|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hoppas då på att "Med känsla" kan ge mig ett riktigt bra erbjudande på sina! Annans blir man väl mobbad i sommar av er ;) | |
| Kolla även på lite större fälgar än 18 innan du bestämmer dig. Finns en risk att du kanske ångrar dig igen. | |
| Tror att jag blir nöjd med 18 tum. Är lite rädd att vägljudet skruvas upp annars. | |
| Rent estetiskt är +19" att föredra, karossen kräver stora hjul för att komma till sin fulla rätt. Jag har 19" RFT på min bil och tycker inte på något sätt att vägljudet är ett problem. | |
|
Hepp! Jag hade 18" på min E61 vilket såg lagom ut, fick min F10 igår med 18" och det ser ut som en Kalle Anka-bil. Profilen har ökats från 40 til 45 = större rulldiameter. Man MÅSTE ha minst 19". Jag får förhoppningsvis däck till mina V-eker 281 nästa vecka:) Sen är det full gas på autobahn till Kroatien v28:)) Ps: Jag fick 15% av återförsäljaren på fälgarna och köpte ickerunflat för komfortens skull, kompletterade dock med ett mobilitets-set. |
|
| Jag såg en F10 hos min ÅF med 17'' 363 fälgar. Den såg verkligen inte klok ut! Då snackar vi verkligen Kalle Anka fälgar! | |
|
Kan man använda 235/40/18 fram och 265/35/18 bak? Är håldelningen samma på F10 som på förra 500-serien? |
|
|
Nästa 5-serie kommer väl att ha 20" som standard............ Har gått troll i detta med riktigt stora och runda hjulhus. Vilket föranleder minst 19-20" för att det skall se vettigt ut. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Mina 18-tummare har 245/45-18 så rulldiametern lär bli mindre och när jag frågade min handlare om jag kunde använda mina E61-fälgar var svaret nej. |
|
| Ozzikatten, du kan med all säkerhet ej använda hjul som passade på E60/61 till F10/11. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.