|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Trodde jag var täckt av garantin från auto concept (som jag "fick" när jag köpte min z3a) när vanosen rasade för en stund sedan... Fick just nu veta att de inte anser att det täcks av garantin :( Kikade vad det står att det omfattar... Motor: Motorblock, topplock, alla invändiga mekaniska komponenter i dessa inkl. topplockspackning. Är det kört att försöka argumentera emot och bara att ta fram plånboken? | |
|
Ingen expert men är inte Vanos just en "invändig mekaninsk komponent " just i toppen? Lät ju mkt konstigt det där... //IS200-01, RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
Ja, det var precis det jag undrade över... Har inte meddelat bmw att de kan börja skruva än om jag nu skulle försöka övertala auto concept. (Lär väl inte lyckas, men försöka går ju) Om jag förstått det rätt så är det variabel ventilstryrnings mojäng och då borde det klassas som en del av toppen. |
|
|
Vad fick du för motivering till avslaget? Vanosen är ju solklart en invändig del, men det kan ju finnas andra faktorer som påverkar ett skadevar. När köpte du bilen? |
|
|
Den köpte jag förra hösten och garantin från auto concept är på 1 år. Finns inga andra punkter som skulle göra att garantin inte skulle gälla. Jag har inte pratat med dem själv än, utan det var bmw som gjorde det och de tyckte också det var underligt att de inte tyckte den gällde. |
|
|
Verkar konstigt, väldigt konstigt. Be verkstaden göra en skriftlig anmälan, så får du avslaget på papper. |
|
|
Har nu ringt auto concept, men deras skadereglerare slutade 16, så jag får försöka ringa imorgon igen... Håller tummarna på att de ändrar sig. Ska/kan man dra det vidare sen är det väl ARN som gäller? |
|
|
Konsumenternas försäkringsbyrå är det visst man ska vända sig till i sånt fall, inte ARN :) Nåja, får se vad de säger imorgon |
|
| Har du hört nåt? | |
|
Kryptonit: Jag var med om exakt samma sak för precis ett år sedan med AutoConcept. Det var som att slå huvudet i en vägg. Fick en idiot till handläggare och bad till slut att få prata med vd:n. Då visade det sig att det var han själv... suck. Slutade med att jag skällde ut honom och att bilfirman som jag hade garanti genom slutade använda AutoConcept. AutoConcept är det sämsta garantin man någonsin kan ha. På pappret ser det bra ut och hur mycket som helst ingår men när det sker en skada eller dylikt då gäller ingenting! Smart affärsidé det ger jag dem... Mitt försäkringsbolag tog hela Vanosbytet utan några som helst problem. All heder åt dem. BMW Originalförsäkringar. Mvh Jimmy |
|
| Hur går det, hört nåt mer? | |
|
Hej! Även jag har blivit lurad av AutoConcept Sverige AB. Så alla som känner igen sig i detta är varmt välkomna att kontakta mig på mail, ludde_018@hotmail.com Detta ska vidare! Att köpa en bil är förmodligen en av dina större privata affärer du gör. Kanske till och med den största då en bil sjunker i värde istället för att öka som kanske ditt hus eller lägenhet gör. Att det då finns folk i 50års åldern som tjänar ganska gott om pengar och lurar oss bilägare är inte rätt! Hjälp mig med dom övriga drabbade att hitta en lösning! MVH Joakim Lundin |
|
|
Hej Vill oxå ställa in mig i ledet som missnöjd kund av AutoConsept, har en 328 som börjat spöka i växellådan när det är kallt. Kontaktade AutoConsept, pratade med en dam i telefon som sa att det löser sig, lämna in den först till en bilverkstad som du känner förtroende för för felsökning. Lämnade till BMW i Ängelholm för felsök, man konstaterade att något är kass och att de e till och byta växellådan mot en utbyteslåda. Efter en vecka fick jag svar genom BMW verkstaden att AutoConsept vill att :man demonterar lådan fotografera vilka delar som e sönder skickar bilderna till AutoConsept för utvärdering,innan man bestämmer om det går på garantin eller ej och allt detta ska jag bekosta. Jag vet att det är jag som får stå för hela summan och att garantin inte gäller. Så just står den still i väntan på hur jag ska göra Mvh Göran Andersso |
|
|
Kostar det inte mer att demontera lådan och fotta än att bara byta låda? AutoConcept Sverige AB verkar vara riktiga bondfångare, bra att det kommer ut! //E |
|
| Alla dessa runt hörnet garantier är rent skit och tar sällan något. | |
|
Vet faktiskt inte vad det kostar att få den demonterad och att dom letar efter vilka delar som är sönder och fota m.m. Blir bara så dj.... trött på sånt här Jag kan bara hålla med alla som känner sig blåsta på AutoConsepts sk försäkring. Hittar inget i deras villkor om att fel ska demonteras och fotograferas m.m. innan dom tar stälning om det täcks av försäkringen eller ej. |
|
|
Auto concept är ett fuffens bolag även jag/Min far blev drabbad med sin C180 Även om Merca intygade att auto concept borde stå för kostnaden vägrade dom..Som Jimmyboy fick jag en dryg handläggare ville prata med VD vilket visade sig var han..Vi orkade inte tjafsa längre och dom lyckades blåsa ännu en kund.. |
|
|
Konstigt, dieselpumpen på vår Golf rasade och jag bara lämnade den på VW i stan. För säkerhets skull ringde jag själv till Autokoncept för att bekräfta att allt var lugnt. Inga problem där! Även en polare som köpte en Alfa 156 som krånglade massor med ACC:n, han köpte bilen privat av en som hade betalat försäkringen sedan han i sin tur köpt bilen begagnad på en firma. De bytte ut hela AC:n. Vi har väl bara haft tur då, vet att just slitdelar byts ju inte som koppling och dylikt. Detta var 2010, och ibland blir de strikta när de växer för mycket och det börjar strömma in krav på ersättningar. Ett nytt försäkringsföretag lockar ju inga nya kunder med att vara sjukt strikta mot kunder. Vet att jag försäkrade 330:in hos Vesta när de var nya här och fick ett tokbra pris som givetvis de två följande åren höjdes upp till nivåer liknande de andra bolagen, detta påtalade jag och fick just ovanstående förklaring. Men detta är faktiskt bra att veta då man står och skall köpa en begagnad bil. |
|
|
Hej Vi beklagar att denna skadeanmälan blev felhanterad i semestertider. Bilägaren har fått ersättning för denna skada i efterhand. Med vänlig hälsning, AutoConcept Sverige AB |
|
| AutoConcept: Fattar inte riktigt vad du vill uppnå genom att skriva här att kunden har har fått ersättning, vem då? Vi andra då som har blivit lurad av er? | |
| Kan bara instämma i klagokören. Hade autoconcepts värsta försäkring, den skulle b.la täcka mekaniska motor och växellådslomponenter. Fick inte en spänn när svänghjulet skulle bytas, dessutom började de sväva runt och komma med olika bortförklaringar varje gång jag pratade med dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.