|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Sannolikt att den drar brutala mängder bensin utan att för den skull gå särskilt (relativt) fort, tung och okänslig styrning och halvtrött chassie. Brukar vara det som ägarna klagar på. ------- //Lövet |
|
|
Se denna bild: Länk och notera motorplaceringen. Audi har nog fått jobba hårt för att få detta chassi effektivt och därtill körglatt. Oddsen är inte på Audis sida om man så säger. mvh/ Anders |
|
|
Har bunf semester? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Lloydan: + Motorljud utifrån + Bra med finesser + Utrymmen + Ledljusen fram (eftersom de sitter i spoilern, och inte i ljusinsatsen som på alla andra Audi) -Törstig -Tung -Slö -Slö växellåda -Ganska tråkig vintertid -Dyr Som du ser så kan du lika gärna köpa en 3,0 TDI Q och få de positiva sakerna, då kan du även lägga till ekonomi på plussidan. Visst har den V10a, men att köra den är ingen större upplevelse än att köra en 530 t.ex - det vill säga att den rör på sig, men inte i närheten av vad jag tycker att en 435hk bil skall göra. Dessutom så skall det finns trådar på internet som behandlar dessa 435hk vara eller inte vara. När det gäller vinteregenskaper, så är den alldeles för tung för min smak - och dessutom har den en kraftig tendens till att hasa sig fram. /Andreas. |
|
|
Vet inte riktigt AKN om den bilden är helt skalenlig. Men visst är det en rejäl bit metall som ligger i motorrummet: Länk ------- //Lövet |
|
|
S6an har jag personligen ingen erfarenhet av men det jag hört och läst tycker jag nog sammanfattas ganska bra av Lövet. Vid en jämförelse mellan M5T och RS6an tycker jag Audin känns vassare på de flesta punkterna dessutom tilltalar formgivningen mig bättre. Jämför man mer standardbilar ur modellprogrammen tycker jag även där att Audi håller en avsevärt högre kvalitetskänsla och design, dock är Bmwn roligare att köra förutsatt att dom är rätt utrustade. Smaken är givetvis delad och alla har sin olika uppfattningen i ämnet, jag kände mig ändå tvungen att ändra inställning gentemot Audi och körkänsla efter bekantskapen med RS6an. Hur har det gått för trådskaparen, har denne fått någon hjälp av tråden? |
|
|
Tack för input Mistafrizz! Hmm, det lät ju överlag inget bra det där. Funderar som sagt på att byta min 530 till en S6 2007-2008. Har inga övriga uppslag egentligen på bilar egentligen. Möjligtvis en 550 e61 LCI, men jag har ju haft en e61 så det vore ju kul att pröva något annat. Passat r36 har jag sneglat på men det är ju ändå en Passat... Hmmm, knepigt det här med bilval... |
|
|
Ja har man BMW är det rejält knepigt vilket brukar betyda att det blir BMW igen. Varför ändra på ett vinnande lag? Så har jag tänkt sedan mars -89. Men visst har man kollat och provkört, och efter det är man ännu mer övertygad om att nästa bil blir BMW. Har en bekant som bara kört SAAB & OPEL sedan 1973!! Han hämtade ut sin vita 320d i förra veckan. Sent skall syndaren vakna. Men ok samtliga Saabar hade turbo utom de två första. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.