AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.640

Varning: Mätarskruvad BMW 520i Reg SRY885

Sida 2 av 2
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Det var ju väldigt synd att inte din bil var till salu. Här hade säkert funnits många spekulanter annars, med en så seriös och fin firma menar jag.

Mvh Johan
Fr
427
FredrikE39
BMW F 32 435i M-sport -14
VW TOUAREG 3.0 D -12
Det var jag som skrev till den här killen och upplyste om att vi noterat att hans saluvagn uppvisade konstigheter. Jag tycker att detta är ett stort och faktiskt underhållande ögonblick:

En tvättäkta bilskojare på forumet! Som dessutom FÖRSVARAR sina tilltag! Otroligt.

Det är pga av detta som BMW får dåligt rykte. Det är helt omöjligt för en lekman att se att någon motor har bytts ut. Om det skett, borde inte motornumret ha uppdaterats i en särskild besiktning? Kan man bara byta motor hur som helst?
jag förstår er. alla har sin åsikt om detta.
jag kunde ha sålt bilen med 27k milare dålig motor. och jag tror inte nån skulle upptäcka det. alla kan inte om bilar. men tänkte istället göra en bättre affär så slipper jag klago mål.
ingen behövde skruva nåt. hade båda motor och mätareställning till samma bil..så det är bara och montera. med exakta miltal som motor gått..enklare kan det inte bli!!!!

+ när en bil gått över 20.000 mil så tycker alla att den har gått mkt. till skillnad om den hade gått 5.000mil till 10.000 mil...då tycker man att 5.000 mil är som ny bil. men om den gått över 20. så är det inte lika stor skillnad. när man gör affärer. och hur folk tänker på mil tal.

+ hela framvagnen är bytt. koppling behöver man byta när det slirrar eller när det behövs.

jag behöver inte förklara så mkt mer. det är inte värt att lägga tid på det här.
och dem som inte vill köpa från oss...jag säger bara hitta en annan FIRMA. så kanske dem säljer er en dålig motor utan att lägga ner tid och byta den.

till slut vill jag säga att vi jobbar med bil verkstad/reparationer mest. och bara 5% eller mindre för försäljning.
när vi säljer bilar så ska dem fungera bra och 100% utan fel. det är viktigast för oss så att kunden inte klagar senare

som sagt det finns många bil firmor. den som är intresserad är välkommen annars så finns det många olika alternativ.
mvh

Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
FredrikE39 och robhan, ja det kan man ju undra varför någon byter ut m-paketet från bilen... Hmm.. Ja det var en klurig fråga! ;) Eller är det verkligen det?

Har man en e39 som egen bruksbil utan m-paket och sen köper eller får in en annan med m-paket och nu vill ha ett m-paket på sin bruksbil, ja vad kan man göra då? Kanske flytta över det? Jag menar, mätar skruvning är en sak. Men att byta ut delar till en annan bil är en helt annan sak.

Det var väl ändå inga bilder i annonsen som påvisade att den har m-paket? Då är det ju inte direkt något att haka upp sig på :)

Mätarskruvningen är ju dock en helt annan sak, där jag kan hålla med om att det är väsentligt att miltalen blir rätt..

Och som någon nämnde om framvagn på en bil med 22k eller 27k mil är en jävla skillnad, kanske har man bytt ut allt precis runt 20k mil eller något sådant, och då är det ju rätt viktigt att veta om just dom framvagnsdetaljerna som blivit utbytta pga slitage gått 2k mil eller 7k mil. För jag tvekar på att någon aldrig byter ut framvagnsdetaljerna och låter dom gå i evighet som det lät. Och jag håller även med om att man kunde faktiskt skriva att bilen gått 27k mil fast med en motor som gått 22k mil (dock verkar inte det så troligt här), utan det verkar som om bilen helt enkelt blivit skruvad 5k mil.

bmw_ägare, varför böts motorn ut? Låter MYCKET märkligt att motorn rasar vid 27k mil enligt mig. Antingen går dom sönder mycket tidigare än så, eller så håller dom oftast bra många fler mil än så.
En bil som gått 27k ska säljas som bil gått 27 k mil motor bytt till en som gått 22k.

Eller är det ok att trolla bort 5000 mil bara för att man bytt motor?

Blir styrlederna nya då? och länkarmarna, och lådan och hjullagren.
En del som byttes vid 22k mil och gått 5k mil, motsvarar den delen en del som gått 0 mil då eller?

Alla kvitton på reparationer service som visar över 22 k slänger man dem eller?

Man backar inte mätaren för att man bytt motor bara för att bilen går bättre.
Och även om man gör det så är backningen ännu mer värdelös om man inte har papper på motorn som styrker miltalen.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vilken tur att jag hade en chipspåse till! Får nog bli en grogg också...
Fr
427
FredrikE39
BMW F 32 435i M-sport -14
VW TOUAREG 3.0 D -12
Jag syftade inte på flytt av den ena eller andra saken, utan mer på hela grejen. Jag säger inte heller att någon specifik person något oegentligt, jag kan bara konstatera att någon gjort sig väldigt mycket besvär i detta, och jag undrar verkligen varför.

Förhoppningsvis blir ingen lurad, och förhoppningsvis har denna tråd bidragit till det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.