
stoffe69
328ci -00
Väldigt nyfiken på vad det är för del du beställt, normalt sätt får man restade artiklar inom 4 dagar från beställning.
Buspelle
Låter otroligt märkligt. Det måste naturligtvis vara uteslutet att BMW eller någon annan säljer "hårt begagnade" bildelar som nya. Något måste ha blivit fel: typ att en bortmonterad del stoppats i en kartong ute på verkstadsgolvet och sedan åkt in i hyllorna. Dystert att det inträffar dock. Men du fick väl en ny del?
Roffa1
Jag har ej erhållit någon ny reservdel ännu. Har däremot klagat via mail till den ansvarige i Solna. samt Autopartners reserdelschef. Detta låga kundbemötande är ej acceptabelt jag har tappat allt mitt tidigare förtroende för BMW.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Var kartongen oöppnad?

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Usch fyffan!

Om jag skulle varit i din sits skulle jag kräva någon typ av ersättning/rekvisition för besväret och det dåliga kundbemötandet.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nu blir jag den fjärde som frågar vad för del det gällde? Vi är nyfikna jäklar ;)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Femte.
Njuren
Aj vad tråkigt :( Hoppas det löser sig och missförståndet reds ut.

Min gissning på delen: Sportstol i skinn ?
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Sjätte.
Roffa1: När ska du svara på vad det är för del? Börjar kännas lite som att denna tråd skapats för att klaga ytterligare på BMW då du uppenbart undviker att tala om vad det är för något du beställt.
Roffa? Berättar du verkligen hela historien nu?
Du skrev tidigare i en tråd att du försökte beställa en del som inte längre fanns. Du krävde ändå att få beställa den trots att den inte finns längre utan ersatt med en ny variant. Är det inte så att de "jävlats" lite med dig och stoppa i en beggad del eftersom det inte finns nya? För att få dig oh förstå helt enkelt. De kan inte trolla fram en ny del som inte finns längre.
Roffa1
BMW528M: Listen skulle trots allt gå att fixa fram enl reservdelar, men inte kunde jag väl föreställa mig i min vildaste fantasi att de skulle klippa en begagnad/trasig list från en krockad E90 på bilskadecentret. Listen är ju i betydligt sämre skick än den jag reklamerat. (den har flera år på nacken) och detta skräp ger de mig som kund av en dyr premiumbil.

Naturligtvis handlar det om ren skär jävelskap.
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Alltså,du har beställt en list till din E90,Och den delen finns inte längre?Och det är till din E90 330 som är från 2009,alltså en 1år gammal bil?Och din gamla list har "flera år på nacken"??Snälla,hjälp mig!Trollar du eller,är jag trögfattad p.g.a värmen?

BMW fûr allè
Roffa1
Det är inte lätt i värmen, den nya gummilisten som reservdelslagret beställde hem åt mig visade sig vara begagnad från en 2006 dessutom trasig. Vet ej ens med säkerhet om huvudlagret verkligen skickat denna trasiga list? eller om Autopartner själva står för skämtet. Det lär väl annars visa sig när de får vetskap om hanteringen.

Yes, gummilisten är avsedd att passa till min E90 2009.
Detta hänger inte ihop. Varför ens beställa reservdelar till en bil som fortfarande har nybilsgaranti? Det är ju bara att lämna in bilen och låta återförsäljaren åtgärda felen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.