|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej AP folket.Ville bara skriva av mig lite frustration. Lade ut en annons på min V50(kolla inlägg,vågar man byta till sig en saab) Har fått många förslag om byte och ren köp,dock storprutare. Det som hände i går var att en kille har mailat ett flertal gånger och lämmnat div oseriösa bud detta var dock ännu lägre. Jag svarade att om ditt förra inte accepterades så är risken helt obefintlig att jag nappar på det senaste.....mvh........... Får tillbaka ett mail som lyder. Mitt intresse för din bil är nu noll,den kan du köra upp där solen inte lyser. Förvisso kul formulering av röven men lite otrevlig ton,känns rätt onödigt. Svarar intressenter likadant på era annonser med? Förvisso kul formulering av röven men klart onödigt att va | |
|
Suck!...vilken "tomte". Fattar inte hur vissa personer resonerar :( Nej, jag har inte varit med om sådant grovt idiotspråk...ännu iaf. Mvh Janne. |
|
|
Skambud har jag fått, men aldrig något speciellt otrevligt svar. Förstår din irritation och vill inte försvara puckot men ditt svar inbjuder lite grann till munhuggning. |
|
|
Björn B. Jag håller med att det kanske var lite utmanande men efter 25 liknande storprutare kan man inte låta bli.. Ska försöka nästa gång.MVH Stooges......... |
|
|
Om en" kund" erbjuder mig 25´för en vara och jag säger att det är för lite och senare erbjuder mig 20´så skulle han/hon ta mig fasen få ett liknade svar! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Det är svårt att hålla sig från att skicka otrevliga svar på idiotiska prutförsök men det är bäst att bara ignorera dem. Själv skickade jag ett mail en gång där jag noggrant förklarade att det inte fanns en chans att jag skulle göra affär med honom eller hans tjuvaktiga släkt (gissa vilken). Det ringde rätt mycket i telefonen nattetid sedan... ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
För att undvika dessa otrevliga mail, nattliga telefonsamtal,osv. Besök istället försäljaren titta på objektet på plats och lämna ett muntligt bud. Affärer genomförs allra bäst via ett personligt besök. |
| Ja det är ju verkligen lätt att besöka alla intressanta objekt på plats om man betänker avstånden vi har i Sverige... | |
|
stooges: Samma hände mig här om dagen, fick ett mail på 70% av utsatt pris, sa nej tack. Tog en vecka fick bud av samma kille på 60%. Jag frågade om han hade något fel, har inte fått svar :). /C |
|
| Hehe, själv har jag fått skambud där köparen motiverade med att "-jag bor i KALIX, och det är så långt till dej" ! | |
|
Seriösa intressenter är de som frågar om skicket på varan(gärna skriftligt), undersöker den för att göra sig en bild av det och sen ber säljaren justera priset en gång till. Telefonpladdrare kan ju ringa heta linjen eller nått:) Mvh Asken |
|
|
Dom är bara otrevliga att göra affärer med. Blocket annonser jag lägger ut måste jag alltid skriva = "Sista priset", "prutar du plockar jag av delar, 10% = utan motor" Dock senaste= "Bytes ej, vill inte har kameler, årsförbrukning av kebab, din fru(kanske myndiga dotter dock) OCH absolut ingen bil, jag vill ju bli av med min" Men det verkar bli helt fel ändå, ingen ringer och bilen.. ja den har jag kvar. |
|
| @Ismo: Att bilen inte blir såld beror nog på att de som läser din annons blir irriterade över din formulering hellre än att priset är för högt. Känns på gränsen till osmaklig faktiskt. Personligen undviker jag att handla av personer med liknande annonser som din, den ger dåliga vibbar av dig som person tyvärr. Det är ingen rättighet att sälja saker till ett pris som bara du bestämmer. Ett pris är alltid förhandlingsbart, sen om du inte vill gå under ett visst belopp så får båda parter acceptera läget. Folk som är trevliga och sakliga säljer oftast bättre än dryga och ointresserade. | |
|
ooppaaaaa! En kille ringde från Huvudstaden. Ville veta vad V50:n kostar i skatt,försäkring och bensinförbrukning. Frågade honom om intresse fanns. Han svarar då ....Nej !! har precis börjat kolla V50 vill bara ha lite info från en som har en sådan. ORKA..................snart ger jag upp....och inväntar hösten....mvh P |
|
|
@Ismo: Be någon annan skriva annonsen nästa gång du ska sälja så ska du se att fler personer ringer. Jag skulle inte ringa på en annons som din p.g.a. att du upplevs som en dryg person redan innan man talat med dig. |
|
|
Kom på att det har ju hänt en del kul under årens lopp också. Det var på den tiden innan internet (minns ni?) Man brukade annonsera i motorbörsen,en dag kommer det ett gäng på 8 pers + mormor och morfar,hucklen och käppar om vart annat i en liten minibuss. En "friend from foreign land"ville köpa en gammal Mazda 626 -82 av mig. Familjen provkör killen är lyrisk och säger..går fint på motoren....betalar utsatt pris utan snack och dom åker hem. Han ringer efter ett par veckor och är fortfarande överlycklig,undrar bara hur man vänder sida på kassett bandet. Ibland är livet härligt..................mvh P.......... |
|
|
Jag brukar skriva "Ring gärna och snacka! Jag älskar att prata i telefon och behöver fler polare. Sista pris erbjudande tages tacksamt emot" Allt detta brukar då lysa med sin frånvaro. Konstigt nog.. ;) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Jag anser att en hyfsad annons utan div tillmälen som "svenska, inga pengar ingen affär, inga fler kompisar osv" skall man absolut inte skriva ut oberoende vad man själv tycker. Men.............kan förstå de som är luttrade. Är texten nyanserad och bilderna bra plus ett normalt pris så bör det dyka upp några intressenter. Men om det inte gör det och man är 15-20% billigare än bilhandlare, vad gör man då? Skall man skänka bort den?? Byta upp sig? Till vad då? |
|
| För billigt brukar inte heller vara bra, då får man känslan av att det kan vara något skumt med bilen. | |
|
Att spekulanter kommer med skambud via mail gör mig personligen ingenting, men när folk ringer och påpekar att det finns massor med bilar till salu som både är billigare och dessutom bättre då kan jag känna en viss frustration. Det känns väldigt ologiskt och lite fel väg att nå fram till en affär. |
|
|
Jag fick en "first" inatt. En person som ringde kl 03.10 och talande in ett telesvar. Det skumma var att personen inte lät berusad och lämnade inte heller något skambud eller liknande. Utan verkade seriös och bad mig ringa upp. Men med tanke på att han ringde kl 03.10 en lördagnatt så måste det vara något fel på människan så jag struntade i det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.