|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken utrustning jag ska välja till min BMW X6. Så jag önskar synpunkter från er! Just nu ser det ut såhär; BMW x6 4,0 D (306HK) VIT Läder Nevada Oyster Sportpaket Aktiv Styrning Adaptive Drive Stöldlarm med fjärrkontroll Automatisk bakluckeöppning Universal Fjärrkontroll Ej Modellbeteckning Backkamera med Top View BMW Individual - Aluminium Line Exteriör (Del av sportpaket) Elektrisk glastaklucka Automatiskt avbländbara inner och ytterspeglar Säterinställning elektrisk, med minne för förare Sportstolar (Del av sportpaket) Stolsvärme fram Interiörlist Satinsilver matt Park Distance Control (PDC) Bar och fram Adaptiva kurvljus Kupevärmare med fjärr Helljusassistent Side View Camera Head Up Display Förberedelse för Bluetooth USB-anslutning Anslutning för iPhone samt mobiler med MP3-funktion Individual Audiosystem Individual Anthracit Innertak (Del av sportpaket) Jag är lite osäker på Aktiv Styrning - hur viktigt är det? Komfortpaketet samma sak där..? Även Individual Audiosystemet är jag lite osäker på. Det konstiga är att jag inte kan välja till DVD-växlare. Då måste jag välja HIFI Professional DSP. Så om jagväljer Individual kommer det bli mest iphone-mp3, och eftersom att kvaliten på mp3 är rätt kass, så känns kanske Individual lite onödig? | |
Buspelle |
Personligen gillar jag inte aktiv styrning alls. Förtar helt styrkänslan och skapar konstiga styrupplevelser när det t ex är halt. Med den ganska omfattande utrustning du valt hade jag utan tvekan kryssat i navi. Dyrt, men ger klart mervärde. En högst personlig reflektion är att man i kombination med en vit bil kanske skulle fundera över shadowline, men dert blir å andra sidan säkert snyggt med aluline också... |
|
Tack för bra synpunkter! Har läst på lite mer om Aktiv Styrning nu, och jag väljer bort det! Intressant med shadowline, ska kolla upp det! Någon som har nån åsikt om Individual-stereon? Angående navi förstår jag hur du tänker. Men har redan en jag är sjukt nöjd med, och den kostar sjukt mycket om jag ska välja till den. |
|
| Jag tycker det ör strongt att ej välja till navi. Jag som spekulant skulle se det som en självklarhet. Jag letar just nu M5 touring i prisklassen 450-600k, och ett objekt saknar navi?! - där har jag bett säljaren gå ner 100k bara för att annars är den iskall för mig. Självklart accepterade inte säljaren mitt bud, men det dyker upp andra objekt jag kan köpa istället. Så mitt tips är att lägga till navi ( har du provat den nya navin med hårddisk - jag har den nu, och den är mkt bra.) | |
|
Japp, har hört att den är bra. Och hårddisken hade inte vart fel heller, men den är bara på 8 GB va? Får ju inte plats med så mycket på en åttagiggare direkt.. Men, tycker du verkligen den är värd 26 000 SEK ? |
|
|
Har tänkt om lite angående utrustning. Jag har strippat den lite. Har bland annat plockat bort aktiv styrning, Side View Cam etc. Här är den senaste konfigureringen, om nu nån bryr sig! =) Tror det blir detta: X6 xDrive 40d 581 000 sek Färg, interiör och lättmetallfälgar Alpinvit II 300 0 sek Läder Nevada Oyster (Del av Sportpaket) LUCX 22 800 sek LM Fälg Stjärneker 258 19" (Del av Sportpaket) 2SH 0 sek Interiör Paket Sportpaket 330 27 000 sek Extrautrustning Adaptive Drive 2VA 35 700 sek Stöldlarm med Fjärrkontroll 302 5 000 sek Automatisk bakluckeöppning 316 0 sek Universal Fjärrkontroll 319 2 600 sek Ej Modellbeteckning 320 0 sek Backkamera med Top View 3AH 7 300 sek BMW Individual - Aluminium Line Exteriör (Del av Sportpaket) 3MB 0 sek Elektrisk glastaklucka 403 13 200 sek Varningstriangel 428 Standard Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar 430 5 300 sek Automatiskt avbländbar innerbackspegel 431 0 sek Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 459 0 sek Sportstolar (Del av Sportpaket) 481 0 sek Stolsvärme fram 494 Standard Interiörlist Satinsilver matt 4CG Standard Strålkastarspolare 502 Standard Park Distance Control (PDC) Bak och fram 508 3 700 sek Regnsensor 521 Standard Xenonljus 522 Standard Klimatautomatik 534 Standard Kupevärmare med Fjärrkontroll 536 16 000 sek Farthållare med bromsfunktion 544 Standard Hastighetsmätare 548 Standard Helljusassistent 5AC 1 600 sek Deaktivering Passagerarairbag 5DA 500 sek Head-Up Display 610 14 600 sek Förberedelse för Bluetooth 644 7900 sek USB-Anslutning 6FL 3 200 sek Anslutning för iPhone samt mobiler med MP3-funktion 6NF 1 000 sek Svensk språkversion 6S4 0 sek Individual Audiosystem 752 22 200 sek Individual Anthracit innertak (Del av Sportpaket) 775 0 sek AG kod 842 Standard |
|
|
Jag tycker den både är värd de pengarna och dessutom kompletterar din bil bättre. Idriven blir på något sätt mer komplett, skulle störa mig att inte ha den funktionen på en bil som man ändå lägger mycket pengar på. Om du har satt en gräns för din budget, så föreslår jag något av förslagen nedan - annars tycker jag du skall lägga navin uppe på allt. Man säger att extrautrustning ej genererar något mervärde, men jag vill påstå att det spelar stor roll om en bil i den här prisklassen har navi eller ej. Sen har vi funktionaliteten på din spec. Tex. så har du inte så mycket användning av HUD om du ej har navi. Bilen blir bättre specad och du kommer att vara mer nöjd att ha navin än om du har HUD. Mitt förslag är något av dessa: 1. Ta bort HUD och Kupévärmaren, lägg till Navi och vanlig M&K värmare 2. Ta bort HUD och Automatiska avbländande ytterspeglar, lägg till Navi. /Andreas. |
|
|
På vilket sätt blir iDriven mer komplett? Head Up Display vill jag ha kvar.. och avbländande speglarna fick jag "på köpet" när jag valde backkameran. Det går alltså inte att välja backkameran utan avbländande ytterbackspeglar, annars hade jag inte valt dem. Någon vanlig M&K värmare finns inte att välja tyvärr. |
|
|
Varför ha HUD när man inte har navi? Då får man väl endast hastighet samt farthållare information upp i framrutan ? Jag hade helt klart valt det nya HDD baserade navi systemet. Systemet är grymmt, och precis som andra har sagt känns idriven tom utan navi. Även fast jag inte har en rutt aktiv varje dag jag kör, har jag alltid kartan på i idriven när jag kör. Dessutom slipper du att folk skrattar när du kör om dom, när du har en tomtom til 800 kr i framrutan i en bil till 700k. |
|
|
mmm, kanske borde ha NAVI då. Men jag är sjukt nöjd med NAVIGON i min iPhone. Men vad ska jag dra in på då? Ska man köra på Professional DSP istället för det bättre Individual? Eftersom det kommer bli mest mp3 så kanske det kan kvitta. Hur skulle ni resonera? Det är ju knappats så att man kommer mata stereon med nåt HD-formatsljud.. |
|
|
Skippa HUD. Addera rattvärmare. (Borde finnas, mkt skönt). Förmodar att svankstöd + el infällbara backspeglar är std. Hur länge skall du behålla bilen? Nav har en tendens att föråldras snabbare än bilen i övrigt. |
|
|
Turbo: förhoppningsvis behåller jag den läääänge! Det är iaf så det känns nu. Tror faktiskt jag kommer behålla den riktigt länge! Nej, svankstöd är inte standard, och jag har inte med det. Och rattvärmare känns inte heller nödvändigt. Räcker ju med att kupén är varm, hoppas jag... HUD vill jag ha! :) verkar så grymt coolt och faktiskt användbart... |
|
| Ingen som har nån aning om ljudsystemet?? | |
Buspelle |
Även din "strippade" spec håller ju en hög nivå. Ska du dra in på något som ger ekonomisk effekt skulle jag föreslå adaptive drive. Knappast en nödvändighetspryl i en SUV. Skippa sedan sportfjädringen i sportpaketet så har du en bil som är skön att åka i. Antar att du provkört och vet att sportfjädringen känns riktigt hård i X5an. En liten detalj är den interiörlist du valt; d v s standardlisten. Ger ett lite "billigt" intryck tycker jag. Alulisten är betydligt snyggare till en i sammanhanget ringa kostnad. |
|
Angående standardlisten. Jag hittar inget val där jag kan välja alulisten i interiören. Följer den med nåt paket eller vet du möjligen vad den kallas i extrautrustningslistan? Ser inte heller att jag kan välja bort nån sportfjädring i sportpaketet. Det jag kan välja istället för sportstolar är komfortstolar. Men det blir då dyrare... Hur menar du? |
|
|
Hittade info om standardlisten nu! Kostar 3800 kr. Men det kan det ju helt klart va värt! Hittar dock fortf inget val för att välja bort sportfjädring. |
|
Buspelle |
"Sportfjädring utgår" tror jag det finns möjlighet att kryssa i när man specar bilen. Hursomhelst fullt möjligt att välja bort sportfjädringen trots att man valt sportpaketet. Ett inte helt ovanligt bortval om jag förstått det rätt, men man bör förstås känna efter själv hur det känns med och utan. Sportstolarna har jag absolut ingen synpunkt på. Tycker dessa är utmärkta och att komfortstolar är överkurs, men även dettas är ju individuellt. Vissa älskar komfortstolar och bara måste ha dem också. |
|
"sportfjädring utgår" finns, men bara för x5. Säljaren skulle kolla upp det och återkomma. Nån som vet om man får upp musiklåten som spelas i HUD:en? Eller är det bara hastighet, navi ...? Sim: Du har alltid kartan till iDriven på, men det som visas i HUD:en är ju endast pilar. Och har du inte inlagd nån rutt så visas inte nåt av det i HUD. Så vad är meningen med att alltid ha kartan igång ? :) |
|
| Hårddisken på Navin är på 12GB | |
|
Nu är det såhär att jag får rätt bra rabatt, men INTE om jag väljer paketen. Så jag har fått tänka om lite.. Här är en nya specen: Din konfiguration Totalpris 740 700 sek Vald extrautrustning 159 700 sek X6 xDrive 40d 581 000 sek Färg, interiör och lättmetallfälgar Alpinvit II 300 0 sek Läder Nevada Oyster LUCX 22 800 sek LM Fälg Stjärneker 232 19" 2SG Standard Interiör Extrautrustning Adaptive Drive 2VA 35 700 sek Stöldlarm med Fjärrkontroll 302 5 000 sek Automatisk bakluckeöppning 316 0 sek Universal Fjärrkontroll 319 2 600 sek Ej Modellbeteckning 320 0 sek Backkamera med Top View 3AH 7 300 sek Varningstriangel 428 Standard Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar 430 5 300 sek Automatiskt avbländbar innerbackspegel 431 0 sek Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 459 15 200 sek Sportstolar 481 5 900 sek Stolsvärme fram 494 Standard Aluminium borstad 4AD 3 800 sek Strålkastarspolare 502 Standard Park Distance Control (PDC) Bak och fram 508 3 700 sek Regnsensor 521 Standard Xenonljus 522 Standard Klimatautomatik 534 Standard Kupevärmare med Fjärrkontroll 536 16 000 sek Farthållare med bromsfunktion 544 Standard Hastighetsmätare 548 Standard Helljusassistent 5AC 1 600 sek Deaktivering Passagerarairbag 5DA 500 sek Förberedelse för Bluetooth 644 7 900 sek USB-Anslutning 6FL 3 200 sek Anslutning för iPhone samt mobiler med MP3-funktion 6NF 1 000 sek Individual Audiosystem 752 22 200 sek AG kod 842 Standard Jag har rationaliserat bort HUD plus att jag skippar NAVI som innan. Fimpar även takluckan eftersom tjejen insisterar att det är gubbigt. ;) Och eftersom jag inte är nån gubbe så skiter jag i den! haha.. skämt åsido. Jag tror inte jag kommer använda luckan, och hade det varit heltakslucka a´la X5-style så hade jag nog inte kunnat avstå. Om jag avstår den exteriör-aluminium listen, och inte heller väljer Shadowline. Nån som vet hur det blir då? Ser det "billigt" ut? |
|
|
Hej. Det blir en grym bil, och jag gillar att du verkligen beställer en bil som du vill ha den och inte så som vi andra skulle se att den var specad när du skall sälja den. Men jag måste ändå säga att Navi bör du inte välja bort, din spec är i övrigt 100%ig - men en bil för 740k utan Navi är ett konstigt specat objekt. Jag skulle ta bort dieselvärmaren och montera Defa för 5k istället, sen skulle jag dra ner ljudsystemet till Hifi för att få med Navin. /Andreas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.