AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.639

Varning: Mätarskruvad BMW 520i Reg SRY885

Sida 1 av 2
He
198
HenrikJ
320da -11
Bilen hade gått 27000 mil då den annonserades 29 maj och hade även ett komplett M-paket.
Den nuvarande säljaren har alltså skruvat mätaren ca 5000 mil och plockat M-fälgar, M-lister, samt M-stötfångare fram och bak.

Bilen säljs av TUMBA BIL & PLÅTVERKSTAD HB.

Annons: Länk?

Reg SRY885, SRY 885

He
198
HenrikJ
320da -11
Förra annonsen: Länk

Är 100% säker på att den är skruvad då jag själv var spekulant på bilen under våren. Köpte dock en annan 520i -01 till slut.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Bra jobbat att du sparat en kopia av den gamla annonsen! Inget att tveka på där. Då kan vi lägga till den bilen i listan...och även Tumba bil & plåtverkstad HB.

Nu är annonsen rapporterad till blocket kundservice, nu får vi se om den tas bort, mkt bra jobbat tummen upp
He
198
HenrikJ
320da -11
Annonsen ute igen: Länk
Mi
24
Micke_R
E90 325i Aut Sedan-06
Hmm om man tittar på annonsen så skymtar en E39 med samma färg i bakgrunden, med samma fälgar och lister som saknas från denna.

Undrar om pixel-felet i huvudinstrumentet blivit åtgärdat också..

//Micke
Fr
427
FredrikE39
BMW F 32 435i M-sport -14
VW TOUAREG 3.0 D -12
Man undrar ju VARFÖR de här personerna gjort sig mödan att utföra denna modifiering?
Ja man kan undra var de får all energi till att jobba på det här sättet.

Bra inlägg, hoppas det blir en respons från företaget.

Se
67
Sebbe1985
BMW 530d Xdrive Touring M-Sport / M-Performance - 2014
BMW Z4 2.5Si-07
Det är ju två helt olika bilar, den ena har ju M-Paket vilket den andra saknar.
Mycket märkligt...

Sebbe
Sebbe1985; Samma bil bara slaktad på allt exteriört från M-paketet...

Trist historia.

Stephan
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Eller så använde de reg-skylten på två bilar. Jag tror inte att de har plockat bort kjol och lister snarare de har använd samma skylt på två olika bilar. Jag vet inte varför men jag har varit med om det förr och det är bara bilhandlare som gör så? Kanske försöker de sälja en av bilarna svart?
Alcantarainredningen, det antracitgråa innertaket och all övrig M-inredning talar emot att det INTE skulle vara samma bil.

Stephan
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Stephan735i//

På en av bilderna kan man se en annan silverfärgad E39 med svarta lister. Det är troligtvis som jag säger, de har använd reg-skyltarna på bägge bilarna.
ar
114
arre_
520dA -12
Tittar man noga på den första bilden från annonsen och den tidigare bilden när den hade m-paket ser man att båda bilderna har färgavskrap på de svarta partierna av höger backspegel, ärjningar eller vad det nu kallas. Den skadan är identisk på de olika bilderna, samt att på båda bilderna går att skymta på taket den ditsatta hajfenan.

Man kan även tydligt se att de tagit standard kjolpaketet från bilen som står bredvid på en av bilderna eftersom den bilen har chromeline lister runt fönsterna. Ingen bil med exteriört m-paket hade nånsin chromeline vad jag vet. De har switchat delarna rakt av mellan bilarna.

Tror inte för ett ögonblick att det är olika bilar på bilderna och att de använt samma regplåt.

Detta är med 100% sannolikhet samma bil på de olika bilderna, men på den senare annonsen har den slaktats på all exteriör m-inredning, samt att de har skruvat den.

Punkt slut.

I rest my case..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är samma bil, såg det nu genom AIK flaggan som hänger runt bakspegeln.
Hur som helst, har jag varit med om där bilhandlare använd samma reg-skylt på två nästan identiska bilar. Finns folk till allt nu för tiden tyvärr.
ar
114
arre_
520dA -12
nu e annonsen borta igen, hoppas bara ingen stackare köpt d där vraket..

varför inte ärligt sälja en välskött 27k milare, jag tror definitivt d finns köpare även för de bilarna.. speciellt med snyggt m-paket osv.

hursomhelst tragisk historia...
tjena alla som skrivit här.

jag hoppas bara att ni har nåt bättre fär er än att sitta och snacka skit om nåt NI INTE VET NÅT OM.

motorn är bytt och gått 22K mil. därför skrev jag att bilen rullat 22.
varför jag inte skrivit i annonsen varför bilen har bytt motor för det är inte så stor skillnad till 27k.
men hade motorn gått 13.000 mil eller 15.000 mil då var det värt att skriva det i annonsen.

bara så ni vet. hade det varit en annan BIL FIRMA som bytt motor, jag kan garantera att dem hade skrivit mellan 14-16.000 mil.

men jag vill inte ta ansvar för det därför skrev jag 22 som motorn har gått just nu.

monterade bort M-paket för jag satt den på min bil. som har automat o skinn. o gått mkt mindre..då är det värt med M-paket. jämfört med en bil som gått 22 med M-paket då är det inte många som är intressserad då.

men min bil är inte till salu bara så ni vet. därför har jag lagt mkt tid på det.

så nästa gg. snacka inte framför alla. OM NI INTE VET NÅT.
ni kunde ha mailat så skulle ja svarat... UTAN ATT mitt frima ska vara uppe här på nätet. för att ni gissar fram och förstör för andra.

hur som helst. mina kunder har företroden för oss...så det kommer inte göra så mkt. men det hade varit bättre utan att vi finns med på det här sättet.

'lycka till alla...och jag hoppas att ni inte gör om det för nån annan firma om NI INTE ÄR SÄKRA PÅ VAD NI SÄGER..

MVH

Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Herregud....
Varför inte skriva motor bytt till en som gått 22 , bilen har rullat 27.

Är ju stor skillnad på en framvagn som rullat 22 gäntemot 27k mil.
lådan är den också bytt?

Om du skrivit allt i annonsen så hade detta kanske inte uppkommit och ditt firmanamn inte "behövt komma med"

köpare bli misstänksamma och söker information på nätet bla här på autopower inget konstigt med det.
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
bmw_ägare: Vad var syftet med ditt svar? Ville du bevisa att du inte säljer en skruvad bil?
För om det nu är sån liten skillnad mellan 22.000 mil och 27.000 mil varför inte låta det stå 27.000 mil i annonsen? Är det inte märkligt att DU tycker att det inte gör någon skillnad men trots det är du så pass svinig att du inte skriver 27 k utan 22 k i annonsen.
Det enda du lyckades med nu är att man verkligen fick bekräftat att Tumba bil & plåtverkstad HB är ett företag man ska undvika.
Mi
24
Micke_R
E90 325i Aut Sedan-06
Men om motorn nu rullat 22k mil, varför är då mätarställningen avläst av bilprovningen till ~22k mil och inte ~27k mil??

Det är glasklart, mätaren är skruvad.

Notera nogsamt att jag inte vet VEM som skruvat den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.