|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja den var fin... Denna då? Länk Vad är det för fälgar på den? Är det original tro? |
|
|
eller denna Länk |
|
|
Jag får in två bärbagar i min Z, dock med drivern vid sidan om. Det finns dessutom plats över. Tycker det är riktigt bra bagageutrymme, jämfört med liknande bilar. Marcus555: Apropå fälgarna, dem är inte original - då hade dem varit betydligt mycket snyggare. Jag tror inte 1-seriens fälgar passar rakt av på Z4..? Jag kör med E46:ans fälgar, vilka passar rakt av då bilarna i grunden är desamma. |
|
|
Den första med eftermarknadsfälgarna känns helt off prismässigt i jämförelse med den svensksålda. 1-seriens fälgar bör passa, däremot är det inte säkert att däckdimensionerna är lika. Original 18" är Z4 E85 ff. 8x18 vorne 225/40R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 47 8,5x18 hinten 255/35R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 50 men jag kör med ET35 och 225/40-18 utan problem. 18" på 1-serien är 1er E87 u.a. LCI 7,5x18 vorne 215/40R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 49 11,23 8,5x18 hinten 245/35R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 52 12,50 Små skillnader alltså ------- //Lövet |
|
| Nu är kompisen lurad. Hämtar en 3.0 -03 i helgen. Svart. Med 19" svarta fälgar. Någon som har åsikt om priset på den? (171.000). Har inte länken på telefonen bara... | |
|
Han kommer inte ha en chans på 0-100 :D Priset låter vettigt om den gått runt 8000 mil |
|
| psike:Den här kanske... Länk | |
| Precis den. | |
| psike:Blev det ingen affär för din polare ? | |
|
Jo det blev affär, men en annan bil, en 3.0 -03, sterlinggrå som legat ute ett tag och tror även den länkades tidigare i den här tråden. Den först tilltänkta hade bl.a träinredning vid närmre efterforskningar. :) Hämtade iaf bilen igår, flyg till Sthlm ARN, för att direkt vända hemmåt... "trevlig tur" 80 mil i regn... hehe |
|
| psike: mysig resahem med andra ord :D grattis till en underbar bil och upp mer bilder snarast möjligt | |
|
Hej! Lånar den här tråden lite grann med mitt första inlägg på forumet. Jag är på Z4 jakt och hoppas kunna hitta mig ett prisvärt exemplar nu under hösten.. Jag har siktat in mig på de lite äldre modellerna 03-04 då min budget inte är särskilt mycket mer än 150 kSEK.. Vad tror ni om denna (kanske någon här på forumet): Länk Cabmotorn och bakfjädrarna är bytta i somras. Vad jag kan se som mest negativt är den fula lilla navigatorn, att det saknas farthållare och Xenon. Något annat Ni tycker verkar negativt? Nu när EUR kursen är riktigt låg blir man ju sugen på att importera. Tror ni det är ett bättre alternativ? Finns ju många Z4 för typ 120 kEUR. Funderar också på Hardtop. Går det att eftermontera sådan på alla Z4? Svårt att få tag i beg? Hur mycket bör en sådan kosta? Hej hej! |
|
|
Hardtopar verkar kosta runt 15k ungefär. Såvitt jag förstår så kan man eftermontera det på alla. Däremot kanske man måste köpa till något, det vet jag inte. Lilla navigatorn är bara att leva med, farthållare går att eftermontera. Däremot så tycker jag du bör provköra både 2.5 och 3.0. 3.0 är en helt annan bil att köra. Ljud och prestanda är i en helt annan klass än 2.5. ------- //Lövet |
|
|
Hej, Vet någon av er varför i hela världen bakfjädrarna är av så dåligt kvalle på Z4:an (Z4 M coupe 08)?? Mina har rostat efter tre vintrar..en vinterkörd..men välskött bil..hade samma problem med min 320 från 04 med M-paket (de rostade och gick av på exakt samma sätt efter 3 vintrar) på 320:an fick man tydligen förlängd garanti, men Z4:an verkar inte innefattas :( För övrigt funkar allt SUPER! Har någon av er nån erfarenhet? Tips? någon bra verkstad...6000 spänn på bmw o byta bägge sidor.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.