AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
32.272

Extrautrustning till BMW x6 4,0D

Sida 3 av 4
Har du sett en BMW med svart läder och bambu? Mycket stilrent och snyggt! Speciellt i en vit bil eller ljus bil. Jag har alulister i min E70 idag. Tycker inte de är snygga och kommer inte välja alu igen.

Provade en X5 med Oyster och tycker inte om det. En BMW har många mörka delar i bilen som du inte kan påverka. Tycker inte oyster passar. Dessutom kommer det nog bli intressant att se hur lätt det är att missfärga den klädseln...

Sett och provat många varianter på just BMW och just svart med trä passar väldigt bra i BMW pgr av övriga coupe färger. Gillar ljusa färger men som sagt kontrasten mot övriga detaljer gör att det ser stökigt ut. Titta tex på hur det ser ut i nya Cayenne. Där får du hela coupen harmoniserad med en ljus färg. I BMW fungerar det inte riktigt...
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Jag menar såhär;
3 sittplatser bak hade inneburit 3 rätt trånga och obekväma platser om man sitter 3 stycken. Ofta sitter man arm-mot-arm, och som du säger så är det personen i mitten som sitter sämst. Känslan hade blivit ännu mer påtaglig om det hade varit 3 platser i just X6:an mtp att taket sluttar så.

Så för att kompensera, så tog de bort mittplatsen, vilket innebär mer bredd i "luften" för armar för de båda bakpassagerarna. Hoppas du förstår hur jag menar.

Japp, jag har sett BMW:s med svart läder och bambu, och de som väljer det (nu generaliserar jag en aning) är enligt mig den "äldre" kategorin. Jag tycker det känns lite gubbigt helt enkelt..

Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag hade gillat en ljusare instrumentpanel som kunde harmoniserat bättre med just Oysterklädseln. Nu blir det som du säger; en stor kontrast. Men vad det inte det du skrev i början att du gillade?

X5 LCI 4.0d med 7 säten är ju helt klart ett mycket flexiblare alternativ.

Förresten så är vi kanske snart i barnvagnsstadiet, men jag hoppas helt seriöst på att få plats med en barnvagn i X6:an! Har mätt lite och det skaaa ju gå! :)

Du får plats med barnvagn i den. Se till att köpa en barnvagn efter du fått bilen bara. Finns många kassa barnvagnar på marknaden! Har en mountain buggy som jag är kanonnöjd med. Passar nog i X6 också. Själv förbi barnvagnsåldern på barnen. Vi är bara 4 så en X6 fungerar för familjen. Men som sagt ofta åker vi med någon mer i bilen. I en X5 sitter man bra i bak. Helt ok i mitten då det inte finns någon kardantunnel som på vanliga personbilar.

Med kontrast menar jag ute och inne i bilen. Svart och vitt passar väldigt bra tillsammans. Svart skinn är inte gubbigt utan snarare standard och det vettiga valet på skinn. Tåligt.

Alulisterna i min bil är full med märken. Speciellt från bältet. Usch!

Bambulisterna är grymt snygga. Mörka och diskreta. Inte som vaniiga trälister vilket jag inte alls gillar och även jag tycker är gubbigt. Inte helt säker på att du sett dem eftersom du säger så. *skrattar*

Din X6 blir en trevlig kärra. Snyggare än X5. Jag tar en X5 då jag behöver utrymmet. Trivs otroligt bra med X5 måste jag säga. Hade en E53 innan min E70. Innan det en ruggigt snabb Alpina. Som andra bil har jag en liten 1-serie cab. Trevlig kärra det med och den sitter man 4 i. ;-)

fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Gott att höra att barnvagn får plats. Då vet jag en person som kan sluta oroa sig! :)

Jag har aldrig påstått att svart skinn är gubbigt. Tvärtom så gillar jag det! Och det är smart också.. men jag gillar Oyster-skinnet så sjukt mkt, så jag kunde inte låta bli!

Det som jag anser vara gubbigt är just bambulisterna! Japp, jag har sett bambu live, bland annat i BMW x5. Hellre svart pianolack isåfall (som finns i individual-paketet.)

Vilken mountain buggy-modell är det du har? Är den till salu?
Oyster skinn är inte fult. Lite opraktiskt med så ljust skinn speciellt om du har barn. Se till att behandla det bra. Själv brukar jag köpa ett kitt på EM möbler som fungerar kanon. BMWs grejer är bra de med. Kanske värt att prata med någon expert om behandling direkt när det är nytt för att göra det tåligare?

Yepp vi verkar mest oense om bambulisterna. ;-) Tycker bilen blir lyxigare med dem. Piano och alu känns billigare fast visst mindre "gubbigt". Hade jag haft råd hade jag viljat ha skinn på instrumentbrädan. Ger en grym lyxkänsla.

Jag har Mountain Buggy Urban Jungle Elite. Blå. Som bara säljs i USA. Elite hade lite extra lull lull. Även sleeperdel och väska som är perfekt när man reser på semester. Älskar att den har ett hjul ifram. Underbar att svänga runt med. Tjocka däck med luft i så man kan ta sig fram i snö, på strand, över kanter etc. Man kan låsa hjulet om man vill jogga.
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Japp, får ju definitivt inhandla någon typ av skinnbehandling. Har dock ej barn idag, men det är eventuellt på g snart. :)
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Någon som har tips på en bra iphonehållare, som dessutom är aktiv?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Varför inte BMWs egna Iphone snap-in adapter?

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
@mistafrizz

Länk?

Faktum är att dieselmotorerna är så pass renade idag, så nån miljöbov blir det inte! =)
Skulle ju personligen aldrig köpa en BMW för 740´utan komfortstolar, tycker det nästintill är ett måste på en så "dyr" bil som den du specat. Håller även med om att navi är ett "måste". Gå som sagt ner på HiFi Prof och lägg till något av dessa liksom även byt värmaren som Mistafrizz skrev. Sen är jag ju personligen företrädare för lucka, men kanske har nåt "gubbstadiet" då :( Jag har ju iofs värstingstereon i min 335xi men värdemässigt så får man ju ut mera av navin och komfortstolarna skulle jag säga. Skulle fimpa larmet också, den har ju en massa andra säkerhetssystem, så larmet är inte mkt värt, den som vill ta bilen tar den ändå. Sen tycker jag en bil som X6 kräver större hjul en 19". Annars är det ju en kanonbil, skulle gärna ha den :-)
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
@Med känsla

Den är redan tillverkad så jag kan inte ändra på utrustningen nu! Men jag beställde komfortstolarna och svankskyddet och allt det där. Det va bara i första skedet när jag postade inlägget som komfortstolarna inte va med.

Håller inte alls med om Navin. De blir gamla snabbt.. så den är inte ens i närheten av att vara värd 26 000 kr. Känns inte rimlig..

Ingen som har länk till nån schysst aktiv iPhone-hållare då? De jag hittat på nätet verkar plastiga och fula..

Fakethis, jag delar din uppfattning om navin men märker många vill ha navi när jag säljer min F10. Tycker inte heller den är värd 28 tkr som jag vill minnas den kostar till 5.serien, men tyvärr vill många ha navi såpass dyra bilar. Bra du tog komfortstolarna, de är helt underbara och fantastiska! Blir verkligen en kanonbil. Byt upp hjulen sen till 20´eller 21´så får du det lilla extra som ev. "saknas". Finns ju i England till betydligt lägre priser än hos BMW Sverige. Alt i Tyskland på nätet.
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Ok, har du några bra länkar till nån sida som säljer dessa fälgar? Skulle vilja ha svarta 20" typ..
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Fakethis99: Om du har 3g eller 3gs så har jag en över då jag bytt till Iphone4, och den adaptern lär vi inte se på den här sidan av årskiftet.

Tror de ligger nya på ca 1700, men jag kan släppa min för 1000kr.

Annars hittar du dem om du söker på tillbehör på BMW.se

/Andreas
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
@mistafritz

Vilken är det du har? Har du nån länk så att jag kan kika på just den? Aktiv med då antar jag?

Jag har en iphone 3GS så det är helt klart intressant, men måste först se hur den ser ut, och hur den funkar. Snäpper man den på fläktutblåset?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Sök (jag kan inte kopiera länken av ngn anledning) på Iphone på bmw.se och sedan "service och produkter" följt av kommunikation, så kommer den upp på sidan 3.
Den är fullt integrerad om du valt till Bluetooth och Usb - då kan du ringa lyssna på dina ipod låtar osv.

/Andreas
tycker givetvis att du skall ha BMW orginal på en så snygg (och dyr) bil. Här finns stort sortiment som är billigare än BMW Sverige iaf.
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Den här?

Länk

Snap-in mellan framsätena? Känns inte så bra, mtp att man då inte kan GPS:a med telefonen... inte heller slå ett nummer utan att behöva ta upp den..

fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
@Med känsla

Vad menar du med "Här finns stort sortiment som är billigare än BMW Sverige iaf."...... Var?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Just ja, du skulle ju inte ha orginal navin.. ;-)
Då har jag tyvärr inga tips - förutom att du får skaffa en vanlig bilhållare och sedan en förlängningssladd till usb uttaget (om det nu finns/funkar - du behöver skarva till auxuttaget också om du skall spela ipod eller spotify)

/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.