|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej, jag har tre veckor till leverans av min 528 och har nu ångrat att jag bestämde mig för originalfälgarna. Vill nu istället ha 18" nr 328. Finns det någon som har en ide´ om hur jag skulle kunna lösa detta? | |
| Ändra beställningen borde väll gå | |
|
Kan inte tänka mig att detta ska vara ett problem, då fälgarna du vill uppgradera till formodligen blir ett dyrare alternativ. Grattis till en fin bil! |
|
Buspelle |
Måste rimligen gå att fixa...annars har du en osedvanligt taskig återförsäljare. |
|
Förstår inte riktigt frågan... Fram till frysdatuim kan du ändra vad du vill - efter frysdatum: Nix. är det så att du fått nej av säljaren har denne alltså en god anledning. Visst, sedan kan man kanske fixa en annan lösning vid sidan om; ex att originalfälgarna kan användas som vinterdäck etc ---- BMW CS #6212 |
|
|
Frysdatum...för att ändra fälgar....? Den försäljaren hade fått det svettigt om det var jag som kund... Ozzikatten: Hur gick det? Lägg gärna ut bilder på skönheten när du fått den! |
|
| Fick reda på att bilen redan är tillverkad och på väg fr Tyskland och nya däck+fälgar endast kan köpas "över disk" = dyrt. :( | |
|
Men nog måste väl ÅF kunna göra någonting! Som Narvelius säger; fälgarna måste kunna säljas till någon annan kund, eller i värsta fall: använda fälgarna till vinterhjul. Måste kännas tråkigt att behöva diskutera såna här, förhållandevis, små detaljer på så stora pengar en ny 528:a... Hoppas det löser sig! Ho |
|
|
Hej, Tråkigt med fälgarna. Det finns en Engelsk webshop som säljer originalfälgar till hyggliga pengar. Det kanske kan vara ett alternativ till att handla hos BMW. Länk Lycka till och grattis till en fin bil. //Fredrik |
|
|
wow... över £1000... hur dyra är de original egentligen???? // Erik |
|
| 1000 GBP för fyra 18-tumsfälgar är väl inte dyrt? | |
|
Tror också att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att ändra i beställningen så tätt inpå leverans. Kan väl rent av vara så att din bil är tillverkad eller ska komma till världen vilken dag som helst. Jag hamnade i samma situation med några tillägg som jag ville göra, dessvärre gick det inte då sista ändringsdag var passerad. Kan samtidigt förstå det då BMW behöver ha en klockren planering i sin produktion för att inte tappa fart. Men som många andra har sagt så går det ju alltid att justera efteråt. Värre då med saker som man inte kan ändra, färg, klädsel och sånna saker. Christian |
|
| Man har ju ofta god tid på sig innan beställningen blir "fryst" Min säljare ringde ett antal dagar innan så jag hann försäkra mig om att jag inte ville göra förändringar. Det kändes seriöst och jag kunde åka ner till ÅF igen och kolla i genom mina val. Gör man förändringar sedan så skulle ju ÅF bli sittande på en omgång fälgar med däck. Det är väl enklast att köpa nya sommarfälgar och kränga vinterdäcken på 17 tummarna! | |
| Jo men nu handlar det ju om FÄLGAR! En viss skillnad mot art ändra färg och dylikt. Den här frågan skall ju lösas av ÅF här i Sverige, inte av BMW i Tyskland. Återförsäljaren som som säljer bilen kan ju lägga däck o fälgar på hyllan tills nästa kund beställer en bil med dessa fälgar och simsalabim är problemet ur världen! Allt handlar ju bara om att vilja... | |
| > Ozzikatten, jag har en omgång 18" 328 att sälja om du är intresserad? Kompletta med däck. De har suttit på bilen cirka 2 km, från BMW handlaren till min däckfirma. Har 20" 312 på bilen nu. Har tänkt sälja 18 tummarna men inte haft tid att lägga ut dem bara. Förstår kommentarerna, men tänk också om ni själva var BMW handlaren och kunderna började göra förändringar i specarna ett par tre veckor före leverans. | |
| sen är det helt riktigt att du "bör" uppgradera hjulen, då 17" på en F10 ser lite väl "billigt" ut, den kräver stora hjul enligt min uppfattning, iaf om man ser lite estestiskt på sitt bilval och inte bara ser bilen som fyra hjul för att ta sig från A till B. | |
| Jag tycker F10 ska ha minst 19 för att göra bilen ska komma till rätta. | |
| Jag håller med BMW528M, jag har 18'' 328 på min. Det ser för klent ut. Ska nog sätta vinterdäcken på de fälgarna och köpa 19 el 20'' till nästa sommar. På min förra E60 så räckte 18'' riktigt bra men det är stor skillnad mot F10. | |
| Ja, trenden går helt klart mot större fälgar. Kommer ni ihåg när man kunde skryta om att man hade 17 tum :) | |
| Hehe...absolut. Kommer i håg när jag klämde på 17'' på min E46 från 1999. Fett! :) | |
| Hehe...tiderna förändras... Kommer ihåg hur grymt stora mina 18" var för några år sedan när jag köpde dom (för att inte prata om min gamla 3,0:a där 185/70 15" var "sjukt" breda!!) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.